„Nie“ dnes nemusí znamenať „nie“ v skorej budúcnosti

Hoci dnes Ficili hovorí jasne a predaj vylučuje, treba pripomenúť, že ešte minulý rok vtedajšia finančná riaditeľka Stellantis Natalie Knight naznačila, že predaj raz môže prísť do úvahy. „V budúcnosti sa možno objaví chvíľa, keď sa pozrieme na to, kde je pre [Maserati] najvhodnejší domov.“ Stellantis síce okamžite reagoval popretím takýchto plánov a uistil, že značka z Modeny zostane v skupine, no iskrička neistoty zostala.

Zaujímavosťou je tiež, že Ficili, ktorý zároveň vedie aj značku Alfa Romeo, vylúčil fúziu medzi týmito dvoma značkami. Alfa Romeo je podľa neho „prémiová“, zatiaľ čo Maserati je „luxusná“. Spolupráca však úplne vylúčená nie je, Ficili pripúšťa bližšie prepojenie, pravdepodobne vo forme zdieľania komponentov s cieľom znížiť náklady.

maserati
Unsplash

Stellantis tak pokračuje v plnení svojho záväzku z roku 2021 – zachovať všetkých svojich 14 značiek vrátane Abarth, DS Automobiles, Lancia či Chrysler aspoň po dobu 10 rokov. Medzitým skupina dokončuje výber nového generálneho riaditeľa, ktorý má nahradiť Tavaresa, a oznámenie sa očakáva v prvej polovici tohto roka.

Značka s trojzubcom teda zatiaľ zostáva tam v rodine Stellantisu, no bude musieť nájsť spôsob, ako sa vymaniť z tieňa minulých chýb a presvedčiť zákazníkov, že si stále zaslúži miesto medzi automobilovými legendami.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP