BMW X1 odjakživa predstavuje vstupnú bránu do sveta BMW a s novou generáciou tohto modelu Bavori uviedli na trh aj čisto elektrický model iX1. Priamy konkurent elektrických SUV strednej triedy koncernu VW, teda modelov ID.4, Enyaq, respektíve prémiovejších Audi Q4 e-tron, Mercedes EQA/EQB a Tesla Model Y nás už počas prvých jázd presvedčil, že je silným konkurentom v tomto širokom portfóliu modelov.

Vstupná brána do sveta elektrických BMW ponúka veľmi dobrý dojazd na jedno nabitie, no interiér bol miernym sklamaním.

Diaľničný dojazd cez 300 km

Veľmi milým prekvapením už o po prvých kilometroch jazdy bola samotná spotreba. Vzhľadom na to, že sa jedná o veľké, hranaté SUV, aj na diaľnici rýchlosťou 130 km/h sme dokázali jazdiť so spotrebou do 23 kWh/100 km. V kombinácii s batériou s využiteľnou kapacitou 64,7 kWh sa diaľničný dojazd blíži k 300 km pri plnom nabití. Reálnejších je však 250 km s tým, že treba počítať s nejakou rezervou na dojazd k nabíjačke a pri dlhej ceste tiež nebudeš nabíjať doplna.

FonTech

Ešte priaznivejšia je mestská spotreba, kde dokáže vodič s ľahkou nohou jazdiť aj za 14 kWh/100 km. Pri dynamickej jazde sme sa dostali na 18 kWh/100 km, čo je na vyše 300-koňovú štvorkolku dobrý výsledok. V meste sa teda môžeš spoľahnúť na dojazd cez 400 km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú