Pochovali spaľováky: Elektromobil nabiješ za 4 minúty. Európska firma vynašla geniálny systém
Aktualizované 18. apríla 2025: Revolučné rýchlonabíjanie v Európe je zachránené. Britská spoločnosť Nyobolt si zabezpečila financovanie vo výške 26,4 milióna eur v investičnom kole vedenom spoločnosťami IQ Capital a Latitude. Do strategickej podpory sa zapojili aj známe mená ako Scania Invest či japonský priemyselný gigant Takasago. Čerstvý kapitál má pomôcť Nyoboltu posunúť vývoj jeho technológií pre ukladanie energie a ultrarýchle nabíjanie na novú úroveň.
Základom toho, čím sa Nyobolt odlišuje, je jeho vlastný anódový materiál, ktorý využíva v batériách s extrémne vysokou hustotou výkonu a schopnosťou ultrarýchleho nabíjania bez znižovania kapacity v priebehu času. Táto technológia je už dnes nasadzovaná v ťažkých nákladných vozidlách a v dátových centrách s umelou inteligenciou, kde dopyt po výkonných a spoľahlivých batériových riešeniach raketovo rastie. Firma zdôrazňuje, že práve potreby AI technológií si vyžadujú nebývalo vysoký výkon a kapacitu, čo jej riešenia presne spĺňajú

Nové financovanie prichádza vo chvíli, keď spoločnosť potrebovala stabilizovať svoje financie. Za rok 2023 vykázala stratu 26,5 milióna dolárov pri tržbách len necelých 89-tisíc, no podľa predstaviteľov firmy tieto čísla neodrážajú aktuálnu situáciu. V roku 2024 totiž Nyobolt uzatvoril rok s tržbami deväť miliónov dolárov a má už podpísané kontrakty v hodnote 150 miliónov, čo naznačuje prudký rast a silný trhový záujem.
Kľúčový investor Max Bautin z IQ Capital vyzdvihol výnimočnú schopnosť spoločnosti premeniť výskum v oblasti hlbokých technológií na skutočne fungujúci globálny biznis. Podľa neho sa Nyobolt v priebehu niekoľkých rokov stal preferovaným dodávateľom vysokovýkonných batériových riešení pre prevádzku AI skladov a pre elektrické ťažké vozidlá a vďaka pokračujúcej revolúcii v oblasti umelej inteligencie má teraz ideálnu pozíciu stať sa oporou kritickej AI infraštruktúry.
Od svojho vzniku v roku 2022 sa firma zameriava na vývoj anódových materiálov na báze niobu a volfrámu, ktoré umožňujú elektrickým vozidlám dobiť batériu v priebehu niekoľkých minút.
Pôvodný článok:
Britský startup Nyobolt, ktorý sa špecializuje na vývoj ultra-rýchlo nabíjateľných batérií, čelí vážnym finančným problémom. Spoločnosť, ktorá vznikla ako spin-off z Univerzity v Cambridge, oznámila, že by jej mohli dôjsť finančné prostriedky už do marca, ak sa jej nepodarí získať nové investície.
Len pred dvoma rokmi pritom Nyobolt získal financovanie vo výške 50 miliónov libier, no tieto zdroje sa už vyčerpali. Na problémy upozornil portál Electrive.
Revolučný úspech
Firma si získala pozornosť svojimi prelomovými technológiami. Len minulý rok predstavila batérie, ktoré dokážu nabiť elektrické vozidlo z 10 % na 80 % za neuveriteľných 4 minúty a 39 sekúnd. Nabíjanie sa uskutočnilo prostredníctvom 350 kW nabíjačky, pričom batéria mala kapacitu 35 kWh. Takéto vozidlo dokáže prejsť na jedno nabitie približne 250 kilometrov. Podobná demonštrácia sa uskutočnila už v roku 2023, kde bol nabíjací čas o niečo dlhší – trvalo to 6 minút.
Ambiciózny začiatok však neznamenal zaručený úspech. Napriek získaniu významného financovania vo výške 50 miliónov libier v roku 2022 sa Nyobolt nedokázal výrazne presadiť na trhu. Podľa najnovších zverejnených údajov za rok 2023 spoločnosť zaznamenala stratu 20 miliónov libier pri tržbách len 67 000 libier.
Nové zmluvy
Správa na Yahoo však uvádza, že od zverejnenia týchto účtovných údajov Nyobolt podpísal nové kontrakty, ktoré by mu mali umožniť fungovať aj po marci. Spoločnosť zároveň tvrdí, že je na prahu zabezpečenia ďalšieho financovania.
Hovorca spoločnosti reagoval na mediálne správy a zdôraznil, že čísla z roku 2023 už nie sú aktuálne. „Účtovné údaje pochádzajú z roku 2023 a neodrážajú, ako ďaleko sme sa odvtedy posunuli. Rok 2024 bol pre nás ziskový, pričom sme uzavreli zmluvy v hodnote viac ako 120 miliónov dolárov (97 miliónov libier). V prvom kvartáli 2025 oznámime ďalšie kontrakty.“
Hovorca tiež dodal, že spoločnosť pokračuje v rokovaniach o nových investíciách. „Aj naďalej získavame financovanie od súčasných aj strategických investorov. Najbližšie investičné kolo, ktoré je už takmer uzatvorené, nám umožní fungovať počas roku 2025 a dosiahnuť ziskovosť.“
Nyobolt tak stojí na križovatke – na jednej strane má inovatívnu technológiu a nové kontrakty, ktoré sľubujú svetlú budúcnosť, no na druhej strane čelí reálnemu riziku finančného kolapsu. Budúce mesiace ukážu, či sa spoločnosti podarí získať potrebné zdroje a upevniť svoju pozíciu na trhu s batériami, ktorý má v súčasnosti obrovský potenciál.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Vráti sa ruský plyn do Európy? Brusel posiela Kremľu jasný signál, do hry vstupujú aj USA

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami

Zelenskyj sa vyjadril k územným požiadavkám. Sme pripravení stiahnuť vojakov, vyhlásil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Katastrofa je zabudnutá. Ázijsky štát znova spustí najväčšiu jadrovú elektráreň na svete
Slováci dôverujú umelej inteligencii viac než expertom. Výsledky prieskumu šokovali
Známa sociálna sieť má zarobené na problém. Jej algoritmy vraj spôsobili tragédiu v Poľsku
Budú mať lasery, rakety a hypersonické zbrane. USA vyvinie najsmrteľnejšie hladinové bojové lode
Zvolili prešibanú stratégiu. Obľúbené značky Slovákov si udržali silnú pozíciu na automobilovom trhu
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Vráti sa ruský plyn do Európy? Brusel posiela Kremľu jasný signál, do hry vstupujú aj USA

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami

