Mobilný operátor O2 sa chystá zvýšiť ceny svojich fakturovaných paušálov, medzi ktorými sú staré O2 paušály, nové O2 SMART paušály, O2 Dáta, O2 Moja Firma, O2 Fér na faktúru, O2 Telemetria, Internet s bonusom Mini, O2 Mini, ale aj Internet na doma.

Aktualizácia 3.6.2020: 

Operátor začal zákazníkov na zmeny upozorňovať aj formou SMS správ. Týmto spôsobom O2 informuje o zvyšovaní cien paušálov, ktoré sa pri nesplnení nižšie spomínaných podmienok zdvihnú o 2 €. Pokiaľ však zákazník nemá záujem využiť Digitálny bonus a nechce platiť vyššiu cenu za faktúry, môže od zmluvy odstúpiť. Aktivácia digitálneho boxu je dostupná v aplikácii Moje O2.

O2 chce týmto krokom donútiť zákazníkov k využívaniu digitálnych služieb prostredníctvom vlastnej mobilnej aplikácie. Proces aktivácie týchto 3 podmienok je síce jednoduchý, no nie každý musí mať k dispozícii takúto možnosť. Pokiaľ zákazník nemá v telefóne aplikáciu Moje O2 a nemôže si ju nainštalovať, stále sa vie obrátiť aj na zákaznícku linku alebo navštíviť najbližšiu predajňu.

Pôvodný článok:

Zmena ceny sa tak dotkne drvivej väčšiny portfólia operátora, poplatku sa bez splnenia podmienok vyhnú len zákazníci využívajúci predplatené karty. O2 totiž zavádza Digitálny bonus, kvôli ktorému zvýši ceny o 2 € mesačne pre vybrané služby, pokiaľ zákazník nesplní určité podmienky. O téme informoval portál Živé.sk.

Zákazníci O2 bez predplatenej karty tak môžu očakávať zavedenie spomínaného Digitálneho bonusu, ktorý v praxi zvýši cenu mesačného poplatku pri všetkých fakturovaných službách operátora, no po splnení určitých podmienok sa im táto „prirážka“ odráta a cena služby tak ostane nezmenená. Spoločnosť plánuje zavádzať tento „bonus“ podľa jednotlivých období, kedy zákazníci uzatvorili svoje zmluvy.

O2 chce zákazníkov donútiť k využívaniu elektronických služieb

Najskôr však poplatok 2 € uvidia na faktúre od 29. júna tí, ktorí majú zmluvu s O2 uzatvorenú do 30. apríl 2020. Neskôr sa v auguste poplatok rozšíri aj na klientov, ktorí majú zmluvu uzatvorenú od 1. mája 2020 do 29. júna 2020.

Operátor tak prakticky zákazníkom nanúti aktiváciu Digitálneho bonusu, ktorý predstavuje elektronickú faktúru v mobilnej aplikácií alebo na webe, využitie digitálneho boxu pre dokumenty a digitálne uhrádzanie faktúr.

O2

O2 chce presadiť, aby ľudia začali vo väčšej miere využívať mobilnú aplikáciu a elektronické služby. Pokiaľ si zákazník aktivuje tento Digitálny bonus, teda začne využívať doručovanie elektronických faktúr, digitálny box pre dôležité dokumenty a bude uhrádzať faktúry elektronicky, poplatok 2 € mu účtovaný nebude. To sa vzťahuje na všetky telefónne čísla, pokiaľ budú splnené podmienky.

Tento bonus môžu využiť používatelia smartfónov v aplikácii Moje O2, ale aj na webe. Pokiaľ však zákazník so zmenou nesúhlasí, teda nechce využívať Digitálny bonus, a zároveň nechce platiť o 2 € mesačne naviac, môže odstúpiť od zmluvy do 1 mesiaca.

Operátori