Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Faceliftovaná Kia EV6 prichádza s osvieženým dizajnom, výrazným technologickým arzenálom a najsilnejšou verziou GT-line, ktorá má výkon 239 kW a stojí na vrchole bežnej ponuky. Testoval som ju v elegantnej sivosivej farbe so štýlovým čierno-bielym interiérom, a po takmer 750 kilometroch za volantom ti viem povedať jedno – ak hľadáš elektromobil, ktorý ťa bude baviť šoférovať, EV6 by rozhodne nemala chýbať na tvojom zozname.
Nový dizajn: agresívnejšia maska, svetelný podpis a stále futuristický štýl
Facelift priniesol najmä zmeny v prednej časti – EV6 dostala ostrejšie línie a nový svetelný podpis, ktorý ju zjednocuje s ostatnými modelmi značky. Nezmenil sa však jej základný tvar, ktorý pripomína niečo medzi hatchbackom a SUV, s kabínou posunutou dopredu pre maximálny vnútorný priestor. Z profilu stále pôsobí ako futuristický koncept z autosalónu, čo je v dnešnom svete unifikovaných crossoverov veľké plus.
Na vodiča zamerané auto, no s kompromismi
EV6-ka je bratským modelom k Hyundai Ioniq 5 a Genesisu GV60. Napriek rovnakým základom sa Kia profiluje ako športovejšie ladený model. Platí to nielen pre jazdu, ale aj pre samotné sedenie. Tu som však narazil na zásadný problém – ako vyššiemu vodičovi mi na predných sedadlách doslova chýbal priestor nad hlavou. Aj pri najnižšej polohe som si vlasy šúchal o stropnicu, a párkrát som si pri nastupovaní buchol hlavu o výstuhu stropu. To sa mi v príbuzenskom Ioniqu 5 nikdy nestalo.
Vzadu je situácia výrazne lepšia. Sedí sa síce trochu nižšie, ale priestoru na nohy je viac než dosť. Slabšou stránkou je opäť výška nad hlavou – ak si vyšší pasažier, budeš mať strechu na dosah. Výhodou je však úplne rovná podlaha a sklápateľné operadlá s možnosťou mierneho zaklonenia pre pohodlnejšie cestovanie.
Infotainment a interiér: moderné riešenia, ktoré ťa nefrustrujú
Kabína EV6 je výborne spracovaná, s dvoma zakrivenými 12,3″ displejmi a množstvom fyzických tlačidiel. Oceňujem napríklad dotykový panel pod hlavným displejom, ktorý sa dá prepínať medzi klimatizáciou a multimédiami. Je to oveľa praktickejšie riešenie než úplne dotykové ovládanie, aké má napríklad Tesla Model Y.
V GT-line výbave nechýba ani head-up displej, kvalitné audio, množstvo odkladacích priestorov a bezdrôtová nabíjačka. Materiály pôsobia prémiovo, až na pár lacnejších plastov v dolnej časti dverí. Zadní pasažieri majú k dispozícii USB-C porty aj výklopnú lakťovú opierku. Kufor s objemom 490 litrov je priemer – väčší ako v Ioniqu 6, ale menší než v Model Y alebo ID.5.
Ako jazdí? Prekvapivo dobre
Tu prichádza moment, keď sa EV6 začína od konkurencie naozaj odlišovať. Oproti Ioniqu 5 má tvrdšie nastavené zavesenie, čo znamená menej komfortu v meste, no omnoho väčšiu istotu na okreskách. Podvozok je stabilný, karoséria sa nenakláňa a auto pôsobí agilnejšie, než by si čakal od 2-tonového SUV. V športovom režime reaguje okamžite, no stále je zábavné aj v režime Normal.
V meste ťa poteší hladký rozbeh a plynulé rekuperačné brzdenie, ktoré si vieš nastaviť páčkami pod volantom. Na diaľnici zase oceníš stabilitu a istotu, aj keď hluk od kolies by mohol byť o trochu nižší. V serpentínach si ale dávaj pozor – pri ostrej jazde sa brzdy dokážu prehriať už po pár minútach. Ak plánuješ s EV6 lietať cez horské priesmyky, radšej zvoľ výkonnú verziu GT, alebo ešte radšej pripravovaný Ioniq 6 N, ktorý má byť elektrickým športiakom bez kompromisov.
Spotreba a nabíjanie
V rámci testu na trase dlhej približne 750 km som dosiahol priemernú spotrebu 21 kWh/100 km, čo je vzhľadom na výkon a hmotnosť auta prijateľné číslo. V mestskom režime sa dá jazdiť aj za krásnych 17,4 kWh/100 km. To v prepočte znamená efektivitu okolo 5,7 km na kWh, čo je porovnateľné s konkurenciou ako ID.5 či Mustang Mach-E.
Faceliftovaný model podporuje ultra-rýchle nabíjanie s výkonom až 258 kW. To znamená, že z 10 na 80 % sa vieš nabiť za menej než 20 minút – ak nájdeš dostatočne výkonnú nabíjačku. Pri AC nabíjaní cez wallbox počítaj s plným dobitím za približne 12 hodín.
Cena a konkurencia
Testovaný model v plnej výbave GT-line AWD stojí 70 230 € vrátane DPH, čo je nemalá suma. Aktuálne však Kia ponúka zľavu až 3000 €, čím sa dostaneš na úroveň niektorých konkurentov. A práve tam začína zaujímavé porovnanie – za podobné peniaze kúpiš priestrannejší Ioniq 5, Volkswagen ID.7 Tourer s väčším dojazdom, či štýlovejší Peugeot E-3008.
Faceliftovaná Kia EV6 vyzerá ešte lepšie, než doteraz
Ak však hľadáš auto, ktoré ťa bude baviť jazdiť, má rýchle nabíjanie, futuristický dizajn a dostatok výkonu, EV6 GT-line ťa rozhodne nesklame. Len sa vopred uisti, že ti bude vyhovovať aj posed a priestor predného radu.
Zhrnutie
-
Výkon: 239 kW (325 koní), pohon všetkých kolies
-
Spotreba: 21 kWh/100 km (test), 17,4 kWh v meste
-
Nabíjanie: 258 kW DC (10–80 % za 18 min), 7 kW AC
-
Dojezd (84 kWh batéria): reálne 400 – 480 km
-
Cena testovaného modelu: 70 230 € s DPH (bez zľavy)
-
Plusy: výborné jazdné vlastnosti, rýchle nabíjanie, výbava, dizajn
-
Mínusy: obmedzený priestor vpredu, vyššia cena, menší kufor
EV6 je dôkazom, že elektromobily nemusia byť nudné. Ak ti viac záleží na tom, čo cítiš za volantom, než na tom, koľko kufrov naložíš, Kia ti to ponúkne bez zbytočných kompromisov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Schladí dom v lete, vykúri v zime a nabije auto. Mitsubishi stvorilo energetické zariadenie budúcnosti
Dobije autu tisíce kilometrov ročne zadarmo. Mercedes vyvinul solárny lak, ktorý predĺžuje dojazd
Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
BMW má nový nápad, ako odpratať spaľováky. Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde"
Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bylinka z tvojho letného šalátu ničí rakovinové bunky. Odborníčka hovorí o prírodnej zbrani proti smrteľným ochoreniam
Hodnota až 5 000 eur: Za túto dvojeurovku si môžeš kúpiť auto či luxusnú dovolenku, prehľadaj svoje zásoby
Kto v živote nepracoval, ten nedostane dôchodok. Bude musieť vyžiť z 271,90 eura mesačne
Ruská loď v plameňoch: Ukrajinské drony udreli tesne pred summitom Trump–Putin
Kremeľ zverejnil podrobností o dnešnom summite Trumpa a Putina. Ruský prezident ocenil snahy USA
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- BMW má nový nápad, ako odpratať spaľováky. Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde“
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Volkswagen znovu zaťal do živého. Vládu vyzval na štátnu podporu elektromobilov
Putin berie Rusom aj posledný kúsok slobody. Ľuďom bizarne ruší hovory cez obľúbené aplikácie
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP