Oživili legendu. Ikonický model zo 70. rokov dostal elektrický motor s výkonom 270 koní
Renovovaná automobilka Renault znovu oživuje svoju bohatú históriu v štýle, ktorý by si len ťažko prehliadol. Nový koncept Renault R17 je nádherným restomodom, ktorý vzdáva hold ikonickému modelu zo 70. rokov. Aj keď možno tento model nepoznáš, mal by si vedieť, že v rokoch 1971 až 1979 sa predalo viac ako 92 000 kusov R17.
V poslednej dobe sa Renault zameriava na oživovanie svojho „dedičstva“ prostredníctvom elektromobilov, ako sú R4 a R5. Teraz prichádza s ďalšou lahôdkou – elektrickým restomodom R17. A nejde len o zovňajšok. Koncept je postavený na pôvodnej monokokovej konštrukcii, pričom si zachováva originálne prvky, ako sú dvere, okná, zasklenie a dokonca aj kabínu. Pridaný je však nový podvozok z uhlíkových vlákien. O téme informoval portál TopGear.

Renault sa vracia v retro štýle
Nová karoséria je širšia o 17 cm a výrazne hranatejšia, čo pridáva na celkovom sebavedomí vozidla. Tam, kde pôvodný model pôsobil trochu nemotorne, tento restomod žiari eleganciou a moderným štýlom. Vozidlo si zachováva charakteristické línie pôvodného kupé, no pridáva modernejšie prvky, ako sú širšie oblúky kolies a výraznejšie svetlomety.
Najvýraznejšia zmena je v prednej časti, kde kruhové svetlomety nahradili obdĺžnikové. Viac priestoru pre mriežku chladiča dodáva autu robustnejší vzhľad. Na zadnej časti nájdeš jeden pás zadného svetla, ktorý spája oba rohy, a trojštvrťové vetracie panely dodávajú nostalgický šmrnc.

Elektrický pohon a 270 koní
Najväčšia zmena sa však ukrýva pod kapotou. Namiesto pôvodného motora s nízkym výkonom sa pod zadnú časť vozidla dostal moderný elektrický pohon s výkonom 270 koní. S hmotnosťou 1,4 tony očakávaj pomerne kompaktnú batériu, ktorá však určite zabezpečí dostatočný výkon.
Interiér vozidla je poctou 70. rokom, no zároveň využíva moderné technológie. Hnedé odtiene, geometrické obrazovky, červené prvky a veľké hodiny vytvárajú atmosféru minulosti kombinovanú s technológiami súčasnosti. Sedadlá boli prepracované s ohľadom na pôvodnú štruktúru, pričom sú pohodlné a spracované do posledného detailu.
Tento projekt je dôkazom toho, že Renault dokáže spojiť minulosť s budúcnosťou a vytvoriť niečo výnimočné. Pre všetkých fanúšikov značky a milovníkov klasických automobilov je tento restomod skutočnou lahôdkou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
