Plnohodnotný elektrický ropný tanker bude do 2 rokov realitou: Má 62 metrov, váhu takmer 500 ton a gigantickú batériu
Sedem japonských spoločností založilo konzorcium s názvom E5 Lab, ktorého cieľom je znížiť emisie produkované lodnou dopravou.
Lodná doprava je bezpochyby jedným z najväčších producentov CO2. Ambície znížiť emisie v tomto odvetví sú preto absolútne pochopiteľné, konzorcium E5 má však v pláne znížiť emisie v lodnej preprave doslova na nulu.
Ako píše portál Insideevs, názov E5 vychádza z 5 anglických výrazov, „electrification,“ „environment,“ „evolution,“ „efficiency,“ a „economics,“ čo v preklade znamená elektrifikácia, životné prostredie, evolúcia, efektivita a ekonomika.
Okrem zníženia emisií v lodnej doprave na nulu má konzorcium za cieľ stanovené aj prepojenie autonómnych technológií s týmto odvetvím, čím by sa eliminoval nedostatok zamestnancov, znížili by sa náklady pre spoločnosti a zvýšila by sa efektivita samotnej prepravy.
V prvej fáze chcú zúčastnené spoločnosti, ktorými sú Asahi Tanker Co., Ltd., Idemitsu Kosan Co., Ltd., Exeno Yamamizu Corporation, Mitsui O.S.K. Lines, Ltd., Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Ltd., Tokyo Electric Power Company a Mitsubishi Corporation, vyrobiť do roku 2022 dvojicu plne elektrických tankerov, píše GreenCarCongress.
O samotnú stavbu lode sa postará spoločnosť Asahi Tanker. Lode budú slúžiť na prepravu ropy, no základom ich pohonu bude masívna 3,5 MWh batéria, ktorá bude napájať dvojicu 300 kW hlavných motorov a dvojicu 68 kW bočných motorov.
Samotný tanker bude dlhý 62 metrov a jeho čistá váha dosiahne takmer 500 ton. Konzorcium ďalej udáva, že loď dosiahne maximálnu rýchlosť 11 uzlov a odniesť dokáže až 1300 m3 ropy. Údaje o dojazde, žiaľ, nezverejnili, no pri polovičnom výkone, teda pri využití iba jedného 300 kW motora, vydržia batérie viac ako 10 hodín nepretržitej prevádzky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Bitcoin sa môže prepadnúť na 10 000 dolárov. Analytici varujú pred cenovým kolapsom

Pokuta 600-tisíc eur a nové pravidlá pre influencerov. Taliansko pristúpilo k radikálnemu kroku, Slovensko môže nasledovať

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Bitcoin sa môže prepadnúť na 10 000 dolárov. Analytici varujú pred cenovým kolapsom

Pokuta 600-tisíc eur a nové pravidlá pre influencerov. Taliansko pristúpilo k radikálnemu kroku, Slovensko môže nasledovať

