Čo sa týka nabíjania, vstupný model BMW iX1 za vlajkovými elektromobilmi z Bavorska mierne zaostáva, no v porovnaní s konkurenciou ide o priemer. Pomocou 130 kW DC nabíjačky sa z 10 na 80 % nabije do 30 minút. Nám sa podarilo pripojiť auto k nabíjačke Ionity so zhruba 50 % SoC a nabíjací výkon bez akéhokoľvek predhrevu batérie začal na 86 kW. Okrem toho je v štandarde k dispozícii 22 kW AC nabíjačka.

Dynamika a jazdné vlastnosti hodné značky BMW

Po stránke jazdných vlastností je aj elektrické BMW iX1 hodné nosenia emblému bavorskej automobilky. Kombinovaný výkon elektromotorov je 230 kW (313 koní) a na stovku zrýchli za 5,6 sekundy. Ide tak o mimoriadne svižné SUV, ktoré rozhodne nepostráda výkon a jazdnú dynamiku. Auto sa skvele ovláda aj napriek tomu, že váži niečo málo cez 2 tony.

FonTech

BMW iX1 už v základe ponúka niektoré funkcie, za ktoré si pri strednej triede iných značiek musíme priplácať. Prekvapením je napríklad adaptívny M podvozok. Veľkorysý je aj vnútorný priestor, či už pre pasažierov vzadu, ako aj miesto v kufri. Objem batožinového priestoru je 490 litrov.

Za technológie si musíš priplatiť

Najväčším sklamaním pri novom BMW iX1 bol rozhodne interiér. Použité materiály sa ani s nadhľadom nemôžu nazývať prémiovými.

FonTech

Bavori zrejme chceli stlačiť cenu vstupného elektromobilu až natoľko, že sa uchýlili k použitiu lacnejších materiálov. Testovaný model bol navyše v konfigurácii, kde sme nemali ani tak základnú funkciou, akou je adaptívny tempomat.

FonTech

Čo sa týka infotainmentu, ten zaznamenal najväčší pokrok. BMW použilo dvojicu obrazoviek v jednom zaoblenom paneli. Nový systém BMW iDrive bol terčom pozitívnych vyjadrení už v predchádzajúcich testoch a jazdách na nových elektromobiloch BMW.

Systém je rýchly, prehľadný a pochváliť musíme aj prítomnosť hardvérových tlačidiel na volante. Nechýba bezdrôtová konektivita so smartfónom v podobe Apple CarPlay a Android Auto.

Galéria: Prvé jazdy na elektrickom BMW iX1

Poďme na ceny. Základ BMW iX1 stojí 54 510 €. Za túto sumu ale nemáš v aute prakticky nič, čo by pripomínalo, že sedíš v aute prémiovej triedy. Priplatiť si môžeš za prémiovejšie vyhotovenie interiéru. Koža za 1 900 € a drevené lišty za 500 € už navodia pocit, že sedíš v BMW.

Z príplatkovej výbavy je na výber iba balík Comfort a Travel, pričom Comfort pridáva prémiové audio Harman Kardon či elektricky nastaviteľné predné sedadlá.

Tvoj môže byť za 1 300 €. Razom sme na 58 655 € a stále auto postráda technológie, aké nájdeme napríklad v najvyššej výbave VW ID.4 či Škody Enyaq. Problém je však ten, že do základného BMW si ich (zatiaľ?) nemôžeš ani dokonfigurovať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP