Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

banner-iphone-7
Väčšina technologického sveta počula o fiasku so Samsung Galaxy Note 7. Aj napriek tomu by si opýtaní zákazníci znova zvolili svoje ďalšie zariadenie od tejto spoločnosti. Práve tu môžeme vidieť, že nielen zákazníci kalifornského Apple vedia byť verní.

Spočiatku sa po uzavretí kauzy s horiacimi Note 7-kami hovorilo o veľkej strate Samsungu aj na strane zákazníkov. Špekulovalo sa, že až 40 % potencionálnych zákazníkov by si zvolilo iné zariadenie. Najnovší prieskum ale dokazuje, že nielen Apple má svojich verných zákazníkov. Kórejského výrobcu tak môže tešiť fakt, že aj napriek fiasku má stále na svojej strane používateľov, ktorí sú ochotní si od neho kúpiť ďalšie zariadenie. Z prieskumu vyplýva, že 27 % opýtaných, ktorí o horiacich smartfónoch Galaxy Note 7 vedeli a 25 % tých, ktorí kauzu nepostrehli, by sa pri výbere nového zariadenia znova obrátili najprv na Samsung. Síce to nie sú rekordné percentá, no už to dokazuje spokojnosť a lojálnosť zákazníkov.

Samsung Galaxy S7 Edge môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

galaxy-s7-edge

V ďalších otázkach prieskumu sa zisťovalo, či by si aktuálni majitelia smartfónov Samsung znova kúpili nový, od toho istého výrobcu. Až 91 % odpovedalo kladne. Ďalšou pozitívnou informáciou pre spoločnosť je aj skutočnosť, že až 92 % majiteľov ich smartfónov by si od neho zakúpilo ďalší produkt. Percentá sú to naozaj vysoké a aj napriek všetkým komplikáciám a neúspechom tak Samsung, podobne ako Apple, nestráca svojich verných zákazníkov. Pre kúpu ďalšieho zariadenia od výrobcu z Cupertina by sa rozhodlo až 92 % z opýtaných a ďalších 89 % odpovedí bolo kladných na otázku o výbere iného Apple zariadenia. Rozdiel sa môže zdať ako nepatrný. Tu je však potreba spomenúť fakt, že prieskum bol realizovaný na 2 375-tich majiteľoch smartfónov od Samsungu a až na 3 158-ich „jabĺčkaroch“.

samsung-galaxy-note-7-aa-

Celá kauza s Note 7-kami bola uzatvorená už začiatkom novembra a bolo pri nej z trhu stiahnutých až 85 % všetkých poškodených zariadení a väčšina poškodených majiteľov dostala ako kompenzáciu nový smartfón od Samsungu. Horiacimi zariadeniami mali byť podľa Jana Dawnsona z Jackdaw Research najviac poškodení prví majitelia a celá kauza by nemala dlhodobo poškodiť povesť výrobcu. Aj keď už nie je tajomstvom, že si spoločnosť medziročne pohoršila v predaji smartfónov a celkovom podieli na trhu, veríme, že sa z toho dokáže v blízkej dobe „zotaviť“. Potenciál na to stále má, keďže bol až do septembra tohto roka najväčším výrobcom smartfónov na svete. Ako možno tušíte, hneď na druhej priečke sa umiestnil kalifornský Apple.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú