Takto absurdný systém nabíjania si ešte nevidel. Nový čínsky elektromobil je nočná mora
Elektromobily na cestách jednoznačne pribúdajú. Niekde ich počet rastie rýchlejšie, inde je prechod na bezemisný pohon pomalší. Vo vyspelejších krajinách sa môže stať, že nabíjacia infraštruktúra má problém na niektorých frekventovaných miestach obhospodáriť vyšší počet elektrických áut.
Olej do ohňa leje známa automobilka z Číny. BYD totiž priniesol model, ktorý dokáže pri nabíjaní obsadiť až dva nabíjacie porty naraz, čím znemožní nabíjanie ďalšiemu autu. Na tému upozornil CarNewsChina.
Výrobcovia elektrických vozidiel začali používať viac nabíjacích portov napríklad pri nákladných elektrických vozidlách alebo autobusoch, ktoré majú niekoľkonásobne väčšie batérie a ktorých nabíjanie by pri súčasnej infraštruktúre trvalo aj niekoľko hodín.
Dva či tri nabíjacie porty teda teoreticky dokážu elektromobil nabiť dvoj či trojnásobne rýchlejšie. BYD sa ale rozhodol osadiť dvoma DC nabíjacími portami elektrické SUV Denza N7 a ukazuje sa, že ide o totálny nezmysel, ktorý skôr vyvolá hádky v komunite elektromobilistov.
Riešenie mohlo byť oveľa jednoduhšie
BYD Denza N7 sa dokáže nabíjať maximálnym výkonom 150 kW. To platí, ak hovoríme o nabíjaní z jedného nabíjacieho portu. Po zapojení nabíjačky do druhého, rovnako výkonného nabíjacieho portu, sa dokáže BYD Denza N7 nabíjať výkonom 230 kW, čo nie je dvojnásobok, ako mnohí čakali. Nabíjanie ukázali vo videu na kanáli ChinaDriven.
Za 15 minút na nabíjačke je teda elektromobil schopný dobiť energiu na prejdenie 350 km dojazdu, pričom 100 km dojazdu dobíja zhruba 4 minúty. Otázkou zostáva, za akú cenu je schopný dosiahnuť takéto hodnoty.
Elektromobil obsadí dve nabíjacie miesta, respektíve dva konektory. Čas nabíjania sa pritom až tak výrazne neskráti. Koniec koncov, už dnes tu máme elektromobily, ktoré využívajú 800 V architektúru a pomocou jedného kábla sa dokážu nabíjať výkonmi cez 250 kW, čo je viac ako v prípade elektromobilu BYD s dvoma káblami.
Takéto nabíjanie je teda prinajmenšom neetické. Jediný zmysel nám to dáva v prípade, ak sa na mieste s nabíjačkami nachádzajú iba pomalšie stojany, povedzme s výkonom napríklad 50 kW. V takomto prípade by plné nabitie vyše 90 kWh batérie cez jeden nabíjací port zabralo zhruba 2 hodiny.
Denza N7 vie ale využiť dva 50 kW konektory a nabíjací výkon tak zvýšiť na 100 kW, čo už je použiteľné aj pri dlhých trasách. Zákazník navyše za takéto nabíjanie platí menej ako za nabíjanie na ultrarýchlych stojanoch.
Na druhej strane je pravda, že 50 kW DC stanice už tak často nepribúdajú a poskytovatelia, minimálne tí na Slovensku, radšej inštalujú DC stojany s vyšším výkonom, ktoré sa im z finančných dôvodov oplatia omnoho viac.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Postihuje čoraz viac mladých ľudí: Pokiaľ spĺňaš tri z kritérií, ide už o metabolický syndróm (ODBORNÍK)
Meškanie až 300 minút: Železnice prerušili dopravu na západe Slovenska. Ľudia z vlaku vystupovali do poľa
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Vedci prepisujú históriu: Na svete je nová krvná skupina. Unikátnu „Gwada negatív“ má v žilách Francúzska
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Slovensko podporí zelenú energiu. Na OZE a batérie vyčlení 30 miliónov eur
Slováci testujú robota na priechodoch pre chodcov. Humanoid má ochrániť deti
Chce chrániť dôveru aj autorské práva. Slovensko má prvý etický kódex pre umelú inteligenciu
Trhy cítia napätie. Zlato opäť ukazuje, prečo je bezpečné aktívum
Už čoskoro sa dozvieme výsledky. SAV testuje vakcíny proti COVID-19
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Postihuje čoraz viac mladých ľudí: Pokiaľ spĺňaš tri z kritérií, ide už o metabolický syndróm (ODBORNÍK)
Meškanie až 300 minút: Železnice prerušili dopravu na západe Slovenska. Ľudia z vlaku vystupovali do poľa
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Vedci prepisujú históriu: Na svete je nová krvná skupina. Unikátnu „Gwada negatív“ má v žilách Francúzska
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené