Počet predplatiteľov Netflixu nedávno prekročil 300 miliónov a streamovacia služba naďalej upevňuje svoju pozíciu neohrozeného svetového lídra. Netflix si však uvedomuje, že rast nemôže trvať večne a snaží sa nájsť nové spôsoby, ako do základne predplatiteľov nalákať ďalších ľudí. Zdá sa, že odpoveďou by mohla byť vlastná tvorba podcastov.

Ide bojovať proti YouTube a TikTok

Čerstvá správa Business Insider naznačuje, že Netflix sa vážne zaoberá myšlienkou začať svoj obsah obohacovať aj o video podcasty. Zástupcovia streamovacej služby sa v posledných mesiacoch mali stretnúť s viacerými odborníkmi, ako aj skupinami známych tvorcov podcastov, s ktorými diskutujú o nových možnostiach.

Podľa zdrojov Business Insider má Netflix rôzne stratégie, ktorými chce netradičný obsah zaradiť do svojej ponuky. Platforma vyvíja úsilie dohodnúť zmluvy o exkluzívnom obsahu s viacerými známymi tvorcami, prípadne chce do knižnice pridať už odvysielané video podcasty, ktoré sú dostupné inde, napríklad na YouTube. „Podobným spôsobom dokáže Netflix získať obrovské množstvo obsahu za zlomok ceny, ktorú ho stoja filmy a seriály,“ hovorí jeden zo zdrojov.

Práve YouTube pre Netflix momentálne predstavuje hlavného konkurenta. Streamovacia služba sa už dávnejšie nechala počuť, že tradičných súperov v podobe platforiem ako Disney+, Max či Prime Video už ďalej nevníma ako hrozbu a momentálne chce o divákov intenzívnejšie bojovať so sociálnymi platformami ako YouTube či TikTok.

Freepik

Pridanie video podcastov do ponuky môže byť jedným z nových nástrojov tohto boja. Podporuje to aj prieskum analytickej skupiny Edison Research na amerických spotrebiteľoch, ktorý odhaľuje, že až 84 % zástupcov generácie Z (ľudia narodení medzi rokmi 1997 – 2012) v minulosti sledovalo video podcasty. Rovnaký prieskum tiež ukázal, že video podcasty sa najviac sledujú na televízoroch, nie na mobilných zariadeniach či laptopoch ako v minulosti.

Potrebuje sa hýbať, no nie všetko sa vypláca

Ak Netflix s pridávaním podcastov skutočne začne, prvé signály začnú prichádzať z domáceho trhu USA. Podľa popularity a diváckej angažovanosti sa trend následne bude šíriť aj do ďalších regiónov. Služba sa však zatiaľ k novej iniciatíve nevyjadruje a plány zahrnúť podcasty do obsahu nekomentuje.

Pripomeňme, že podcasty by neboli jediným netradičným prídavkom do obsahu svetovej služby číslo jeden. Netflix začína byť aktívny v oblasti športu, v USA získal práva na prenosy wrestlingu a začína sa mu vyplácať aj stávka na vlastné športové eventy, napríklad boxerské súboje prominentov.

Platforma je tiež aktívna na poli hier, ktoré ponúka vo svojej aplikácii aj predplatiteľom na Slovensku. V tejto oblasti však pre Netflix ide skôr o sklamanie. Minulé prieskumy ukázali, že niektorý z herných titulov, ktoré Netflix ponúka, si vyskúšalo iba menej ako 1 % jeho predplatiteľov.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP