Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nie je to tak dávno, čo Netflix pri svojom vstupe na trh doslova ukázal prostredník televíznym spoločnostiam a zaviedol novú éru televíznej zábavy. Kým televízni diváci museli dovtedy počas programov znášať otravné reklamy a na epizódy obľúbených seriálov čakať každý týždeň, Netflix svojim predplatiteľom sprístupnil všetok obsah naraz, bez reklamy, viazanosti a ďalších komplikácií.

O dekádu neskôr sa pri pohľade na Netflix a ďalšie streamovacie služby začína písať iný príbeh. Veľké platformy čelia globálnej stagnácii a čoraz väčšmi sa začínajú podobať práve na tradičné televízie, od ktorých sa ešte pred pár rokmi chceli odlišovať.

Začali spievať inú pesničku

Posledné mesiace priniesli hneď niekoľko signálov toho, že na Netflixe a ďalších dochádza k výrazným zmenám. Najviac do očí bije zavádzanie reklamy, ktorú si vo svojom obsahu ešte donedávna veľké platformy nevedeli, alebo možno iba nechceli, predstaviť.

Najnovšie reklamy vo svojom obsahu spustil práve Netflix. Spravil tak extrémne rýchlo po zlých hospodárskych výsledkoch na jar tohto roka. Spoločnosť pritom tri roky dozadu deklarovala, že reklamný obsah vo svojom vysielaní nikdy mať nebude. Ešte v roku 2019 spoluzakladateľ Netflixu Reed Hastings jasne povedal, čo si o zavedení reklamy myslí.

Rovnako ako HBO, aj my zostávame bez reklamy. Zostáva to hlbokou súčasťou našej značky. Ak budete čítať špekulácie o tom, že sa presúvame do predaja reklamy, buďte si istí, že to nie je pravda. Veríme, že z dlhodobého hľadiska budeme mať hodnotnejšie podnikanie, keď sa vyhneme boju o výnosy z reklám a namiesto toho sa zameriame na boj o spokojnosť zákazníka.“

Tri roky je však dlhá doba a za ten čas sa veľa zmenilo. Reklama si našla cestu do obsahu HBO i do Netflixu a na vlak sa chystajú naskočiť ďalší. Disney+ spúšťa lacnejšie predplatné s reklamou už na začiatku decembra, pridať sa plánuje aj Apple TV+.

Stagnujú, hľadajú sa príjmy
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú