Pochovali spaľováky: Elektromobil nabiješ za 4 minúty. Európska firma vynašla geniálny systém
Aktualizované 18. apríla 2025: Revolučné rýchlonabíjanie v Európe je zachránené. Britská spoločnosť Nyobolt si zabezpečila financovanie vo výške 26,4 milióna eur v investičnom kole vedenom spoločnosťami IQ Capital a Latitude. Do strategickej podpory sa zapojili aj známe mená ako Scania Invest či japonský priemyselný gigant Takasago. Čerstvý kapitál má pomôcť Nyoboltu posunúť vývoj jeho technológií pre ukladanie energie a ultrarýchle nabíjanie na novú úroveň.
Základom toho, čím sa Nyobolt odlišuje, je jeho vlastný anódový materiál, ktorý využíva v batériách s extrémne vysokou hustotou výkonu a schopnosťou ultrarýchleho nabíjania bez znižovania kapacity v priebehu času. Táto technológia je už dnes nasadzovaná v ťažkých nákladných vozidlách a v dátových centrách s umelou inteligenciou, kde dopyt po výkonných a spoľahlivých batériových riešeniach raketovo rastie. Firma zdôrazňuje, že práve potreby AI technológií si vyžadujú nebývalo vysoký výkon a kapacitu, čo jej riešenia presne spĺňajú
Nové financovanie prichádza vo chvíli, keď spoločnosť potrebovala stabilizovať svoje financie. Za rok 2023 vykázala stratu 26,5 milióna dolárov pri tržbách len necelých 89-tisíc, no podľa predstaviteľov firmy tieto čísla neodrážajú aktuálnu situáciu. V roku 2024 totiž Nyobolt uzatvoril rok s tržbami deväť miliónov dolárov a má už podpísané kontrakty v hodnote 150 miliónov, čo naznačuje prudký rast a silný trhový záujem.
Kľúčový investor Max Bautin z IQ Capital vyzdvihol výnimočnú schopnosť spoločnosti premeniť výskum v oblasti hlbokých technológií na skutočne fungujúci globálny biznis. Podľa neho sa Nyobolt v priebehu niekoľkých rokov stal preferovaným dodávateľom vysokovýkonných batériových riešení pre prevádzku AI skladov a pre elektrické ťažké vozidlá a vďaka pokračujúcej revolúcii v oblasti umelej inteligencie má teraz ideálnu pozíciu stať sa oporou kritickej AI infraštruktúry.
Od svojho vzniku v roku 2022 sa firma zameriava na vývoj anódových materiálov na báze niobu a volfrámu, ktoré umožňujú elektrickým vozidlám dobiť batériu v priebehu niekoľkých minút.
Pôvodný článok:
Britský startup Nyobolt, ktorý sa špecializuje na vývoj ultra-rýchlo nabíjateľných batérií, čelí vážnym finančným problémom. Spoločnosť, ktorá vznikla ako spin-off z Univerzity v Cambridge, oznámila, že by jej mohli dôjsť finančné prostriedky už do marca, ak sa jej nepodarí získať nové investície.
Len pred dvoma rokmi pritom Nyobolt získal financovanie vo výške 50 miliónov libier, no tieto zdroje sa už vyčerpali. Na problémy upozornil portál Electrive.
Revolučný úspech
Firma si získala pozornosť svojimi prelomovými technológiami. Len minulý rok predstavila batérie, ktoré dokážu nabiť elektrické vozidlo z 10 % na 80 % za neuveriteľných 4 minúty a 39 sekúnd. Nabíjanie sa uskutočnilo prostredníctvom 350 kW nabíjačky, pričom batéria mala kapacitu 35 kWh. Takéto vozidlo dokáže prejsť na jedno nabitie približne 250 kilometrov. Podobná demonštrácia sa uskutočnila už v roku 2023, kde bol nabíjací čas o niečo dlhší – trvalo to 6 minút.
Ambiciózny začiatok však neznamenal zaručený úspech. Napriek získaniu významného financovania vo výške 50 miliónov libier v roku 2022 sa Nyobolt nedokázal výrazne presadiť na trhu. Podľa najnovších zverejnených údajov za rok 2023 spoločnosť zaznamenala stratu 20 miliónov libier pri tržbách len 67 000 libier.
Nové zmluvy
Správa na Yahoo však uvádza, že od zverejnenia týchto účtovných údajov Nyobolt podpísal nové kontrakty, ktoré by mu mali umožniť fungovať aj po marci. Spoločnosť zároveň tvrdí, že je na prahu zabezpečenia ďalšieho financovania.
Hovorca spoločnosti reagoval na mediálne správy a zdôraznil, že čísla z roku 2023 už nie sú aktuálne. „Účtovné údaje pochádzajú z roku 2023 a neodrážajú, ako ďaleko sme sa odvtedy posunuli. Rok 2024 bol pre nás ziskový, pričom sme uzavreli zmluvy v hodnote viac ako 120 miliónov dolárov (97 miliónov libier). V prvom kvartáli 2025 oznámime ďalšie kontrakty.“
Hovorca tiež dodal, že spoločnosť pokračuje v rokovaniach o nových investíciách. „Aj naďalej získavame financovanie od súčasných aj strategických investorov. Najbližšie investičné kolo, ktoré je už takmer uzatvorené, nám umožní fungovať počas roku 2025 a dosiahnuť ziskovosť.“
Nyobolt tak stojí na križovatke – na jednej strane má inovatívnu technológiu a nové kontrakty, ktoré sľubujú svetlú budúcnosť, no na druhej strane čelí reálnemu riziku finančného kolapsu. Budúce mesiace ukážu, či sa spoločnosti podarí získať potrebné zdroje a upevniť svoju pozíciu na trhu s batériami, ktorý má v súčasnosti obrovský potenciál.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Po 31 rokoch depresie pocítil radosť. Vedci testujú novú procedúru, ktorá mení životy
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP