Prvé jazdy na BMW iX1 – takéto je najlacnejšie elektrické BMW (spotreby, prvé poznatky + chyby)
Čo sa týka nabíjania, vstupný model BMW iX1 za vlajkovými elektromobilmi z Bavorska mierne zaostáva, no v porovnaní s konkurenciou ide o priemer. Pomocou 130 kW DC nabíjačky sa z 10 na 80 % nabije do 30 minút. Nám sa podarilo pripojiť auto k nabíjačke Ionity so zhruba 50 % SoC a nabíjací výkon bez akéhokoľvek predhrevu batérie začal na 86 kW. Okrem toho je v štandarde k dispozícii 22 kW AC nabíjačka.
Dynamika a jazdné vlastnosti hodné značky BMW
Po stránke jazdných vlastností je aj elektrické BMW iX1 hodné nosenia emblému bavorskej automobilky. Kombinovaný výkon elektromotorov je 230 kW (313 koní) a na stovku zrýchli za 5,6 sekundy. Ide tak o mimoriadne svižné SUV, ktoré rozhodne nepostráda výkon a jazdnú dynamiku. Auto sa skvele ovláda aj napriek tomu, že váži niečo málo cez 2 tony.
BMW iX1 už v základe ponúka niektoré funkcie, za ktoré si pri strednej triede iných značiek musíme priplácať. Prekvapením je napríklad adaptívny M podvozok. Veľkorysý je aj vnútorný priestor, či už pre pasažierov vzadu, ako aj miesto v kufri. Objem batožinového priestoru je 490 litrov.
Za technológie si musíš priplatiť
Najväčším sklamaním pri novom BMW iX1 bol rozhodne interiér. Použité materiály sa ani s nadhľadom nemôžu nazývať prémiovými.
Bavori zrejme chceli stlačiť cenu vstupného elektromobilu až natoľko, že sa uchýlili k použitiu lacnejších materiálov. Testovaný model bol navyše v konfigurácii, kde sme nemali ani tak základnú funkciou, akou je adaptívny tempomat.
Čo sa týka infotainmentu, ten zaznamenal najväčší pokrok. BMW použilo dvojicu obrazoviek v jednom zaoblenom paneli. Nový systém BMW iDrive bol terčom pozitívnych vyjadrení už v predchádzajúcich testoch a jazdách na nových elektromobiloch BMW.
Systém je rýchly, prehľadný a pochváliť musíme aj prítomnosť hardvérových tlačidiel na volante. Nechýba bezdrôtová konektivita so smartfónom v podobe Apple CarPlay a Android Auto.
Galéria: Prvé jazdy na elektrickom BMW iX1
Poďme na ceny. Základ BMW iX1 stojí 54 510 €. Za túto sumu ale nemáš v aute prakticky nič, čo by pripomínalo, že sedíš v aute prémiovej triedy. Priplatiť si môžeš za prémiovejšie vyhotovenie interiéru. Koža za 1 900 € a drevené lišty za 500 € už navodia pocit, že sedíš v BMW.
Z príplatkovej výbavy je na výber iba balík Comfort a Travel, pričom Comfort pridáva prémiové audio Harman Kardon či elektricky nastaviteľné predné sedadlá.
Tvoj môže byť za 1 300 €. Razom sme na 58 655 € a stále auto postráda technológie, aké nájdeme napríklad v najvyššej výbave VW ID.4 či Škody Enyaq. Problém je však ten, že do základného BMW si ich (zatiaľ?) nemôžeš ani dokonfigurovať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Sieť drogérií dm sťahuje z predaja nebezpečný výrobok. Môže spôsobiť hnačky a vracanie
„Z tatranského tigra sme sa stali zmäteným mačiatkom,“ varuje expert. Slováci sedia na historickom objeme peňazí
Existuje alternatíva voči vláde? Prieskum ukázal, že Slovensko je rozdelené, prekvapili najmä voliči Hlasu
Pellegrini prvýkrát prehovoril o pôžičke od sestry. „Nie je oligarcha. Som rád, že mi mohla požičať“
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Dátové centrá miznú pod vodou. Čína objavila spôsob, ako znížiť spotrebu energie o 90 %
Toto nemá ešte nikto. Kia spúšťa technológiu, ktorá ukáže pravdu o batérii EV v reálnom čase
Má vraj extrémny dolet. KĽDR predstavila najvýkonnejší jadrový zbraňový systém, aký kedy vyvinula
Umelá inteligencia ukazuje svoju temnú stránku. Firmy chceli ušetriť, namiesto toho zaplatili tvrdú daň
Podvodník ho prevedčil po 5 hodinách hovoru: Slovák prišiel o 55 000 eur, zavolal mu falošný policajt
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP