Vydrží 20 rokov a má účinnosť 90 %. Nová batéria prekonala Teslu v skladovaní energie
Tesla Megapack sa dlhodobo považuje za dominantného hráča v oblasti stacionárneho ukladania energie. Na trhu sa však objavil nový konkurent, ktorý môže poriadne zamiešať kartami. Americký startup Inlyte predstavil železo-sodíkovú batériu určenú pre strednodobé (4–10 hodín) aj dlhodobé (24+ hodín) skladovanie energie.
Vďaka novému partnerstvu so švajčiarskou spoločnosťou HORIEN Salt Battery Solutions sa firma pripravuje na zrýchlenú výrobu, pričom tvrdí, že jej batéria ponúka mimoriadnu životnosť – minimálne 7 000 nabíjacích cyklov alebo 20 rokov. Na tému upozornil Intereting Engineering.
Železo-sodíková batéria ako nová alternatíva
Lítium-iónové batérie dnes dominujú elektromobilom aj veľkokapacitným úložiskám energie pre stabilizáciu elektrickej siete, pričom bežne zvládnu približne štyri hodiny prevádzky. Odborníci však upozorňujú na potrebu systémov, ktoré umožnia skladovanie energie na viac ako 10 hodín denne.
Inlyte svoju novú batériu už testoval v pilotnom projekte vo Veľkej Británii a pripravuje sa na spustenie americkej výrobnej továrne s názvom „Inlyte Factory 1“. Výrobný proces bude založený na technológii spoločnosti HORIEN, pričom Inlyte doň integruje vlastný železo-sodíkový systém. Startup tvrdí, že jeho riešenie nielenže zvládlo viac ako 700 testovacích cyklov pri 90 % účinnosti, ale zároveň ponúka výrazne nižšie náklady oproti tradičným sodíkovo-niklovým batériám.
Okrem toho firma v roku 2022 získala britskú spoločnosť Beta Research, ktorá vyvinula pôvodnú sodíkovo-kovovú halogenidovú batériu a rozšírila jej komerčné využitie na globálnej úrovni. Beta Research disponuje pilotnou výrobnou linkou s rozlohou 30 000 štvorcových stôp, vďaka ktorej môže Inlyte rýchlo spustiť skúšobné projekty hneď po optimalizácii dizajnu batérie.
Americká továreň už v roku 2027
Inlyte plánuje otvoriť svoju prvú továreň v USA do roku 2027, čím chce využiť priaznivú energetickú politiku federálneho krídla. Aj keď zatiaľ neoznámil konkrétnu lokalitu, firma tvrdí, že je na dobrej ceste splniť svoje výrobné ciele.
Medzitým Tesla nezaháľa a posilňuje svoju pozíciu na globálnom trhu. Začiatkom marca začala jej čínska divízia dodávať prvé Megapacky vyrobené v šanghajskej Megafactory. Táto továreň, ktorá začala výrobu minulý mesiac, sa zameriava na produkciu ultra-veľkých batériových systémov pre komerčné využitie.
Každý Megapack dokáže uskladniť približne 3 900 kWh elektrickej energie, čo zodpovedá kapacite batérie 62 elektromobilov Tesla Model 3 s pohonom zadných kolies. Tesla zdôrazňuje, že jej batérie využívajú rovnakú technológiu ako elektromobily, pričom okrem výroby áut sa čoraz viac profiluje aj ako líder v oblasti energetického ukladania.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Bežná potravina chráni mozog pred demenciou. Vedci objavili ideálnu dennú dávku
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Vedci objavili lacný spôsob, ako zlepšiť pamäť za 12 týždňov. Môže si ho dovoliť skutočne každý
Brusel určuje, ako budeme stavať a bývať. Slováci dajú zbohom plynovým kotlom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP