Čo sa stane, keď namontujú hybridný pohon do najluxusnejšieho BMW? To najlepšie možné riešenie
Na začiatok si o faceliftovanom „sedmičkovom bavoráku“ povieme zopár technických detailov. Označenie „L“ za modelovým radom hlási, že sa jedná o predĺženú, teda „long“ edíciu, ktorá dosahuje úctyhodnú dĺžku 5268 mm. Písmeno „e“ je naopak znakom, že sa vo vozidle okrem klasického spaľovacieho motora nachádza aj elektrický pohon, čo robí z nového BMW 745Le plnohodnotný plug-in hybrid.
Šesťvalcový motor s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom na úrovni 450 Nm dopĺňa elektromotor s ďalšími 83 kW (113 koní) s krútiacim momentom 265 Nm. Systémový výkon dosahuje slušných 290 kW (394 koní) a maximálny krútiaci moment 600 Nm.
Kľúčové informácie o cene a parametroch:
S týmito prednosťami dokáže šiesta generácia BMW radu 7 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Táto kombinácia pohonu je spriahnutá s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic.
Batériu s kapacitou 12 kWh je možné nabiť počas jazdy rekuperáciou, alebo potom štandardne nabíjaním cez kábel. Na nabíjacej stanici s výkonom 3,7 kW (16A/230V) potrvá nabíjanie niečo viac ako 4 hodiny, čo rozhodne nie je málo a pre niekoho to môže predstavovať istý diskomfort.
Výrobca udáva dojazd čisto na elektrický pohon 55 km. Realita? Prinajlepšom 35 až 40 km, no ak je tvoja noha na plynovom pedáli príliš ťažká, tak aj na tieto čísla sa dostaneš len tak tak. Zaujímavé čísla spotreby je však možné dosiahnuť práve kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora.
Pri kombinovanej jazde po okreskách a diaľnici sa priemerná spotreba čisto spaľovacieho motora pohybuje na úrovni 9 až 10 litrov na 100 km. Pri jazde v meste, ktorá má prirodzene vyššiu spotrebu ako jazda mimo mesta, však dokáže pri využití elektromotora spolu s tým spaľovacím, klesnúť spotreba až pod úroveň 7 litrov na 100 km.
Už na prvý pohľad si BMW 745Le nemôžeš ani náhodou zameniť so žiadnym iným vozidlom. Jeho agresívne tvarované línie dodávajú športový vzhľad, no pri pohľade do interiéru ti bude hneď jasné, že sa jedná a luxusnú štvormiestnu limuzínu.
Svetelný podpis BMW je aj v tomto prípade nezameniteľný. Ten tvoria laserové adaptívne svetlomety, ktoré dovidia až do vzdialenosti 600 metrov a áno, nechývajú ani povästné „ladvinky“ v prednej časti, na ktoré sa po predstavení zniesla obrovská kritika. Akonáhle si však človek zvykne na dizajn auta a používa ho niekoľko dní, ako kritiku to rozhodne nemožno brať. Naživo vyzerajú lepšie ako na fotografiách.
Ostrejších línií sa dočkali aj zadné svetlá, ktorých pravá a ľavá strana je po facelifte prepojená už aj svetelným pásom, nie iba chrómovou linkou, ako tomu bolo pri predchádzajúcom modelovom roku, ktorý sa vyrábal od roku 2016. Zmenami prešli aj koncovky výfukov, ktoré sú teraz užšie a tiež pôsobia o čosi športovejšie.
Celý interiér sa však nesie v znamení obrovského luxusu a určite zahrá na city aj tomu najnáročnejšiemu zákazníkovi. Prevedenie tehlovej kože, hnedého klavírneho laku a chrómových doplnkov jednoducho budí presne ten dojem, ktorý má. Efektne pôsobia aj sedadlá prešívané diamantovým vzorom.
Dominantou kokpitu vodiča je nový 10.25″ displej, ktorý nahrádza sadu analógových budíkov. Faceliftová verzia prišla aj s vynoveným volantom a infotainmentom BMW Live Cockpit Professional. Dizajn infotainmentu je moderný, no aj v tomto prípade platí, že nie každému bude zrovna sedieť. „Klasický“ dizajn digitálnych budíkov, žiaľ, v novom BMW na výber nieje.
Stredová konzola spolu s displejom pre multimédiá zostala viac menej bez zmeny. BMW dokonca zachovalo aj otočný ovládač iDrive, ktorý majitelia BMW oceňujú. Systémy vo vozidle je však okrem toho možné ovládať gestami, dotykom alebo hlasom. Hlasové ovládanie však nie je dostupné ani v slovenčine a ani v češtine.
Veľké veci sa však odohrávajú v zadnom rade sedadiel. Nie nadarmo sa BMW 7 hovorí aj „limuzína politikov“. V zadnom rade nájdeš dvojicu plne nastaviteľných sedadiel vo všetkých smeroch.
O tom, že v tomto aute je „šéfom“ ten vzadu, svedčia aj možnosti ovládania vozidla cez tablet, ktorý je umiestnený v stredovom panely zadných sedadiel. Sťahovanie slnečných roletiek, otváranie okien či nastavovanie teploty sú pomerne štandardné veci. Z miesta zadného pasažiera ale môžeš ovládať aj sedadlo spolujazdca vpredu a posunúť si ho tak v prípade, že máš v zadu stále málo miesta.
Tablet v stredovej konzole sa dá navyše vybrať a všetky funkcie tak môžeš ovládať priamo „z ruky“. Čerešničkou na torte je pri tomto vozidle jeho digitálny kľúč. Ten ponúka dotykový displej, cez ktorý si vieš pozrieť, či je auto zamknuté, či sú okná zatvorené, prípadne aký je aktuálny dojazd.
Súčasťou množstva asistentov, ktorými táto prémiová limuzína disponuje, je aj prepracovaný parkovací asistent. Nové BMW 745Le dokáže na parkovisku úplne samé zaparkovať. Následne si ho môžeš vyparkovať napríklad pomocou dotykového kľúča, auto si totiž pamätá posledných 50 metrov jazdy na parkovisku.
Zhodnotenie
BMW 745Le je skutočne luxusná limuzína, ktorá spĺňa aj tie najnáročnejšie očakávania. Faceliftové vylepšenia nemusia byť úplne každému po chuti, no ako celok považujeme nové sedmičkové BMW za nádherné auto pre náročných.
Jeho kvalitám však zodpovedá aj cenovka, ktorá v základe s pohonom xDrive štartuje na sume 114 950 €. Na druhej strane, môžeš ho mať aj v prémiovej požičovni áut Avis Prestige od 1790 € mesačne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci prestali kupovať drahé mobily. Tento smartfón za pár šupov kupujú viac než nový iPhone
Netflix má nový globálny hit. Temnej kriminálke podľahli aj Slováci
Váži 32 ton a zvládne jazdiť 8 hodín. Dychberúci elektromobil sa nabije rýchlejšie, než nová Tesla
Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
EXKLUZÍVNE: Koľko v realite zarábajú slovenskí IT-čkari? Vieme, kde dostaneš až 14 000 € mesačne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Medveď na západnom Slovensku: Poľovníci ho spozorovali pri známom pamätníku
Aj 10 ml výplne ti zmení tvár navždy. Dnešná predstava krásy neodpúšťa rozdiely, varuje expertka
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Známa speváčka oznámila, že má rakovinu: „Vrátim sa s novými prsiami a hudbou“
Michael Burry: Predpovedal pád trhov v roku 2008 a teraz veští ďalší. Investičný mág práve rozpredal svoje akcie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- Váži 32 ton a zvládne jazdiť 8 hodín. Dychberúci elektromobil sa nabije rýchlejšie, než nová Tesla
- SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- Na Maybach rovno zabudni. Čínska beštia má 1330 km dojazd a ešte šialenejšie eso v rukáve
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
SPP má plán na zimu. Plyn nebude chýbať ani počas krízy
Jadrová energia pre AI. Meta uzatvára zásadnú dohodu na 20 rokov
Európske automobilky bojujú o prežitie. Čína a clá ich dusia
Airbus je v hre o gigantickú zákazku. Čína uvažuje o nákupe až 500 lietadiel
Pokles o tisíce áut a hromadné prepúšťanie. Volvo má za sebou náročný mesiac
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Medveď na západnom Slovensku: Poľovníci ho spozorovali pri známom pamätníku
Aj 10 ml výplne ti zmení tvár navždy. Dnešná predstava krásy neodpúšťa rozdiely, varuje expertka
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Známa speváčka oznámila, že má rakovinu: „Vrátim sa s novými prsiami a hudbou“
Michael Burry: Predpovedal pád trhov v roku 2008 a teraz veští ďalší. Investičný mág práve rozpredal svoje akcie
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené