Slováci, držte si klobúky. Číňania dokončili testovanie úplne nového elektromobilu, ktorý sľubuje dojazd vyše 1000 km
CATL, čínsky výrobca batérií pre elektrické vozidlá, oznámil úspešné dokončenie testovania novej platformy CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis) Na tému upozornil portál CarNewsChina.
Dojazd až 1000 km
Táto platforma slúži ako základňa pre elektrické vozidlá a integruje batériu, elektrický motor a ďalšie kritické jednotky do jednotnej platformy. Výsledkom je nižšia výrobná cena, nižšia hmotnosť vozidla a nižšia spotreba energie, pričom sa zároveň maximalizuje priestor pre cestujúcich.

Podľa dostupných informácií CATL dosiahlo vďaka platforme CIIC na testovacom vozidle dojazd 1 000 km, spotrebu 10,5 kWh/100 km a za 5 minút sa vozidlo stihlo nabiť dostatočne na prejdenie 300 km. Auto, ktoré na tejto platforme bolo posadené bol s najväčšou pravdepodobnosťou sedan triedy B od spoločnosti Neta.
Konkrétne 30. novembra hlavný vedec CATL Wu Kai na Medzinárodnej automobilovej konferencii oznámil, že spoločnosť dosiahla prelom vo vývoji CIIC. Podarilo sa im totiž v priebehu tohto roka dokončiť zimné testovanie v Heihe v severnej Číne a letné testovanie v Turpane. CIIC dosiahol dojazd 1 000 km a účinnosť batérie bola 75 %. Pri nízkych teplotách -7 stupňov sa dojazd znížil o 30 %. Spotreba bola 10,5 kWh/km.
V januári sa prvým partnerom, ktorý uzavrel dohodu s CATL na používanie ich CIIC platformy, stal čínsky výrobca Hozon Auto, vlastník značky Neta. Obe spoločnosti spolupracovali na vývoji a oznámili, že prvý model poháňaný platformou CIIC sa plánuje uviesť na trh v treťom štvrťroku 2024.
Aj v Európe
Ako sme informovali v samostatnom článku automobilová skupina Stellantis plánuje vybudovať v Európe závod na výrobu batérií pre elektrické vozidlá s čínskou spoločnosťou CATL. Bude to už jej štvrtý závod na kontinente, keďže sa snaží vyrábať lacnejšie batérie a dostupnejšie elektrické vozidlá.
Obe spoločnosti oznámili predbežnú dohodu o dodávke batériových článkov a modulov pre výrobu elektromobilov v Európe. Zvažujú tiež založenie spoločného podniku s rovnakými podielmi (50:50) v regióne.

Maxime Picat, vedúci nákupu a dodávok skupiny Stellantis, uviedol, že plán spoločného podniku s CATL predpokladá vybudovanie novej gigafabriky v Európe na výrobu batérií, ktoré využívajú fosforečnan lítno-železitý (LFP). Výroba takýchto batérií je lacnejšia, ale sú menej výkonné v porovnaní s nikel-mangán-kobaltovými (NMC) batériami a ďalšou v súčasnosti bežnou technológiou.
Prebiehajú tiež diskusie s CATL o plánoch na spoločný podnik. Na ich dokončenie je potrebných ešte niekoľko mesiacov, povedal Picat. Odmietol poskytnúť podrobnosti o možnom umiestnení nového závodu na batérie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
