BMW má nový nápad, ako odpratať spaľováky. Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde“
Elektromobily by mohli dostať na cestách preferenčné zaobchádzanie, aby sa zvýšila ich atraktivita a motivovala verejnosť k prechodu z vozidiel so spaľovacími motormi. S touto víziou prišiel Milan Nedeljković, člen predstavenstva BMW, ktorý navrhuje vyhradené pruhy na diaľniciach, bezplatné parkovanie či privilegovaný prístup do centier miest pre elektrické vozidlá.
„Ak by vás v dopravných zápchach neustále predbiehali elektromobily, mnohí by určite začali uvažovať o zmene,“ vyjadril sa Nedeljković pre nemecký denník Münchner Merkur. Tieto opatrenia označil za atraktívnejšiu alternatívu k plánovanému zákazu spaľovacích motorov zo strany Európskej únie, ktorý podľa neho nemusí stačiť na požadovaný prechod k elektrifikácii. Na tému upozornil portál Market Screener, informoval tiež Frankfurter Allgemeine.
Štrukturálne zmeny namiesto štátnych dotácií
Nedeljković zároveň kritizoval doterajšie štátne dotácie na nákup elektromobilov. Podľa neho nie sú dlhodobo udržateľným riešením, a preto je potrebné zamerať sa na systémové opatrenia a rozvoj infraštruktúry.

BMW pokračuje v masívnych investíciách do produkcie elektromobilov. V roku 2024 mal plány vyrobiť vo svojich nemeckých závodoch viac než milión vozidiel, čo je o vyše 60-tisíc viac ako minulý rok. Automobilka pritom za posledných päť rokov investovala do svojich prevádzok v Nemecku päť miliárd eur, no Nedeljković upozorňuje, že konkurencieschopnosť v tejto krajine čelí výzvam. Vysoké náklady na energie, byrokracia a slabá infraštruktúra podľa neho zvyšujú tlak na automobilový priemysel.

Kritika klimatických regulácií EÚ
Nedeljković sa ohradil aj voči niektorým opatreniam Európskej únie, najmä plánom na výpočet uhlíkovej stopy batérií na základe národného energetického mixu. „Ak by sa naša stopa počítala podľa nemeckého mixu, ktorý zahŕňa aj uhlie, zhoršilo by to naše výsledky na papieri a odstránilo motiváciu k udržateľnej výrobe,“ upozornil.
BMW týmto návrhom otvára diskusiu o tom, ako efektívne podporiť prechod na elektrickú mobilitu. Vyhradené pruhy na diaľniciach by mohli byť symbolom výhod elektrických vozidiel, no kľúčové bude, či sa takéto opatrenia podarí pretaviť do praxe. Automobilka zároveň ukazuje, že cesta k udržateľnej budúcnosti si vyžaduje nielen technologický pokrok, ale aj politickú podporu a rozumné regulačné prostredie.
Toto je najšialenejšie BMW, aké kedy automobilka vyrobila
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky




