V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Japonská automobilka Toyota sa pripravuje na zásadný krok, ktorý by mohol ovplyvniť jej postavenie na čínskom trhu. Plánuje vybudovať nový závod na výrobu elektromobilov v Šanghaji, pričom sa zameria najmä na luxusné modely značky Lexus. Tento krok je nielen prejavom dôvery v čínsky trh, ale aj súčasťou snahy čeliť rastúcemu tlaku od domácich konkurentov, akým je napríklad spoločnosť BYD.

Toyota čelí v Číne značným výzvam, keďže jej predaj na tomto trhu v poslednom období klesol. Za prvý polrok 2024 predala 785 000 vozidiel. To znamená medziročný pokles o 11 %. Domáci konkurenti, obzvlášť v oblasti elektromobilov, významne zvyšujú tlak na zahraničné automobilky. Napriek tomu Toyota neplánuje ustúpiť od svojej stratégie, ktorá považuje Čínu za kľúčový trh.

Prvý závod pod vlastnou značkou

Nový závod v Šanghaji by mal zahájiť svoju činnosť v roku 2027. Na rozdiel od doterajšej spolupráce s čínskymi partnermi, ako sú spoločnosti FAW Group a Guangzhou Automobile Group, bude tento závod Toyoty prevádzkovaný samostatne. Ide o prelomový krok, keďže to bude prvý čínsky závod Toyoty bez spoločného podniku.

Lexus

Cieľom je vyrábať modely značky Lexus, ktorá je symbolom luxusu a kvality. Väčšina vozidiel značky Lexus vyrábaných v Japonsku, končí práve na čínskom trhu, čo z nej robí kľúčový segment pre Toyotu. Závod v Číne umožní automobilke znížiť výrobné náklady a lepšie konkurovať lokálnym výrobcom elektromobilov, ktorí dominujú v tejto oblasti.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP