Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Populárny Youtuber JerryRigEverything sa v jednom zo svojich posledných videí pozrel na zúbok Modelu Y, aby zistil, ako si vedie v extrémne chladných podmienkach na Aljaške.

Na tento test upozornil portál Electrek a aj napriek tomu, že Tesla pozvala Jerryho k samotnému testovaniu ich elektromobilu, vo videu zdôrazňuje, že sa nejedná o žiadnu platenú spoluprácu, takže jeho hodnotenie bude maximálne objektívne.

Počas samotného testu bolo na Aljaške poriadne chladno, čo Jerry reprezentoval klasickým trikom s pohárom horúcej vody, ktorá sa po vyhodení do vzduchu okamžite zmení na ľad a oblak. Testovacia dráha bola zmrznutá a okrem asfaltového kopca si pre Jerryho pripravili aj jazdu po čistom ľade a snehu.

Jedným z prvých testov bola naklonená rovina v 20 stupňovom uhle, na ktorej sa poriadne šmýkalo, no ako môžeš vidieť vo videu, Model Y s týmto povrchom nemal najmenší problém.

Vodič dokonca zastavil vozidlo na naklonenej rovine a potom sa bez najmenších problémov opäť pohol, čo dokázalo slušne zvládnutú trakciu. Vďaka dvojici elektromotorov dokáže Tesla prenášať silu práve na to koleso, ktoré má najlepšiu trakciu.

Model Y si rovnako dobre viedol aj počas jazdy na čistom snehu a napriek tomu, že Jerry jazdil iba po snehu, nad vozidlom mal stopercentnú kontrolu. Mierne problémy spozoroval Jerry na kľučke dverí. Tá dokáže pri extrémnom mraze zamrznúť a pred otvorením je teda potrebné najskôr ľadovú vrstvu odstrániť.

Zobraziť celú galériu (1)
YouTube/JerryTigEverithing

Oproti Modelu 3, kde sme v tomto článku rozobrali problémy detailme, však automobilka v tomto smere pokročila a pri Modeli Y problém nie je až taký citeľný.

Veľkým pozitívom je, že port na nabíjanie je pri Modeli Y vyhrievaný, vďaka čomu sa na tomto mieste problémy s ľadom nevyskytujú. V samotnom videu Jerry porovnáva Model Y s Modelom 3 a okrem toho, že Model Y je omnoho priestrannejší, vyzdvihuje tiež režim off-road, ktorý vodičovi pomáha pri jazde v teréne.

Ďalšou výhodou Tesly v extrémne chladných podmienkach je, že auto si dokáže intuitívne zohrievať batérie, aby neboli vystavované mrazivým teplotám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú