Slávny model našich ciest je späť. Nový Renault Scenic je elektrický a hravo zdolá Škodu Enyaq
Piata generácie Renaultu Scenic bola dnes odhalená na veľtrhu mobility IAA v Mníchove. Pôvodné MPV Scenic sa znovuzrodí ako plne elektrické SUV s prvkami MPV, ktoré sľubuje, že bude svojmu originálu verné aspoň filozofiou, pričom kladie dôraz na priestrannosť, bezpečnosť a komfortné prvky. Na tému upozorni portál InsideEVs.
Nový elektrický Renault Scenic
V 90. rokoch minulého storočia Renault otvoril kapitolu v histórii automobilov a zmenil tvár trhu. Ich revolučný model Scenic bol prvým kompaktným rodinným MPV na svete a všetkých ohromil dizajnom a funkčným priestorom. Išlo skutočne o zlom, keďže Scenic priniesol do rodinných vozidiel nový štandard pohodlia pre vodiča aj cestujúcich.
Aj 5. generácia Renault Scenic je ale v podstate väčším bratom Megane (E-Tech) – Scenic bol pôvodne v roku 1996 uvedený na trhu ako Megane Scenic, čo znamená, že v štandarde je postavená na platforme CMF-EV a batéria má kapacitu 60 kWh. Scenic je však o 269 mm dlhší a má o 99 mm viac ocele medzi kolesami.
Renault presnejšie uvádza, že nový Scenic E-Tech má dĺžku 4 468 mm, výšku 1 570 mm a jeho batožinový priestor slušných 545 litrov, zatiaľ čo rázvor dosahuje 2 784 mm, informuje portál CarMagazine. To všetko pri váhe 1 842 kg.
Auto bude dostupné v dvoch verziách: štandardná je poháňaná elektromotorom s výkonom 125 kW (170 koní) a krútiacim momentom 280 Nm, ktorému „šťavu“ dodáva 60 kWh batéria (poskytuje WLTP dojazd 420 km). Novinka v tejto verzii zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa zastavuje na 150 km/h. Najvyšší nabíjací výkon dosahuje 130 kW.
Renault predstavil plne elektrický Scenic E-Tech
Vo výkonnejšej verzii Scenic ponúka 160 kW (220 koní) elektromotor s krútiacim momentom 300 Nm, ktorému energiu dodáva až 87 kWh batéria, pričom zabezpečuje dojazd 620 km (WLTP). Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom je v tomto prípade možné až do 150 kW. Udávaná maximálna rýchlosť je 170 km/h.
Udržateľnosť je v jeho DNA
Vo vnútri je nový Scenic E-Tech vybavený piatimi sedadlami a úplne rovnou podlahou, ako aj až 38,7 litrami úložného priestoru rozprestrenými po celej kabíne. Samotná zadná lakťová opierka má kapacitu 3,6 litra a výklopné stojany pre držiaky a tablety, dva na nápoje a dva výstupy USB-C.
Vpredu sa potom nachádza digitálny kokpit OpenR Link zložený z 12,3 palcovej horizontálnej TFT obrazovky a 12 palcovej vertikálnej dotykovej obrazovky, na ktorej sa nachádza viac ako 50 aplikácií vrátane Máp Google. Samozrejmosťou je kompatibilita s Apple CarPay a Android Auto.
Čo sa týka bezpečnosti, nový rodinný elektromobil disponuje viac ako 30 asistenčnými systémami a bezpečnostnými prvkami. K dispozícii je aj automaticky zatemňujúca panoramatická sklenená strecha SolarBay.
Navyše, Renault Scenic E-Tech berie do úvahy aj ekológiu, čo znamená, že konštrukcia palubnej dosky obsahuje 80 % recyklovaného materiálu, kokpit integruje 26 % recyklovaných materiálov, koberčeky sú tvorené z 97 % recyklovaných plastových fliaš, zatiaľ čo strop obsahuje 99,5 % recyklovaných plastových fliaš. Jednoducho povedané, kožu by si v interiéri hľadal len márne.
Udržateľnosť je zabudovaná v jeho DNA, čoho dôkazom je aj fakt, že kapota a dvere sú vyrobené až zo 40 % recyklovaného hliníka, 37 % všetkých železných komponentov auta je vyrobených z recyklovaných materiálov, panoramatická sklenená strecha SolarBay, je vyrobená z 50 % recyklovaného materiálu.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydržia ti celý život. Mercedes vyrobil „nekonečné" brzdy, budú priamo v motore
Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
Omrzeli ho smartfóny? Huawei stvoril dlhočiznú limuzínu, v tomto prekoná 99,99 % vozidiel
Úplne si nás podmania. Čínska automobilka vstupuje na ďalší európsky trh
Vydrží dlhšie než kedykoľvek predtým. Vymysleli batériu, ktorý sa nabije z 0 na 80 % za 15 minút
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Vydrží dlhšie než kedykoľvek predtým. Vymysleli batériu, ktorý sa nabije z 0 na 80 % za 15 minút
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Musk zúri. Jeho konkurent nasadil geniálne funkcie, ktoré navždy pochovajú X
Z konkurenta záchranca. Vyhľadávanie Google sa topí v problémoch, spasiť ho môže ChatGPT
Je bezplatná a chceme ju úplne všetci. Obľúbená aplikácia dostane ultimátnu funkciu
Lukašenko prišiel s bizarnou vyhrážkou. Chce odpojiť od internetu celú krajinu
Amazon investuje ďalšie miliardy do AI. Chce zostrojiť niečo, čo tu ešte nebolo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené