Šesťvalec alebo elektromotor? BMW ti dá na výber, ikonický rad ešte neodpísal spaľováky
BMW pripravuje siedmu generáciu svojho ikonického športového sedanu M3, ktorý prinesie unikátny výber pohonov – tradičný radový šesťvalec s turbom alebo modernú elektrickú pohonnú jednotku s mimoriadnym výkonom a dynamickými schopnosťami. O téme informuje portál Autocar.
Elektrifikácia bez kompromisov
Nový model M3, očakávaný na začiatku roku 2028, bude postavený tak, aby dokázal uspokojiť priaznivcov spaľovacích motorov aj fanúšikov elektromobilov. BMW potvrdilo, že súčasný motor S58, dvojitým turbom preplňovaný 3,0-litrový šesťvalec, splní nadchádzajúce emisné normy, čím predĺži životnosť tejto pohonnej jednotky na trhu. Súčasne prichádza plne elektrická verzia postavená na revolučnej platforme Neue Klasse, ktorá posúva technológiu aj dizajn značky do novej éry.
Frank van Meel, šéf divízie BMW M, v rozhovore pre magazín Autocar objasnil, že M3 bude udržiavať svoju povestnú dynamiku a rýchlosť, bez ohľadu na to, či si zákazníci zvolia spaľovací motor alebo elektromotor. „M3 nie je len motor, je to prísľub,“ poznamenal van Meel, čím naznačil, že elektrická verzia pravdepodobne nepovedie k zmene mena modelu na „iM3“, aj keď si značka tento názov už zaregistrovala.
Elektrická verzia bude odvodená od budúcej generácie radu 3, ktorá sa objaví už budúci rok. Naproti tomu klasický model so spaľovacím motorom pravdepodobne prejde výraznou modernizáciou súčasnej verzie G80, pričom dizajn bude ovplyvnený platformou Neue Klasse.
Hmotnosť a výzvy elektromobility
Van Meel priznal, že prvé elektrické modely M budú ťažšie kvôli veľkým batériám potrebným na dosiahnutie dlhého dojazdu. „Je to otázka vajca a sliepky,“ poznamenal. Očakáva, že s rastúcou sieťou nabíjacích staníc budú môcť elektromobily využívať menšie batérie, čo zníži ich hmotnosť – kľúčový faktor pre športové vozidlá.
Platforma Neue Klasse, ktorá bude základom aj pre elektrickú verziu M3, prinesie pokročilé technológie vrátane 800V elektrickej architektúry. Tá umožní rýchle nabíjanie, čím sa BMW dostane na úroveň najpokročilejších elektromobilov na trhu. Batérie tejto platformy budú mať o 20 % vyššiu energetickú hustotu ako dnešné, čo znamená dlhší dojazd bez navýšenia hmotnosti.
BMW teda jasne ukazuje, že budúcnosť M3 je elektrická, avšak s rešpektom voči tradíciám spaľovacích motorov. Zákazníci si tak budú môcť vybrať medzi ikonickým zvukom šesťvalca alebo tichou, ale rovnako pôsobivou silou elektromotora. Jedno je však isté – M3 zostane aj naďalej synonymom adrenalínu a špičkovej jazdnej dynamiky.
Niekdajšia vlajková loď od BMW dostala elektromotor a benzínovú V6
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP