Na Slovensku pribudol prvý digitálny operátor pod záštitou O2, ktorý včera spustil svoje služby. Po pár týždňoch čakania sme sa dočkali Radosti, za ktorou nemusia zákazníci ísť do predajne, všetko vybavia online už za krátku chvíľu. Vyskúšali sme si nákup novej SIM karty operátora Radosť a ako prebieha celý proces od overenia identity až po potvrdenie objednávky.

Spoločnosť O2 avizovala príchod digitálneho operátora Radosť ešte začiatkom septembra, kedy boli predstavené aj programy z ponuky. Ďalšie detaily upresnil operátor včera, kedy odhalil nové informácie o svojich službách. Keďže sa jedná o výlučne digitálneho operátora, ktorý funguje iba online, zákazník nemusí chodiť pre SIM kartu, či odpovede k prípadným otázkam na žiadnu predajňu.

Nenechaj si ujsť
Nový operátor Radosť spustil služby. Všetky informácie o ponukách + prehľad cien

Všetko vybaví pohodlne cez apku v smartfóne. Ako prvú však Radosť sprístupnila aplikáciu pre Android smartfóny, ktorá sa už dá stiahnuť z Obchodu Play. Aplikácia pre iOS príde čoskoro a neskôr sa dokonca dočkáme aj aplikácie pre AppGallery, virtuálny obchod pre Huawei smartfóny. Ako teda funguje celý nákup v Radosti? Nanajvýš jednoducho.

Prvým krokom je stiahnutie samotnej aplikácie a príprava potrebného dokladu. V tomto prípade stačí zákazníkovi občiansky preukaz. Po otvorení nás aplikácia privítala ponukou a službami, ktoré Radosť ponúka. Oboznámili sme sa s možnosťou vyskúšať si Radosť na 7 dní úplne bezplatne a s trojicou programov, ktoré operátor zaradil do ponuky.

Pred samotným nákupom nás aplikácia upozornila na niekoľko detailov, a to, že SIM karta zatiaľ nie je dostupná pre firemných zákazníkov, zakúpiť si ju nemôžu zákazníci bez slovenského občianskeho preukazu a na náročnejšie overenie identity u ľudí so zrakovým postihnutím.

Čo potrebuješ k úspešnému nákupu Radosti?

  • Občiansky preukaz
  • E-mailovú adresu
  • Adresu bydliska
  • Platobnú kartu
Kúpiť si Radosť je úplná hračka

Ako potom prebieha celý proces? Začíname overovaním občianskeho preukazu, ktorý aplikácia overuje prostredníctvom Ministerstva vnútra SR. Všetko je nanajvýš bezpečné a nemusíš sa obávať, že by sa fotografia tvojho OP uložila do smartfónu alebo aplikácie. Po naskenovaní oboch strán preukazu si bude chcieť aplikácia overiť tvoju identitu tvárovou biometriou. Tu však upozorňujeme, že nie vždy vyjde overenie na prvý pokus.

V našom prípade aplikácia nerozpoznala fotografiu na OP so zaznamenanou fotografiou v aplikácii, proces sme museli opakovať druhýkrát. Podotknem len, že tvárová biometria môže mať problém u ľudí s okuliarmi. Pri druhom pokuse overenia identity (tentokrát bez okuliarov) prebehlo všetko hladko. Aplikácia Radosti ďalej overí pohyb očí, ktorými je potrebné sledovať pohybujúci sa donut na obrazovke.

Nasledoval ďalší krok, v ktorom si Radosť vypýta e-mailovú adresu, žiadosť o súhlas so zasielaním marketingových ponúk (nepovinné) a overí adresu bydliska (kvôli doručeniu SIM karty). Ďalej je potrebné zadať číslo kreditnej karty, ktorá je overená stiahnutím sumy 1 €. Peniaze sa obratom vrátia, operátor týmto spôsobom len overuje kartu.

Po absolvovaní tohto procesu je nákup hotový a používateľ dostáva potvrdzujúci e-mail s detailmi objednávky. Taktiež do schránky dostane overovací e-mail, ktorým potvrdí svoju mailovú adresu. Teraz sa pozrime na to, kedy k nám nová SIM Radosti dorazí.

Kartu dostaneš za pár dní. Využiť sa dá aj prenos čísla

Operátor v aplikácii informuje, že kartu doručí do 2 pracovných dní. Jej potvrdenie a aktiváciu je potrebné vykonať cez aplikáciu. Prvých 7 dní je možné využívať Radosť úplne zadarmo a vybrať si svoj nový program. Ak si používateľ nevyberie žiadny program z ponuky ani po tejto lehote, bude mu automaticky aktivovaná Nekonečná Radosť s poplatkom 20 € mesačne.

Zákazníci si navyše môžu preniesť aj svoje telefónne číslo. Pri prechode od iných operátorov si na prenos čísla počkajú približne 4 dni, avšak pri prechode z O2 a Tesco Mobile (prevádzkuje O2) trvá celý proces len pár hodín, uvádza operátor.

Pošli nám TIP na článok



Operátori