Prvé jazdy na BMW iX1 – takéto je najlacnejšie elektrické BMW (spotreby, prvé poznatky + chyby)
Čo sa týka nabíjania, vstupný model BMW iX1 za vlajkovými elektromobilmi z Bavorska mierne zaostáva, no v porovnaní s konkurenciou ide o priemer. Pomocou 130 kW DC nabíjačky sa z 10 na 80 % nabije do 30 minút. Nám sa podarilo pripojiť auto k nabíjačke Ionity so zhruba 50 % SoC a nabíjací výkon bez akéhokoľvek predhrevu batérie začal na 86 kW. Okrem toho je v štandarde k dispozícii 22 kW AC nabíjačka.
Dynamika a jazdné vlastnosti hodné značky BMW
Po stránke jazdných vlastností je aj elektrické BMW iX1 hodné nosenia emblému bavorskej automobilky. Kombinovaný výkon elektromotorov je 230 kW (313 koní) a na stovku zrýchli za 5,6 sekundy. Ide tak o mimoriadne svižné SUV, ktoré rozhodne nepostráda výkon a jazdnú dynamiku. Auto sa skvele ovláda aj napriek tomu, že váži niečo málo cez 2 tony.

BMW iX1 už v základe ponúka niektoré funkcie, za ktoré si pri strednej triede iných značiek musíme priplácať. Prekvapením je napríklad adaptívny M podvozok. Veľkorysý je aj vnútorný priestor, či už pre pasažierov vzadu, ako aj miesto v kufri. Objem batožinového priestoru je 490 litrov.
Za technológie si musíš priplatiť
Najväčším sklamaním pri novom BMW iX1 bol rozhodne interiér. Použité materiály sa ani s nadhľadom nemôžu nazývať prémiovými.

Bavori zrejme chceli stlačiť cenu vstupného elektromobilu až natoľko, že sa uchýlili k použitiu lacnejších materiálov. Testovaný model bol navyše v konfigurácii, kde sme nemali ani tak základnú funkciou, akou je adaptívny tempomat.

Čo sa týka infotainmentu, ten zaznamenal najväčší pokrok. BMW použilo dvojicu obrazoviek v jednom zaoblenom paneli. Nový systém BMW iDrive bol terčom pozitívnych vyjadrení už v predchádzajúcich testoch a jazdách na nových elektromobiloch BMW.
Systém je rýchly, prehľadný a pochváliť musíme aj prítomnosť hardvérových tlačidiel na volante. Nechýba bezdrôtová konektivita so smartfónom v podobe Apple CarPlay a Android Auto.
Galéria: Prvé jazdy na elektrickom BMW iX1
Poďme na ceny. Základ BMW iX1 stojí 54 510 €. Za túto sumu ale nemáš v aute prakticky nič, čo by pripomínalo, že sedíš v aute prémiovej triedy. Priplatiť si môžeš za prémiovejšie vyhotovenie interiéru. Koža za 1 900 € a drevené lišty za 500 € už navodia pocit, že sedíš v BMW.
Z príplatkovej výbavy je na výber iba balík Comfort a Travel, pričom Comfort pridáva prémiové audio Harman Kardon či elektricky nastaviteľné predné sedadlá.
Tvoj môže byť za 1 300 €. Razom sme na 58 655 € a stále auto postráda technológie, aké nájdeme napríklad v najvyššej výbave VW ID.4 či Škody Enyaq. Problém je však ten, že do základného BMW si ich (zatiaľ?) nemôžeš ani dokonfigurovať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

U lekára nemusíš platiť za termín, recept či potvrdenku do práce. Tieto poplatky sú nelegálne
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Chyba v zákone mohla zamestnancom zdvojnásobiť výplaty. Ministerstvo musí rýchlo konať
- 24 hod
 - 48 hod
 - 7 dní
 
- 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú“ cestu
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“
 
 - 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
 
 - 
				
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
 - Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 
 
Kým Ukrajina bojuje, EÚ veselo dováža veľkú komoditu z Ruska. Nemec žiada okamžitý zákaz
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
Trump obvinil dve veľmoci z tajných jadrových testov. USA plánujú vlastné skúšky, experti sú zaskočení
Ľudia naleteli nekonečnému nezmyslu. Experti odhalili banálny dôvod, prečo sú psy z Černobyľa modré
Bývalý minister to povedal na rovinu: Energopomoc je nefér, Slovensko nezvláda základnú vec. Mám riešenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

U lekára nemusíš platiť za termín, recept či potvrdenku do práce. Tieto poplatky sú nelegálne
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

				
				
                
				
				
				


