Práve táto platforma je často kritizovaná aj za spôsob a množstvo inzercií, ktoré ľuďom vnucuje. Bude však ešte horšie. YouTube totiž skúša nový formát reklám, ktoré neprehliadne naozaj nikto. Zobrazia sa na celý displej, informuje Forbes.

V dobe koronavírusu sa mnohí ľudia obrátili pri nakupovaní najmä na e-shopy a internetových predajcov. Mnohí z nich propagujú svoje produkty a biznis pomocou reklám, ktorým sa už roky nevyhýbame ani na YouTube.

Videoreklamy sú pre mnohé obchody jedným z primárnych spôsobov získavania zákazníkov a Google im v tom chce pomôcť. O novinke informoval aj na svojom blogu.

Reklamy na YouTube naberajú novú podobu

Experimentuje totiž s novým typom reklamy, ktorá má inzerentom pomôcť lepšie sa presadiť v e-commerce vďaka videoreklame s priamou ponukou produktov. Používatelia na YouTube sa tak budú môcť stretnúť s novým formátom, ktorý reklamu zobrazí na celý displej a priamo zobrazí aj konkrétne produkty vybraného obchodu.

YouTube nazýva tento typ reklamy ako „direct response“, teda priama reakcia, čo má súvisieť práve s interakciou používateľa platformy a produktami inzerenta, ktorého reklamy budú v tomto formáte zobrazované. Všetko, čo musí obchodník pre takúto reklamu urobiť, je synchronizovať svoj Google Merchant Center s videoreklamami.

Reklamy potom môže upravovať, vyberať do nich rôzne produkty, ktoré sa ľuďom zobrazia pri pozeraní videí a budú si ich môcť priamo prezrieť. Okrem týchto reklám prináša YouTube aj novú video kampaň, teda ďalšie reklamy, ktoré sa budú zobrazovať v celom prostredí jeho platformy. Reklamy budú zobrazované na domovskej obrazovke, či pri pozeraní videí.

Nenechaj si ujsť
Veľké odstraňovanie z Google Play. Takmer 50 appiek sa vydávalo za hry, no ľudí zahltili reklamami

Týmto spôsobom majú reklamy prilákať  ešte viac zákazníkov. Google totiž tvrdí, že až 70 % ľudí si zakúpilo produkt nejakej značky len vďaka reklame na YouTube. V minulom roku mal pritom počet používateľov kampane TrueView vzrásť až o neuveriteľných 260 %.

Svet reklamy sa mení, aj kvôli koronavírusu

Výsledky takýchto zmien už pocítili v pozitívnom slova zmysle viacerí obchodníci. Startup Mos napríklad zaznamenal podľa Googlu až o 30 % viac nákupov jeho služieb pri tretinovej výške nákladov v porovnaní s predošlými inzerciami.

Automobilka Jeep rovnako zaznamenala s video kampaňou až 13-násobne viac zákazníkov, a to pri nižšej cene inzercie, ktorá klesla až o 84 % na jedného zákazníka. Svet reklamy sa tak začal opäť meniť a z istej časti za to môže práve pandémia koronavírusu.

Mení s v prospech obchodníkov, no používatelia YouTube, či iných platforiem, sa stretávajú so stále väčším množstvo reklamných prvkov. V máji napríklad Facebook predstavil novinku Facebook Shops, novú platformu, kde si môžu obchodníci zriadiť svoj vlastný online obchod a prilákať zákazníkov ako na Facebooku, tak aj na Instagrame.

Neustále agresívnejšie spôsoby inzercie pomáhajú obchodníkom fungovať a rásť aj v časoch, kedy ľudia obmedzujú návštevy kamenných obchodov, no môžu využiť online nákupy. Z toho chcú mnohí vyťažiť čo najviac, a tak bude množstvo reklám na najpopulárnejších platformách pribúdať.

Aplikácie