Mesiac čo mesiac sa v slovenskom prostredí tejto sociálnej siete objavujú stále nové falošné súťaže, do ktorých sa bezhlavo zapájajú tisíce ľudí v nádeji, že vyhrajú. Polícia znova upozorňuje na ďalšiu facebookovú súťaž o záhradný nábytok. Údajných výhercov môžu podvodníci obrať o peniaze. Opäť sa opakuje známy scenár.

Množstvo článkov v médiách, varovania od polície, no nič nepomáha. Ako je možné, že Slováci stále naletia na ten istý druh podvodu, ktorý koluje Facebookom už celé roky?!

Ešte donedávna na sociálnej sieti prevládali podvodné ponuky so „zaručenými“ tipmi na zápasy, možnosť rýchleho zárobku cez pochybnú činnosť či ponuky podvodníkov, ktorí zneužívali mená známych osobností, firiem a obchodných reťazcov.

Naivita ľudí zdá sa nepozná hranice

Čislo jeden na Slovensku v podvodoch na Facebooku sa ale stali falošné súťaže o rôzne produkty, ktoré doteraz nedokáže zastaviť ani sám Zuckerberg. Podvodníci si tak veselo z týždňa na týždeň zakladajú nové stránky, vytvárajú ďalšie príspevky a naivných ľudí opäť prilákajú na hodnotné výhry, ktoré si predsa nesmie nikto nechať ujsť.

Preto väčšina ľudí súťaže zdieľa vo veľkom medzi svojich známych a tí ich zasa zdieľajú ďalej. Lajkovať, komentovať a označovať priateľov pod príspevkom je základným pravidlom na úspech v takejto podvodnej súťaži. Čím viac ľudí sa zapojí, tým „lepšie“. Podvodníci aspoň budú mať väčšiu databázu ľudí, od ktorých môžu vylákať citlivé informácie, prípadne ich pripraviť o financie.

Vymámiť z ľudí číslo a detaily kreditnej karty je zdá sa hračkou. Potvrdil to už nejeden prípad. Dokonca sa niektorí nezdráhajú poslať podvodníkom aj overovací kód z SMS správy, a to rovno dvakrát po sebe. Na takýto prípad nedávno upozornila aj polícia. Predsa len neodmietnu výhru, ktorá je zdanlivo úplne zadarmo.

Slováci! Prečo?! Stále ste sa nepoučili? Podvodníkov je dnes omnoho viac ako v minulosti, skúšajú rôzne finty ako obalamutiť naivných ľudí a práve takéto podvodné súťaže na Facebooku sú dôkazom toho, že sa im to stále darí. Niekedy aj opakovane na rovnakých stránkach.

Facebookom sa šíri ďalšia podvodná súťaž

Ani výstrahy od polície ale nestačia na to, aby si ľudia dávali na takéto príspevky pozor. Opäť sa totiž objavuje ďalší prípad súťaže o záhradný nábytok, ktorý tentokrát zverejnila facebooková stránka Fao Design. Princíp je rovnaký ako v doterajších prípadoch. Podvodníci nalákajú ľudí, získajú množstvo lajkov, komentárov a zdieľaní.

Následne vyberajú naivných súťažiacich, teda údajných výhercov, od ktorých chcú získať citlivé údaje a jediným ich zámerom je vymámiť od nich peniaze. Aj táto súťaž opäť len potvrdzuje naivitu ľudí.

 

Doteraz totiž získala vyše 2400 lajkov, 3300 komentárov a takmer 7000 zdieľaní. Samotná stránka pritom funguje len od 29. júna, no už sa jej podarilo zlanáriť viac ako 13 000 ľudí medzi svojich sledovateľov.

Nenechaj si ujsť
Na Facebooku úraduje „známa firma“. Tisíce Slovákov znovu nalákala na podvodnú súťaž

Ponuka od nedávno založenej stránky, ktorá vyhlási súťaž o záhradný nábytok v hodnote stoviek eur, pôsobí už na prvý pohľad podozrivo. Ani to ale nezabránilo tisíckam súťaživých ľudí, aby sa do podvodu zapojili. Opätovne preto upozorňujeme na podobné druhy súťaží, avšak zrejme iba budeme hádzať hrach na stenu, ak napíšeme, aby sa ľudia takýmto príspevkom vyhýbali.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú