RECENZIA: Hrali sme COD: Modern Warfare 3 a je to strašný prepadák. Niektoré aspekty zdvihnú Slovákov zo stoličky
+ Návrat známych tvárí
+ Špičkový motion capture
+ Funkcie ovládača DualSense
+ Niekoľko podarených momentov
+ Výborný technický stav
- Takmer žiadne novinky
- Krátka a chaotická kampaň
- Preskakovanie udalostí v príbehu
- V kampani nie je možnosť úpravy zbraní
- Nezáživné misie v otvorenom prostredí
- Vysoká cena
Každoročná herná udalosť neobišla ani tohtoročnú jeseň a Sledgehammer Games prináša pokračovanie Call of Duty s podtitulom Modern Warfare 3. Ako vždy sa môžeš tešiť na väčší balík obsahu, ktorý obsahuje kampaň, multiplayer, či rozšírený zombie mód.
Značka sa od počiatkov vyznačovala epickým príbehom a misiami, ktoré ti dodnes zostali zaryté v pamäti. Tretia časť série však nemala podľa slov tvorcov vôbec vzniknúť a tohtoročná časť mala byť iba rozšírením Modern Warfare dvojky, no v konečnom dôsledku sa Activision rozhodol podojiť hráčov a priniesť „plnohodnotný“ diel.
Už tento fakt nám ukazuje niečo zhnité a je nám jasné, že rok a pol, ktorý bol vyhradený na vývoj, nie je možné vytvoriť plnohodnotnú Call of Duty kampaň, či priniesť dostatok inovácii na to, aby tvorcovia mohli na krabičku nalepiť cenovku 80 eur.
Príbeh pokračuje tam, kde skončil predošlý diel, Modern Warfare 2. Pokiaľ si spomínaš na potitulkovú scénu, tak iste vieš, že novinka sa bude točiť okolo Vladimira Makarova, ktorý bol hlavným cieľom celej pôvodnej Modern Warfare trilógie.
V novinke ho stvárňuje Julian Kostov a svojím hereckým výkonom bez väčších problémov zatieni všetky ostatné postavy. Kampaňou ťa budú sprevádzať aj ďalšie známe tváre ako kapitán Price, John „Soap“ MacTavish, Simon „Ghost“ Riley, či Farrah Hakim alebo generál Shepherd.
Bohužiaľ, dlho si ich neužiješ, keďže celková dĺžka hry nepresahuje päť hodín, čo znamená, že franšíza sa aj naďalej zameriava primárne na multiplayer a nedbá na zbožné želania hráčov, ktorí prahnú po plnohodnotnej príbehovej časti.
Štúdio si určite zaslúži pochvalu za vynikajúcu kvalitu motion capturu v prestrihových scénach, ktoré sú na filmovej úrovni a štúdio by sa po výmene scenáristov možno mohlo zamerať skôr na vytvorenie celovečerného animovaného Call of Duty filmu.
Príbeh je až na niekoľko prekvapivých momentov fádny a predvídateľný. V určitých momentoch ti dokonca príde, že autori vystrihli jednu či dve misie, ktoré pôvodne plánovali, keďže príbeh nezmyselne poskočí o kus ďalej bez akéhokoľvek vysvetlenia, čo je veľká škoda a premárnený potenciál výborného prepojenia s pôvodnou trilógiou.
Pri predstavení v auguste nám Sledgehammer Games sľúbilo nový prístup ku kampani a ukázalo hlavný ťahák tohto dielu, takzvané Open Combat Missions. Zloženie misií zaujme striedaním lineárnych máp, známych z predošlých dielov, s tými otvorenými.
Otvorené mapy ponúkajú nový pohľad na singleplayer v Call of Duty sérii a sú významne inšpirované Warzonom. Hráč si v nich vyberie, či chce ísť štandardným štýlom a kosiť nepriateľov rad radom alebo sa rozhodne pre tichý postup.
Na začiatku misie ťa vždy čaká krátke filmové intro a následne je na tebe splniť sériu úloh, s čím ti pomôžu „Warzoneovské“ krabice so zbraňami či pomocné predmety, ako napríklad prieskumný dron, prenosná bedňa s muníciou, či strážna veža.
Po otvorení krabice sa ti jej obsah sprístupní aj v loadoute, ktorý si môžeš meniť na vopred určených miestach alebo po úmrtí, či pri opakovanom spustení misie. Zbrane si však nedokážeš upravovať, čo je veľká škoda a určite by to pomohlo celkovému dojmu. Je tu aj možnosť používania vozidiel, no pri dĺžke a štruktúre misii, spojenej s malými mapami sú takmer nevyužiteľné.
Celkovo sú tieto misie nezáživné a ponúkajú iba zlomok príbehu, ktorý je už tak natlačený do 14 kratučkých misií. Väčšinou v nich ide iba o to dostať sa do určitej oblasti, preskúmať ju a vziať dokumenty, prípadne stlačiť nejaké to tlačidlo, aby sa otvorila cesta k hlavnému cieľu.
Pokiaľ si myslíš, že ti postačí potichu zlikvidovať všetkých nepriateľov na mape a následne v kľude splniť ciele, tak si na omyle. Po vyčistení hliadky príde o chvíľu ďalšia. Výhodou je, že pokiaľ máš zbraň s tlmičom, dokážeš sa určitý čas udržať v tajnosti, no keď sa rozozvučí alarm, tak po tebe pôjdu všetky jednotky v okolí, až dokedy na chvíľu opäť nezmizneš z očí.
Celé to však pôsobí ako ušité horúcou ihlou, pretože sa tu vytráca wow efekt, ktorý vyznačuje celú sériu, napríklad skákanie popri zamrznutej stene v starej Modern Warfare 2 alebo ikonický level Pripyat v prvom Modern Warfare z roku 2007. Otvorené misie tak podčiarkujú ešte väčšiu odfláknutosť a nedostatok kreatívnych myšlienok tvorcov.
Od lineárnych misií môžeš očakávať rovnakú kvalitu ako v predošlých hrách. Je tu dostatok zbraní a ich variácie s rôznymi optikami, hlavňami a inými vylepšeniami. Krytie je nutnosť, pretože stačí iba niekoľko zásahov od nepriateľov a budeš pokračovať od posledného checkpointu.
Zároveň tu nájdeš aj prestrihové scény, ale nachádzajú sa tu aj na momenty, kedy sa stane niečo nečakané alebo narazíš na dych berúci výhľad či podarenú naskriptovanú akčnú pasáž. Pamätníkov poteší misia, v ktorej je potrebné poskytovať vzdušnú palebnú podporu z lietadla AC-130.
Stále však ide iba o bezhlavé strieľanie a plnenie misií rad za radom. Vývojový tím si možno mohol radšej zobrať príklad z podarenejšieho Black Ops: Cold War, kde Treyarch zakomponoval do čistokrvnej strieľačky viac tichých misii, v ktorých bolo potrebné zbierať dôkazy a hra mala dokonca aj alternatívny koniec.
Okrem krátkej kampane hráčov nepoteší ani nové rozhranie nazvané Call of Duty HQ, spolu s Warzonom a obsahom z Modern Warfare 2, ktorý si však musíš zakúpiť samostatne. Toto nové rozhranie nanešťastie pôsobí až príliš ako menu free to play mobilnej hry.
Nájdeš tu všetok obsah, herné režimy, battle pass a obchod, v ktorom si môžeš nakupovať skiny. Celé je to hektické a neusporiadané a častokrát ani nevieš, na čo si klikol. Navyše je tu veľká pravdepodobnosť toho, že konkrétnu položku nemáš odomknutú a musíš za ňu zaplatiť.
Tvorcovia ti v novom Call of Duty naozaj nedajú nič zadarmo a je to myslené v tom najhoršom slova zmysle. Častokrát nájdeš obsah z MW2 zamiešaný medzi ten z MW3 a pokiaľ nevlastníš dvojku, čaká ťa ďalšia hláška o tom, že si musíš tento obsah najskôr zakúpiť, čo po čase pôsobí naozaj frustrujúco.
Aspoň, že pocit zo streľby zostal nezmenený a bez problémov prevýši všetky konkurenčné značky. Streľbe dopomáhajú aj adaptívne triggery a haptická odozva DualSense ovládača, ktorý sa pri každej zbrani správa úplne inak.
Pri výstreloch z pištole sú vibrácie jemné a trigger stlačíš ľahšie, než pri používaní sniperky alebo guľometu či niektorého z raketových odpaľovačov. Po grafickej stránke nie je hre moc čo vyčítať.
Síce sa toho moc nezmenilo, no stále si drží vysokú úroveň a po celý čas beží pri plynulých 60 snímkach za sekundu. Nasvietenie je výborné, no efekty streľby do nepriateľov by si už zaslúžili revíziu, pretože na prvý pohľad sa od roku 2006 takmer nikam neposunuli.
Verdikt
Nová kampaň Call of Duty Modern Warfare 3 neohúri ani neurazí. Krátka, zhruba päťhodinová dĺžka, sa už dávno stala štandardom a pribudli nové typy misií, ktoré sú inšpirované Warzonom a ponúkajú otvorené mapy s niekoľkými cieľmi.
Zbieranie zbraní je zábavné, no chýba tu možnosť ich úpravy, ktorá by ti pri opätovnom prechádzaní odomkla nový prístup k plneniu úloh. Otvorené mapy sa striedajú s lineárnymi, ktoré dodávajú typický Call of Duty feeling s wow efektmi a príbehovými vsuvkami.
Príbeh je chaotický, skáče v čase a nevysvetľuje niektoré podstatné časti, takže bude iba na tebe domyslieť si, prečo a ako sa niektoré postavy dostali do konkrétnych situácií. Herecký ansámbel vedie Julian Kostov, ktorému v úlohe Makarova nie je čo vyčítať a perfektný motion capture ti dodá pocit, že v prestrihových scénach sleduješ film.
Okrem neho sa vracajú aj známe postavy z jednotky Task Force 141, vedenej kapitánom Priceom. Po technickej stránke ide o vydarený kúsok, keďže všetko beží pri stabilných 60 snímkach za sekundu. Na PlayStation 5 si užiješ dodatočné funkcie DualSense ovládača ako adaptívne triggery a haptickú odozvu pri streľbe.
V čase písania recenzie bola zatiaľ odomknutá iba kampaň a tak môže hru zachrániť už iba multiplayer a zombíci, hlavne pri cenovke 80 eur. Call of Duty Modern Warfare 3 si zahráš na PlayStation 4 a 5, Xboxe One X, Series X/S a na PC.
Čítajte viac z kategórie: Hry
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
Herný PC už nedáva zmysel. Tento nadupaný notebook nás nechal bez slov (TEST)
recenzia Mohla to byť akčná bomba. Rozlúčka s Mission Impossible paradoxne dopláca na svoju najsilnejšiu zbraň
RECENZIA: Nič brutálnejšie v kine tento rok neuvidíš. Po rokoch sa vracia kultová hororová séria
RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci našli lacný spôsob, ako z tela dostať „večné chemikálie“. Stačí pridať túto zložku do jedálnička
„To, že sa nádorová bunka dostane k vzdialenému orgánu, ešte neznamená, že tam vytvorí metastázu,“ hovorí uznávaný onkológ (ROZHOVOR)
MIMORIADNE: SHMÚ vydal nové výstrahy 2. stupňa. Slovensko zasiahnu silné búrky ešte dnes
Prepašovaný smartfón zo Severnej Kórey odhaľuje tajné sledovanie: Robí screenshot každých 5 minút a cenzuruje správy
Diaľnica D1 sa úplne uzavrie: Neprejazdných bude 15 km (MAPA OBCHÁDZKY)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Totálna nehoráznosť. Večný spojenec Ruska si z Ukrajiny spravil cvičisko rakiet a Západ nechápe
- Najlepší akčný film 2025 práve pribudol online aj s dabingom. Dá sa pozrieť úplne zadarmo
- Žijeme v čiernej diere z iného vesmíru. Vedci spochybňujú Veľký tresk, ich teória šokuje
- Zničí všetko, čo mu stojí v ceste. Rusi vypustili 24 000-tonové jadrové monštrum, ktoré ovládne Arktídu
- Takýto votrelec tu ešte nebol. Sci-fi monštrum nastoľuje peklo na Zemi, máme trailer
-
- Slováci prestali kupovať drahé mobily. Tento smartfón za pár šupov kupujú viac než nový iPhone
- Totálna nehoráznosť. Večný spojenec Ruska si z Ukrajiny spravil cvičisko rakiet a Západ nechápe
- Najlepší akčný film 2025 práve pribudol online aj s dabingom. Dá sa pozrieť úplne zadarmo
- Na objavenie čakal 140 miliónov rokov. 15 km pod Európou našli vedci stratený svet
- Zničí všetko, čo mu stojí v ceste. Rusi vypustili 24 000-tonové jadrové monštrum, ktoré ovládne Arktídu
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Na objavenie čakal 140 miliónov rokov. 15 km pod Európou našli vedci stratený svet
- Spojenec Slovenska dostal ultimátnu zbraň. „Dračiemu ohňu“ neunikne ani jedna raketa, zasiahne aj mincu
- Slováci prestali kupovať drahé mobily. Tento smartfón za pár šupov kupujú viac než nový iPhone
- USA sa vraj zahráva s ohňom. Ázijská veľmoc nasadila desiatky bojových plavidiel, chce získať územie
Žiadne karty, len QR kód. Štát a univerzita vyvíjajú vlastnú platobnú appku
Megaprojekt za 1,8 miliardy má rozhýbať Slovensko. Málinec čaká premena
Svet investuje bilióny do čistej budúcnosti. Klasická energetika je na ústupe
Vojenský šok pre Moskvu. Ukrajinské drony trafili miliardový cieľ
Raketový rast zbrojného priemyslu. Izrael boduje na globálnom trhu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci našli lacný spôsob, ako z tela dostať „večné chemikálie“. Stačí pridať túto zložku do jedálnička
„To, že sa nádorová bunka dostane k vzdialenému orgánu, ešte neznamená, že tam vytvorí metastázu,“ hovorí uznávaný onkológ (ROZHOVOR)
MIMORIADNE: SHMÚ vydal nové výstrahy 2. stupňa. Slovensko zasiahnu silné búrky ešte dnes
Prepašovaný smartfón zo Severnej Kórey odhaľuje tajné sledovanie: Robí screenshot každých 5 minút a cenzuruje správy
Diaľnica D1 sa úplne uzavrie: Neprejazdných bude 15 km (MAPA OBCHÁDZKY)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené