Americká automobilka rieši bizarný problém. Za pokles predaja môže nedostatok medeného drôtu
Výrobca elektrických SUV a nákladných vozidiel Rivian zápasí s problémami spojenými s rýchlym rastom, ktoré sa obzvlášť prejavili v treťom kvartáli tohto roka. Počas štvrtkového telefonátu s investormi spoločnosť oznámila pokles produkcie, dodávok a tržieb, pričom za tieto nepriaznivé čísla môže jeden kľúčový komponent. Informoval o téme portál Insideevs.
Problém sa týka modelov R1S a R1T na rok 2025, pri ktorých Rivian zavádza vlastné elektrické motory Enduro. Kvôli nesúladu s dodávateľom, spoločnosťou Essex Furukawa so sídlom v Atlante, sa Rivianu nepodarilo zabezpečiť dostatočné množstvo medených drôtov pre motory, čím výrazne utrpela produkcia.
Tento nedostatok sa naplno prejavil aj vo finančných výsledkoch: tržby za tretí kvartál dosiahli 874 miliónov dolárov, čo je o viac ako 12 % menej, než odhadovali analytici, a značný pokles oproti druhému kvartálu, kde tržby dosiahli 1,158 miliardy dolárov.
„Toto bol pre nás ťažký kvartál kvôli problémom s dodávateľskými reťazcami,“ priznal generálny riaditeľ RJ Scaringe. Dodal, že ide o najvyššiu prioritu, ktorú spoločnosť rieši s maximálnym úsilím.

Rivian v treťom kvartáli dodal zákazníkom 10 018 vozidiel, čo je pokles oproti 13 790 v druhom kvartáli a výrazný rozdiel oproti 15 564 vozidlám z rovnakého obdobia minulého roka. Napriek tomu existujú dôvody na optimizmus. Produkcia nových „Gen2“ modelov na rok 2025 vzrástla na viac ako 13 000 vozidiel oproti 9 600 vozidlám z druhého kvartálu, čo naznačuje, že problémy s dodávateľom sú prechodné a spoločnosť sa postupne dostáva do normálu.
Scaringe počas hovoru naznačil, že problémy s modelmi R1 slúžia ako cenné lekcie pre budúcnosť, konkrétne pre nový model R2, ktorý je podľa neho kľúčový pre ďalší rozvoj značky. Model R2, menšie a cenovo dostupnejšie elektrické SUV, má štartovať s cenou okolo 45 000 dolárov pred dotáciami, čím osloví širšie spektrum zákazníkov.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Európa sa prebúdza, Amerika spomaľuje a Čína drví svet. Ľudia kupujú čoraz viac elektromobilov, trh rastie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
