Hovorí sa, že elektromobil je len taký ekologický, ako ekologická je výroba elektriny, ktorou sa nabíja. Ak majiteľ elektromobilu nabíja svoje auto výhradne energiou zo Slnka, jazdí skutočne bez produkcie akýchkoľvek emisií. Daniel jazdí na elektrickom Volkswagene ID.3 a na jeho nabíjanie doma využíva fotovoltaické články.

Kombinácia elektrického auta a fotovoltaiky je zrejme to najlepšie, čo už v súčasnosti môže fanúšik moderných a ekologických riešení mať. Energia získavaná zo Slnka je absolútne ekologická a ak sa ňou nabíja aj elektrické auto, jazda je prakticky úplne bezemisná.

Daniel nám porozprával, ako využíva svoju fotovoltaiku, ktorú okrem nabíjania elektromobilu využíva aj na napájanie domácnosti, či mu výkon postačuje a hlavne aká je návratnosť pomerne vysokej vstupnej investície do tejto modernej, no čoraz populárnejšej technológie.

V rozhovore sa dozvieš:

  • Prečo si Daniel vybral práve VW ID.3
  • Či bola práve fotovoltaika motiváciou ku kúpe elektromobilu
  • Ako využíva svoj elektromobil a prečo už prakticky nepotrebuje druhé spaľovacie auto
  • Koľko stojí nabíjanie počas leta a zimy
  • Prečo je aj napriek vlastnému zdroju elektriny stále pripojený k verejnej sieti
  • Ako rieši situáciu, kedy mu fotovoltaika neprodukuje dostatok energie
  • Ako celkovo vníma elektromobilitu na Slovensku
  • Aká je návratnosť za fotovoltaiku, keď ňou navyše nabíja svoj elektromobil

Ktorý elektromobil si si vybral ako svoju “prvotinu” a čím ťa toto auto presvedčilo, aby si prešiel od spaľovacích áut k elektrickým?

Je to Volkswagen ID. 3. Objednaný bol v polovici decembra 2020 a dodaný v polovici marca 2021. Sľubovaný termín dodania bol teda dodržaný. Výber bol pomerne jednoduchý, prvý filter boli cenníky. Z aktuálne dostupných áut prichádzali do úvahy ešte kórejské, no tie som po skúsenostiach iných majiteľov nakoniec zavrhol.

Kórejci totiž neriešia coldgate (problémy s nabíjacím výkonom pri nízkych teplotách), ďalej majú nákladnú a možno aj nezmyselnú výmenu chladiacej kvapaliny v okruhu batérie, zbytočne časté servisné intervaly (15 000 km) a mínus naviac pre Konu je jej veľkosť, respektíve „malosť“. Nad ponukou francúzskeho koncernu som vôbec neuvažoval, na dnešnú dobu mi využiteľných 45 kWh v batérii príde málo a ani ceny týchto elektromobilov neboli presvedčivé.

Máš v súčasnosti okrem elektromobilu aj spaľovák, alebo je elektromobil tvojim jediným a primárnym vozidlom?

Mám ešte Kiu Ceed, ktorá teraz väčšinu času oddychuje pod prístreškom, keďže na 95 % jázd nám v rodine vyhovuje práve elektromobil VW ID. 3.

Čo bolo tvojou motiváciou a tým finálnym “nakopnutím” ku kúpe elektrického auta?

Motiváciou pre mňa bola dotácia na elektromobily, na ktorej využitie som mal až 12 mesiacov.

Hovorí sa, že elektromobil je len taký čistý, aká čistá je elektrina, ktorou sa nabíja. Ty ten svoj doma nabíjaš fotovoltaikou. Bol pre teba práve elektromobil tým impulzom zadovážiť si fotovoltaické panely?

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú