Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilka Škoda čelí obrovskej zvolávacej akcii, ktorá zahŕňa až 600 000 vozidiel kvôli problematickým airbagom, ktoré dokonca ohrozujú život, informuje portál tvnoviny.sk. Nebezpečnými sa stali aj obľúbené modely Slovákov.

Chybné diely dodávateľa

Ako ďalej vysvetľuje Škoda na svojej webovej stránke, zvolávacia akcia sa týka prakticky celého sveta, kam sa modely tejto značky vyvážali. Konkrétne sa jedná o modely Octavia, Fabia, Kodiaq, Citigo, Rapid, Roomster, Superb a tiež Yeti, ktoré boli vyrobené od roku 2012 do roku 2018, pričom za objavené problémy môže subdodávateľ.

Problémom sa stal totiž jeden z hlavných bezpečnostných systémov, ktorým sú airbagy týchto vozidiel. Tie sú zodpovedné za rýchle nafúknutie sa pri havárii a minimalizáciu zranení. Za airbagmi týchto modelov stála japonská spoločnosť Takata, ktorá bola nútená kvôli obrovskému množstvu problémov so svojimi produktami zbankrotovať.

skoda-auto.com

„Spoločnosť Takata dodávala automobilovému priemyslu chybné plynové generátory, ktoré sa môžu v určitých klimatických podmienkach (vlhkosť a teplo) poškodiť a stať nebezpečnými,“ vysvetľuje Škoda a dodáva, že pri aktivácii takéhoto airbagu môže dôjsť k vytvoreniu príliš veľkého tlaku, následkom čoho sú smerom k pasažierom vymrštené vo vysokej rýchlosti kúsky kovu.

Niektorí sa zaobídu bez nich

Kým vo vyspelých krajinách sa stali airbagy absolútnym štandardom, niektoré automobilky o tom presvedčené nie sú. Dôkazom je aj lacný čínsky elektromobil Suda SA01, ktorý stroskotal v bezpečnostných testoch.

Nielen Škoda

Na webovej stránke Škody je možné overiť, či sa táto zvolávacia akcia týka aj tvojho vozidla a v prípade, že to tak je, odporúča spoločnosť okamžite navštíviť autorizovaný servis, aby problém odstránil. Na overenie stačí zadať VIN číslo vozidla, ktoré pozostáva zo 16 číslic a písmen. Nejedná sa ani zďaleka o problém, ktorý možno brať na ľahkú váhu a v minulosti bolo práve kvôli chybným airbagom potvrdených niekoľko úmrtí.

Peugeot/Mercedes

Nejedná sa pritom len o problém značky Škoda, ale mnohých ďalších automobiliek, ktoré od spoločnosti Takata odoberali airbagy. Vlastnú zvolávaciu akciu mala aj automobilka Stellantis, ktorá zvolávala celkovo asi 276 000 vozidiel a Stellantis potvrdil dva prípady úmrtia po explózii nafukovacích systémov airbagov a má podozrenie, že z rovnakého dôvodu došlo aj k tretiemu úmrtiu.

Koncom minulého roku sa zvýšil počet obetí airbagov Takata na najmenej 32 na celom svete vrátane 23 v Spojených štátoch. K väčšine úmrtí a približne 400 zranení došlo v štátoch USA s teplejším počasím. Experti tiež dodávajú, že riziko výbuchu týchto airbagov stúpa vekom vozidla a sú tak čoraz nebezpečnejšie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú