Američania sa odtrhli z reťaze, V8 vymenili za šialene veľkú batériu. Predstavili pick-up s 800 km dojazdom
Fanúšikovia obrovských amerických pickupov dnes spoznali elektrickú novinku, ktorou je RAM 1500 REV. Americká automobilka patriaca do koncernu Stellantis oficiálne predstavila svoj dlho očakávaný elektrický pickup, ktorý disponuje monštruóznou, takmer 230 kWh batériou. Ako informuje automobilka v tlačovej správe, obrovský akumulátor zabezpečuje dojazd na úrovni 800 km.
Prvý elektrický pickup automobilky RAM zažíva svetovú premiéru na autosalóne v New Yorku. Automobilka nenechala nič na náhodu a pre fanúšikov tohto typu vozidiel priniesla elektrickú alternatívu, ktorá vďaka svojim parametrom dokáže plnohodnotne konkurovať naftovým pickupom.
Masívnu batériu dopĺňa ultrarýchle nabíjanie
RAM 1500 REV má celkový výkon 645 koní. Samozrejmosťou je pohon 4×4, pričom na každej náprave sa nachádza elektromotor s individuálnym výkonom 250 kW (335 koní). Z 0 na 98 km/h zrýchli za 4,4 sekundy. Znie to ako parametre športového kupé, no tu sa bavíme o aute, ktorého hmotnosť sa bude pohybovať niekde na úrovni medzi 3500 až 4000 kg.

Za vysokou hmotnosťou stojí predovšetkým obrovská batéria, ktorá má v základe 168 kWh. S týmto akumulátorom prejde RAM 1500 REV na jedno nabitie 560 km. K dispozícii je ale aj voliteľná 229 kWh batéria, ktorá zabezpečí dojazd až 800 km.
Novinka je postavená na 800 V architektúre STLA Frame, vďaka čomu je schopná nabíjať sa výkonom 350 kW. V praxi to znamená, že pri využití maximálneho výkonu dokážeš za 10 minút na nabíjačke dobiť energiu na prejdenie až 177 km.

RAM 1500 REV je v prvom rade pracovné auto, preto ponúka funkciu napájania iných elektrických spotrebičov. V zadnom úložnom priestore sa nachádza zásuvka s výkonom 7,2 kW a v prednom kufri, ktorý má objem až 425 litrov, sa nachádza ďalšia, 3,6 kW zásuvka. Obe zásuvky sa pritom dajú používať naraz.
Úložná plocha vzadu má nosnosť 1 225 kg a ťažná kapacita tohto monštra je až 6,35 tony.
Moderný interiér plný technológií
V interiéri vodiča obklopí séria veľkých displejov s pôsobivou grafikou infotainmentu. Obrazovka virtuálneho kokpitu má veľkosť 12,3″, zatiaľ čo multimediálny systém sa ovláda cez 14,5″ (v základe iba 12″) vertikálne orientovaný displej. Samostatnú obrazovku dostal aj spolujazdec, pričom jej uhlopriečka meria 10,25″.

Za príplatok sú tiež k dispozícii digitálne spätné zrkadlá či 10″ head-up displej. Nechýba prémiové audio, ktoré pozostáva 23 reproduktorov a tiež funkcie poloautonómnej jazdy.

Prvé kusy tohto monštra by mali zákazníkom doraziť v roku 2024. Automobilka však uviedla, že na trh plánuje v roku 2025 uviesť verziu RAM 1500 REV s prívlastkom XR, ktorá bude mať ešte vyšší dojazd.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
