Na Slovensku koluje stále množstvo mýtov o moderných rýchlostných radaroch. Či už ide o prudké brzdenie tesne pred radarom, prípadne presvedčenie, že radar môžeme oklamať zmenou jazdného pruhu a podobne. Dôkazom sú aj rôzne „zaručené“ rady, ktoré kolujú internetom.

Moderný radar neoklameš

Ako informuje portál BristolPost, hoci v dávnej minulosti mohli byť staršie typy radarov určitým spôsobom „oklamané“, súčasné moderné radary využívajú cele sady kamier, ktoré dokážu sledovať viacero jazdných pruhov, či porovnávať priemerné rýchlosti a vodiči ich jednoducho neobalamutia.

František Iván/TASR

Ako ďalej píše portál Efahrer, niektoré kamery zasa dokážu zaznamenať rýchlosti až 1 000 metrov pred sebou. Vzdialenosť, pri ktorej sa spustí rýchlostný radar, ale samozrejme závisí od použitej technológie merania. Zatiaľ čo niektoré sa spúšťajú 1 km vopred, iné majú podstatne menší záber. Tak či onak, jeden si nemôže byť istý, okolo akého radaru prešiel a či ho konkrétny radar nenameral už stovky metrov predtým, ako vodič vôbec zaregistroval.

Napríklad v Nemecku sa na cestách môžeš stretnúť s týmito konkrétnymi typmi radarov:

  • Multanova MU VR 6FAFB – do 15 metrov
  • Multanova MU VR 6F – tri až 40 metrov
  • Eso ES 1.0 – do 18 metrov
  • Eso µP 80 – až 25 metrov
  • LaserPatrol/TraffiPatrol – 30 až 500 metrov
  • Riegl LR90-235/P – 30 až 500 metrov
  • Riegl FG21-P – 30 až 1 000 metrov
  • Traffipax speedoPhot – dokáže merať až štyri jazdné pruhy
Slováci by sa ich mali báť, sú mimoriadne efektívne

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP