Prekvapenie z čista jasna. Huawei predstavil „svoj elektromobil“, ktorý zmätie špecifickým pohonom
O elektromobile pod značkou Huawei sa v poslednej dobe hovorilo pomerne dosť, no nikto zrejme nečakal, že „jeho vlastný“ model uvidíme ešte v tomto roku. Opak sa ale stáva pravdou a technologický gigant začína v domácej Číne predávať prvý „elektromobil“ s označením Seres SF5, informuje spoločnosť v tlačovej správe.
Ani čistý elektromobil, ani čistý spaľovák
Na úvod ti ozrejmíme dve zásadné veci, prečo je slovné spojenie „jeho vlastný“ a taktiež aj „elektromobil“ v úvodzovkách. Každému musí byť jasné, že Huawei by za tak krátku dobu nezvládol vyvinúť a vyrobiť plnohodnotný elektromobil, preto sa spojil s čínskou automobilkou Seres, ktorá toto vozidlo vyrába. Huawei si naň iba „nalepil“ svoje logo a predáva ho vo svojich predajniach.
Vysvetlenie slova elektromobil, ktoré je v úvodzovkách, je už o niečo komplikovanejšie. Automobil je vybavený pohonom Huawei DriveONE Three-in-One Electric Drive. Tento mätúci názov v jednoduchosti znamená, že auto poháňa dvojica elektromotorov. Pomerne malá batéria zabezpečuje dojazd na jedno nabitie na úrovni 180 km.
Určite si hovoríš, že to je na elektromobil príšerne málo. To je pravda, no ako sme už v úvode spomínali, Seres SF5 nie je tak úplne elektromobil, no ani plug-in hybrid. V režime Extended Range sa zapne spaľovací generátor, ktorý dobíja batériu, aby mohla byť následne energia z nej využitá na napájanie elektromotorov.
Zvláštne riešenie, ktoré zmätie
Seres SF5 je elektromobil s pohonom na báze tzv. extended range, čo znamená, že má batériu a elektromotory ako hlavnú pohonnú jednotku, no na predĺženie dojazdu využíva spaľovací generátor. Novinka ponúka dojazd 180 km v čisto elektrickom režime, ktorý uspokojí potreby pri každodennom dochádzaní do mesta, a vyše 1 000 km v režime rozšíreného dojazdu. Ten je podľa Huawei ideálny pre cesty na dlhé vzdialenosti, keďže posádka nie je obmedzená dostupnosťou nabíjačiek.
Elektromotory disponujú výkonom 410 kW (550 koní) vďaka čomu auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Ak ti toto vozidlo príde známe, nie len podľa fotografií, ale aj na základe technických špecifikácií, si na správnej ceste. Pre Slováka je totiž Huawei Seres SF5 známy ako Dongfeng Seres SF5.
NEPREHLIADNI
Na Slovensko príde elektrické SUV z Číny. Tentokrát však príliš lacné nebude
Huawei však tomuto autu pridal niekoľko vlastných smart funkcií, ako napríklad Huawei HiCar, vďaka ktorej má používateľ prístup k mobilným aplikáciám v smartfóne skrz multimediálny displej vo vozidle. V podstate sa jedná o ekvivalent dobre známeho Apple CarPlay alebo Android Auto.
SF5 tiež poskytuje interaktívne hlasové ovládanie, ktoré umožňuje sústrediť sa výlučne na riadenie. Systém Huawei HiCar dokáže tiež pripojiť vozidlo k iným smart zariadeniam v domácnosti či kancelárii. Používatelia môžu z auta napríklad zapnúť domácu klimatizáciu či ďalšie pripojené zariadenia.
Priestorový audiosystém vozidla sa skladá z 11 zvukových jednotiek, ktoré vyladili odborníci na akustiku z Huawei Sound. Nový Seres SF5 má tiež záchranný dobíjací režim vehicle-to-vehicle (V2V), ktorý dokáže poskytnúť núdzovú energiu vozidlám s vybitou batériou. Nechýba režim napájania typu vehicle-to-load (V2L), ktorý podporuje indukčné variče, stereofónne zariadenia a ďalšie vybavenie, vďaka čomu môžu používatelia počas prestávky napríklad grilovať.
Nový model je k dispozícii v obchodoch Huawei v Číne od 21. apríla. Cena elektromobilu štartuje na sume v prepočte od 27 800 eur za verziu 2WD a od 31 700 eur za verziu 4WD. Neočakávame však, že by sa Seres SF5 pod značkou Huawei dostal aj na iné trhy mimo Číny.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Známa sieť čerpacích staníc zatvára stovky prevádzok. Nahradia ich nabíjačky pre elektromobily
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené