Prvé jazdy na BMW iX1 – takéto je najlacnejšie elektrické BMW (spotreby, prvé poznatky + chyby)
Čo sa týka nabíjania, vstupný model BMW iX1 za vlajkovými elektromobilmi z Bavorska mierne zaostáva, no v porovnaní s konkurenciou ide o priemer. Pomocou 130 kW DC nabíjačky sa z 10 na 80 % nabije do 30 minút. Nám sa podarilo pripojiť auto k nabíjačke Ionity so zhruba 50 % SoC a nabíjací výkon bez akéhokoľvek predhrevu batérie začal na 86 kW. Okrem toho je v štandarde k dispozícii 22 kW AC nabíjačka.
Dynamika a jazdné vlastnosti hodné značky BMW
Po stránke jazdných vlastností je aj elektrické BMW iX1 hodné nosenia emblému bavorskej automobilky. Kombinovaný výkon elektromotorov je 230 kW (313 koní) a na stovku zrýchli za 5,6 sekundy. Ide tak o mimoriadne svižné SUV, ktoré rozhodne nepostráda výkon a jazdnú dynamiku. Auto sa skvele ovláda aj napriek tomu, že váži niečo málo cez 2 tony.

BMW iX1 už v základe ponúka niektoré funkcie, za ktoré si pri strednej triede iných značiek musíme priplácať. Prekvapením je napríklad adaptívny M podvozok. Veľkorysý je aj vnútorný priestor, či už pre pasažierov vzadu, ako aj miesto v kufri. Objem batožinového priestoru je 490 litrov.
Za technológie si musíš priplatiť
Najväčším sklamaním pri novom BMW iX1 bol rozhodne interiér. Použité materiály sa ani s nadhľadom nemôžu nazývať prémiovými.

Bavori zrejme chceli stlačiť cenu vstupného elektromobilu až natoľko, že sa uchýlili k použitiu lacnejších materiálov. Testovaný model bol navyše v konfigurácii, kde sme nemali ani tak základnú funkciou, akou je adaptívny tempomat.

Čo sa týka infotainmentu, ten zaznamenal najväčší pokrok. BMW použilo dvojicu obrazoviek v jednom zaoblenom paneli. Nový systém BMW iDrive bol terčom pozitívnych vyjadrení už v predchádzajúcich testoch a jazdách na nových elektromobiloch BMW.
Systém je rýchly, prehľadný a pochváliť musíme aj prítomnosť hardvérových tlačidiel na volante. Nechýba bezdrôtová konektivita so smartfónom v podobe Apple CarPlay a Android Auto.
Galéria: Prvé jazdy na elektrickom BMW iX1
Poďme na ceny. Základ BMW iX1 stojí 54 510 €. Za túto sumu ale nemáš v aute prakticky nič, čo by pripomínalo, že sedíš v aute prémiovej triedy. Priplatiť si môžeš za prémiovejšie vyhotovenie interiéru. Koža za 1 900 € a drevené lišty za 500 € už navodia pocit, že sedíš v BMW.
Z príplatkovej výbavy je na výber iba balík Comfort a Travel, pričom Comfort pridáva prémiové audio Harman Kardon či elektricky nastaviteľné predné sedadlá.
Tvoj môže byť za 1 300 €. Razom sme na 58 655 € a stále auto postráda technológie, aké nájdeme napríklad v najvyššej výbave VW ID.4 či Škody Enyaq. Problém je však ten, že do základného BMW si ich (zatiaľ?) nemôžeš ani dokonfigurovať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky




