Oklamať autopilota Tesly o prítomnosti vodiča je ľahšie, než sa zdá. Stačí na to malá váha na volante
Len pred pár dňami sme ťa informovali o tragickej nehode Tesly Model S v USA, pri ktorej zahynuli dvaja starší muži. Keďže na mieste vodiča nikto nesedel, vyšetrovatelia najskôr usúdili, že vozidlo „šoféroval“ autopilot Tesly, čo však Elon Musk následne vyvrátil.
Jakea Fishera z Consumer Reports však zaujala otázka, akým spôsobom sa dá autopilot Tesly oklamať o prítomnosti vodiča. Zistil, že je to jednoduchšie, než sa zdá. Ako pokusného králika si vzal Teslu Model Y na uzavretú testovaciu dráhu, kde vykonávali tento experiment.
Neprehliadni
Hrozivá smrteľná nehoda Tesly pripravila Muska o balík peňazí. Behom chvíle prišiel o miliardy eur
Autopilot Tesly porazí malá reťaz so závažím
Fisher si najprv sadol na sedadlo vodiča na zapnutý bezpečnostný pás. Následne následne pri pohybe elektromobilu aktivoval autopilota, pričom následne nastavil nulovú rýchlosť a na ľavú stranu volantu zavesil malú reťaz s dvoma lepiacimi páskami, ktoré slúžili ako závažie napodobňujúce silu vodičovej ruky na volante, ktorú systém vyžaduje pre „udržanie pozornosti vodiča“.
Následne sa presunul na sedadlo spolujazdca a jednou rukou zvýšil na volante rýchlosť na 50 km/h. Model Y následne bez problémov akceleroval a šoféroval z pokoja bez toho, aby na mieste vodiča niekto sedel.
„Auto jazdilo hore a dole po našej dráhe bez toho, aby si všimlo, že na sedadle vodiča nikto nesedí, ani sa nikto nedotýka volantu,“ uviedol Fisher.
Záverom experimentu je teda fakt, že autopilota Tesly nie je ťažké o prítomnosti vodiča oklamať. Ako upozornil portál InsideEVs, konkurenčné systémy, ako napríklad Super Cruise od General Motors používajú na „sledovanie“ pozornosti vodiča snímače na sedadle a kamery, čo však nie je prípadom Tesly. Je však potrebné pripomenúť, že autopilot Tesly je zatiaľ jediným, ktorý sa niekto pokúsil takto „poraziť“.
Cieľom Consumer Reports tiež nebolo pokúsiť sa objasniť príčinu tragickej nehody, no skôr overiť, či sú ochranné opatrenia Tesly účinné voči takémuto zneužitiu.
„Je poľutovaniahodné, že Tesla si nedala záležať na efektívnejšom monitorovaní vodičov, pretože jej vozidlá majú dobré výsledky v mnohých testoch.“
„Zdá sa však, že automobilka, ktorá bezpochyby zmenila trh s elektromobilmi, však svojich zákazníkov pri vývoji autopilota využíva ako akýchsi „vývojových inžinierov“ a o ich bezpečnosť by sa mala starať o čosi lepšie, tvrdí Fisher.“
Prečítaj si tiež
Čísla hovoria jasne, autopilot Tesly je spoľahlivejší, než ľudský vodič
Takéto diery v bezpečnosti autopilota a funkcie Full Self-Driving Tesly idú taktiež v úplnom kontraste s výsledkami, ktorými sa americká automobilka chváli na pravidelnej báze. Len pred pár dňami sme ťa informovali o analýze dát Tesly, podľa ktorých je jej autopilot omnoho bezpečnejší a menej „chybový“, než ľudský vodič.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najpočúvanejšie rádio na Slovensku je aj naďalej Expres
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené