Porsche rozdrvilo odporcov: Elektromobily sú podľa nich lepšie než spaľováky. Jednu vec ale odmietajú
Elektrické autá disponujú mnohými funkciami, ktoré by si u ich spaľovacích kolegov hľadal len márne. Veď prečo by aj mal mať nejaký „osemvalec“ integrovaný reproduktor so simulovaním zvukov reálneho motora, všakže. Áno, aj takéto zbytočnosti v sebe dokážu ukrývať elektromobily z rôznych dôvodov. Na tému, ku ktorej Porsche zaujalo tvrdé stanovisko, upozornil portál Electrek.
Nemajú dôvod na simuláciu
Azda najikonickejším elektromobilom čo sa týka simulovania jazdy s automobilom so spaľovacím motorom je Hyundai IONIQ 5 N. Ten dostal do vienka nielen spomínaný reproduktor so simulovaním reálneho spaľovacieho (pretekárskeho) motora a dokonca v niekoľkých variáciách, ale aj „falošnú“ osemstupňovú prevodovku.

Na margo tejto kontroverznej témy sa teraz vyjadrilo Porsche, ktoré takisto prechádza elektrifikáciou svojich modelov. „Prečo by sme mali robiť niečo horšie?“ vyjadril sa vývojový inžinier Porsche Lars Kern. Po testovaní Hyundai IONIQ 5 N Porsche verí, že „neexistuje dôvod na simuláciu toho, čo bolo v minulosti“.
Nemecká automobilka sa toho nezľakla a Kern dokonca ďalej ešte poznamenal, že už len samotný elektromotor ponúka výrazné výhody a vynikajúci zážitok z jazdy.

Nenašli najmenší dôvod na simuláciu
Filozofia Porsche poukazuje na širší trend v automobilovom priemysle, kde výrobcovia skúmajú spôsoby, ako zlepšiť zážitok z jazdy elektromobilov. Porsche však verí, že okamžitý krútiaci moment a plynulá akcelerácia elektromotorov už poskytujú vzrušujúci zážitok bez potreby umelých vylepšení.
Kern poznamenal, že po testovaní ponuky Hyundai nenašlo Porsche žiadny presvedčivý dôvod na používanie falošných technológií radenia, čím sa posilnil ich záväzok k autentickosti svojich elektrických modelov.
Uvedú nové modely
Spoločnosť je pripravená uviesť na trh niekoľko nových elektrických modelov vrátane Macan EV a aktualizovaného Taycanu, ktoré sľubujú zvýšený výkon a dojazd.
Taycan je známy svojou pôsobivou akceleráciou a ovládateľnosťou, charakteristikami, ktoré sú umocnené dizajnom elektromotora, ktorý umožňuje rýchle dodávanie energie a vynikajúce ovládanie. Načo by teda dostával niečo, keď už jeho samotné parametre sľubujú veľkú zábavu pri riadení tohto predátora?
Porsche tak jasne odmietlo najnovší trend elektromobilov, nad ktorým majitelia spaľovákov len krútia hlavami.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
