Za 5 minút 300 kilometrov. Nová batéria prekonala aj Teslu, spasí elektromobily
Elektrické vozidlá sú na prahu ďalšej revolúcie. Na tohtoročnom Parížskom autosalóne predstavila taiwanská spoločnosť ProLogium batériu, ktorá môže zásadne zmeniť spôsob, akým vnímame elektromobily. Táto nová batéria s anódou z 100% kremíkového kompozitu prináša neuveriteľný pokrok v oblasti hustoty energie a rýchlosti nabíjania. Na tému upozornil portál BGR.
Rýchlosť nabíjania, ktorá prekonáva všetko
ProLogium uvádza, že ich nový systém batérií dosahuje hustotu energie až 321 Wh/kg, čo je výrazný skok oproti súčasným štandardom v priemysle. Pre porovnanie, batéria s kapacitou 53 kWh, použitá v Hyundai Ioniq 6, má hustotu len 153 Wh/kg, čiže o polovicu menej. Dokonca ani pokročilé batérie od Tesly sa nedostanú nad 232,5 Wh/kg, čo robí z tejto novej technológie od ProLogium jednu z najrevolučnejších batérií s rýchlym nabíjaním na trhu.
No to, čo naozaj púta pozornosť, je čas nabíjania. ProLogium tvrdí, že ich batéria dokáže poskytnúť dojazd až 300 kilometrov už po 5 minútach nabíjania. Tento nevídaný výkon by mohol úplne zmeniť debatu o praktickosti elektromobilov a odstrániť obavy z obmedzeného dojazdu, ktoré sú jednou z najväčších prekážok ich širšieho rozšírenia.

Nielen rýchlosť, ale aj flexibilita
Inovácia od ProLogium nie je len o rýchlom nabíjaní. Batéria dosiahne 60 % kapacity už za 5 minút a 80 % za neuveriteľných 8 a pol minúty. To znamená, že táto technológia je o viac než 80 % rýchlejšia ako aktuálne dostupné batérie na trhu. Navyše, modulárny dizajn tejto batérie uľahčí opravu a recykláciu, čím rieši aj ďalší veľký problém spojený s batériami v elektromobiloch – ich ekologickú udržateľnosť.
ProLogium však nie je jediným hráčom na poli rýchlo nabíjacích batérií. Panasonic nedávno predstavil svoje nové batérie, ktoré tiež prinášajú zlepšenia v rýchlosti nabíjania a dojazde, čo znamená, že v blízkej budúcnosti môžeme očakávať ďalšie veľké kroky vpred.
Elektromobily čelia neustálemu tlaku, aby boli rýchlejšie, efektívnejšie a ekologickejšie. S novými batériami, ako je tá od ProLogium, sa však zdá, že tieto výzvy sú už čoskoro prekonané. Rýchle nabíjanie a dlhší dojazd by mohli byť kľúčovými faktormi, ktoré presvedčia viac ľudí prejsť na elektromobily, čím by sme sa posunuli o krok bližšie k udržateľnejšej budúcnosti dopravy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

Budú Vianoce na ľade alebo na blate: Aké počasie môžeme očakávať počas sviatkov, ukazujú najnovšie predpovede
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

