Capcom po dlhom mlčaní priniesol na Gamescome nový pohľad na Pragmata, konkrétne 15-minútovú ukážku hrateľnosti s plnohodnotným bossfightom, ktorú zverejnil GameSpot a ďalšie médiá. V hre sa dostaneš na lunárnu základňu, kde preberieš úlohu astronauta Hugha Williamsa a na jeho chrbte sa vezie androidka Diana, kľúčová postava nielen pre príbeh, ale najmä pre samotný bojový systém hry.

Demo potvrdzuje, že Pragmata stavia na pomalom, premyslenom tempe, ktoré ide proti rýchlym akčným trendom posledných rokov. Podstata súbojov je „hackni a až potom strieľaj“. Kým Diana neprerazí firewall nepriateľa krátkou minihrou na mriežke, Hughove strely na obrnené roboty nič neznamenajú.

Po úspešnom hacku sa odhalia slabé miesta a môžeš sa do cieľa oprieť zbraňami. Menšie drony majú jednoduchú 3×3 mriežku, väčší mechanickí nepriatelia až 5×5 s rôznymi prekážkami. Počas postupu získavaš vylepšenia, ktoré do hacku pridávajú bonusové efekty – napríklad zníženie obrany. Hra tak vyžaduje hýbať sa, čítať situáciu a riešiť logickú výzvu v reálnom čase.

Úplne nový štýl prestreliek

Zbraňový arzenál v ukážke pôsobí funkčne a prehľadne. Vidíme klasickú pištoľ na presné rany, silnú zbraň páliacu tlakové vlny na krátku vzdialenosť a stasis sieť, ktorá spomalí či spúta nepriateľov na mieste, čím si vytvoríš okno na hack aj streľbu. Striedanie týchto nástrojov v tesných koridoroch lunárnej stanice pekne ukazuje, ako sa z boja stáva taktické prepínanie medzi rozbíjaním obrany a ničením slabých miest nepriateľov. Nechýba ani ľahká dynamika pohybu – úskoky, skoky, krátke „thrusty“ a plachtenie, ktoré udržiavajú rytmus mimo prestreliek a dopĺňajú prieskum i drobné hádanky v prostredí.

Vyvrcholením dema je stret so SectorGuardom, dvojnohým kolosom s raketometmi, ktorý zaplaví oblasť raketami a donúti ťa neustále manévrovať. Trik spočíva v tom, že ho nestačí hacknúť raz – boss má viac vrstiev zabezpečenia, takže hackovanie sa počas súboja opakuje popri vyhýbaní sa salvám. Každý súboj tak bude multitaskingovou skúškou, ktorá výborne sedí dizajnu Pragmaty a naznačuje, ako by sa mohli neskôr stupňovať náročnejšie kombinácie nepriateľov a mechaník.

Vizuál ostáva chladný a technicky ladený, s dôrazom na izoláciu opustenej základne a čisté sci-fi prvky, pričom hra beží na RE Engine a cieli na aktuálne konzoly aj PC. Capcom potvrdil, že s vydaním Pragmaty ráta niekedy v roku 2026.

Aj keď časť kritikov dúfa, že neskôr príde vyššia intenzita stretov a komplexnejšie hackovanie, demoverzia pôsobí ako jasné vyjadrenie ambície zmeniť zaužívané pravidlá strieľačiek z tretej osoby a nahradiť rýchle prestrelky súbojmi, v ktorých rozmýšľanie a koordinácia s Dianou rozhodujú o tom, či prežiješ ďalšiu pasáž na lunárnej stanici.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP