Slávny model našich ciest je späť. Nový Renault Scenic je elektrický a hravo zdolá Škodu Enyaq
Piata generácie Renaultu Scenic bola dnes odhalená na veľtrhu mobility IAA v Mníchove. Pôvodné MPV Scenic sa znovuzrodí ako plne elektrické SUV s prvkami MPV, ktoré sľubuje, že bude svojmu originálu verné aspoň filozofiou, pričom kladie dôraz na priestrannosť, bezpečnosť a komfortné prvky. Na tému upozorni portál InsideEVs.
Nový elektrický Renault Scenic
V 90. rokoch minulého storočia Renault otvoril kapitolu v histórii automobilov a zmenil tvár trhu. Ich revolučný model Scenic bol prvým kompaktným rodinným MPV na svete a všetkých ohromil dizajnom a funkčným priestorom. Išlo skutočne o zlom, keďže Scenic priniesol do rodinných vozidiel nový štandard pohodlia pre vodiča aj cestujúcich.
Aj 5. generácia Renault Scenic je ale v podstate väčším bratom Megane (E-Tech) – Scenic bol pôvodne v roku 1996 uvedený na trhu ako Megane Scenic, čo znamená, že v štandarde je postavená na platforme CMF-EV a batéria má kapacitu 60 kWh. Scenic je však o 269 mm dlhší a má o 99 mm viac ocele medzi kolesami.
Renault presnejšie uvádza, že nový Scenic E-Tech má dĺžku 4 468 mm, výšku 1 570 mm a jeho batožinový priestor slušných 545 litrov, zatiaľ čo rázvor dosahuje 2 784 mm, informuje portál CarMagazine. To všetko pri váhe 1 842 kg.

Auto bude dostupné v dvoch verziách: štandardná je poháňaná elektromotorom s výkonom 125 kW (170 koní) a krútiacim momentom 280 Nm, ktorému „šťavu“ dodáva 60 kWh batéria (poskytuje WLTP dojazd 420 km). Novinka v tejto verzii zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa zastavuje na 150 km/h. Najvyšší nabíjací výkon dosahuje 130 kW.
Renault predstavil plne elektrický Scenic E-Tech
Vo výkonnejšej verzii Scenic ponúka 160 kW (220 koní) elektromotor s krútiacim momentom 300 Nm, ktorému energiu dodáva až 87 kWh batéria, pričom zabezpečuje dojazd 620 km (WLTP). Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom je v tomto prípade možné až do 150 kW. Udávaná maximálna rýchlosť je 170 km/h.

Udržateľnosť je v jeho DNA
Vo vnútri je nový Scenic E-Tech vybavený piatimi sedadlami a úplne rovnou podlahou, ako aj až 38,7 litrami úložného priestoru rozprestrenými po celej kabíne. Samotná zadná lakťová opierka má kapacitu 3,6 litra a výklopné stojany pre držiaky a tablety, dva na nápoje a dva výstupy USB-C.
Vpredu sa potom nachádza digitálny kokpit OpenR Link zložený z 12,3 palcovej horizontálnej TFT obrazovky a 12 palcovej vertikálnej dotykovej obrazovky, na ktorej sa nachádza viac ako 50 aplikácií vrátane Máp Google. Samozrejmosťou je kompatibilita s Apple CarPay a Android Auto.
Čo sa týka bezpečnosti, nový rodinný elektromobil disponuje viac ako 30 asistenčnými systémami a bezpečnostnými prvkami. K dispozícii je aj automaticky zatemňujúca panoramatická sklenená strecha SolarBay.
Navyše, Renault Scenic E-Tech berie do úvahy aj ekológiu, čo znamená, že konštrukcia palubnej dosky obsahuje 80 % recyklovaného materiálu, kokpit integruje 26 % recyklovaných materiálov, koberčeky sú tvorené z 97 % recyklovaných plastových fliaš, zatiaľ čo strop obsahuje 99,5 % recyklovaných plastových fliaš. Jednoducho povedané, kožu by si v interiéri hľadal len márne.
Udržateľnosť je zabudovaná v jeho DNA, čoho dôkazom je aj fakt, že kapota a dvere sú vyrobené až zo 40 % recyklovaného hliníka, 37 % všetkých železných komponentov auta je vyrobených z recyklovaných materiálov, panoramatická sklenená strecha SolarBay, je vyrobená z 50 % recyklovaného materiálu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

