Prekvapenie z čista jasna. Huawei predstavil „svoj elektromobil“, ktorý zmätie špecifickým pohonom
O elektromobile pod značkou Huawei sa v poslednej dobe hovorilo pomerne dosť, no nikto zrejme nečakal, že „jeho vlastný“ model uvidíme ešte v tomto roku. Opak sa ale stáva pravdou a technologický gigant začína v domácej Číne predávať prvý „elektromobil“ s označením Seres SF5, informuje spoločnosť v tlačovej správe.
Ani čistý elektromobil, ani čistý spaľovák
Na úvod ti ozrejmíme dve zásadné veci, prečo je slovné spojenie „jeho vlastný“ a taktiež aj „elektromobil“ v úvodzovkách. Každému musí byť jasné, že Huawei by za tak krátku dobu nezvládol vyvinúť a vyrobiť plnohodnotný elektromobil, preto sa spojil s čínskou automobilkou Seres, ktorá toto vozidlo vyrába. Huawei si naň iba „nalepil“ svoje logo a predáva ho vo svojich predajniach.
Vysvetlenie slova elektromobil, ktoré je v úvodzovkách, je už o niečo komplikovanejšie. Automobil je vybavený pohonom Huawei DriveONE Three-in-One Electric Drive. Tento mätúci názov v jednoduchosti znamená, že auto poháňa dvojica elektromotorov. Pomerne malá batéria zabezpečuje dojazd na jedno nabitie na úrovni 180 km.
Určite si hovoríš, že to je na elektromobil príšerne málo. To je pravda, no ako sme už v úvode spomínali, Seres SF5 nie je tak úplne elektromobil, no ani plug-in hybrid. V režime Extended Range sa zapne spaľovací generátor, ktorý dobíja batériu, aby mohla byť následne energia z nej využitá na napájanie elektromotorov.
Zvláštne riešenie, ktoré zmätie
Seres SF5 je elektromobil s pohonom na báze tzv. extended range, čo znamená, že má batériu a elektromotory ako hlavnú pohonnú jednotku, no na predĺženie dojazdu využíva spaľovací generátor. Novinka ponúka dojazd 180 km v čisto elektrickom režime, ktorý uspokojí potreby pri každodennom dochádzaní do mesta, a vyše 1 000 km v režime rozšíreného dojazdu. Ten je podľa Huawei ideálny pre cesty na dlhé vzdialenosti, keďže posádka nie je obmedzená dostupnosťou nabíjačiek.
Elektromotory disponujú výkonom 410 kW (550 koní) vďaka čomu auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Ak ti toto vozidlo príde známe, nie len podľa fotografií, ale aj na základe technických špecifikácií, si na správnej ceste. Pre Slováka je totiž Huawei Seres SF5 známy ako Dongfeng Seres SF5.
NEPREHLIADNI
Na Slovensko príde elektrické SUV z Číny. Tentokrát však príliš lacné nebude
Huawei však tomuto autu pridal niekoľko vlastných smart funkcií, ako napríklad Huawei HiCar, vďaka ktorej má používateľ prístup k mobilným aplikáciám v smartfóne skrz multimediálny displej vo vozidle. V podstate sa jedná o ekvivalent dobre známeho Apple CarPlay alebo Android Auto.
SF5 tiež poskytuje interaktívne hlasové ovládanie, ktoré umožňuje sústrediť sa výlučne na riadenie. Systém Huawei HiCar dokáže tiež pripojiť vozidlo k iným smart zariadeniam v domácnosti či kancelárii. Používatelia môžu z auta napríklad zapnúť domácu klimatizáciu či ďalšie pripojené zariadenia.
Priestorový audiosystém vozidla sa skladá z 11 zvukových jednotiek, ktoré vyladili odborníci na akustiku z Huawei Sound. Nový Seres SF5 má tiež záchranný dobíjací režim vehicle-to-vehicle (V2V), ktorý dokáže poskytnúť núdzovú energiu vozidlám s vybitou batériou. Nechýba režim napájania typu vehicle-to-load (V2L), ktorý podporuje indukčné variče, stereofónne zariadenia a ďalšie vybavenie, vďaka čomu môžu používatelia počas prestávky napríklad grilovať.
Nový model je k dispozícii v obchodoch Huawei v Číne od 21. apríla. Cena elektromobilu štartuje na sume v prepočte od 27 800 eur za verziu 2WD a od 31 700 eur za verziu 4WD. Neočakávame však, že by sa Seres SF5 pod značkou Huawei dostal aj na iné trhy mimo Číny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Policajná akcia FUNERAL: Skupina údajne pôsobila v štýle mafie z 90. rokov
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
Akcia FUNERAL: Elitní policajti zasahovali v bývalej vile exministra Rezeša
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP