Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
Protesty proti automobilke Tesla a jej šéfovi Elonovi Muskovi už nejaký ten čas prebiehajú naprieč celým svetom. Nové hnutie s názvom Tesla Takedown vyzýva ľudí, aby predali svoje Tesly aj akcie spoločnosti, čím chcú vyjadriť nesúhlas s aktuálnym smerovaním firmy a jej šéfa.
Najväčším tŕňom v oku je Muskova nová rola v administratíve Donalda Trumpa – konkrétne jeho vedenie novovzniknutého ministerstva vládnej efektivity (DOGE), ktoré sa preslávilo agresívnym škrtaním rozpočtov naprieč štátnym aparátom. Prezident Trump aj Musk tvrdia, že ide o nevyhnutné reformy zamerané na zníženie byrokracie a elimináciu podvodov, no medzi verejnosťou a investormi rastie nervozita.
Ide o kombináciu faktorov
Tesla medzitým zaznamenala pokles predajov na globálnom trhu, obzvlášť citeľný bol prepad v Európe a Číne. Hoci je jednoduché ukazovať prstom na Muska, experti upozorňujú, že problém má viac vrstiev. Morning Edition portálu NPR sa rozprávalo s odborníkom na budovanie značiek Allenom Adamsonom, ktorý situáciu hodnotí komplexne. Podľa neho ide o kombináciu viacerých faktorov, vrátane Muskovho nezáujmu o samotnú automobilku, zmeny verejného vnímania značky a čoraz výraznejšej úlohy politiky v rozhodovaní spotrebiteľov.
„Keď biznis zlyhá, nikdy to nie je len o jednej veci,“ hovorí Adamson, spoluzakladateľ marketingovej agentúry Metaforce a autor knihy Seeing the How. „Tesla momentálne trpí kvôli viacerým problémom: DOGE, stiahnutie Cybertruckov z trhu… je to kumulatívny efekt, ktorý už dosiahol bod zlomu,“ tvrdí.

Na otázku, či existujú podobné precedensy, keď konanie CEO poškodilo predaje firmy, Adamson odpovedal, že v automobilovom priemysle nie, tam totiž ide o úplne inú kategóriu. A práve preto sú autá tak citlivé na imidž značky.
„Ľudia si myslia, že si auto kúpili kvôli zrýchleniu či spôsobu, ako sa riadi, ale pravdou je, že všetky autá sú si dnes výkonom podobné. Sú napojené na smartfón, majú porovnateľnú spotrebu. Bez loga ani neviete, v čom sedíte. A práve preto sú autá niečo ako módna značka – identifikačný znak. ‘Pozri sa, som ekologický, jazdím na Tesle,’ alebo ‘som drsňák, jazdím na veľkom pickupe’ – a keď táto značka začne vysielať iný signál, ktorý už nechcete reprezentovať, máte problém,“ vysvetľuje Adamson.
Jediný jednoduchý krok, ktorý zaberie
Najradikálnejšie riešenie? „Najlepšie by bolo, keby Musk predal všetky svoje podiely a úplne sa stiahol. To je jediný jednoduchý krok, ktorý by pomohol. Nový manažment by sa mohol sústrediť na to podstatné. Problémom je totiž zameranie – keď vyrábate auto, v ktorom niekomu ide o život, nemôžete pôsobiť dojmom, že vo firme panuje chaos a improvizácia. Ľudia chcú dôveru, že kolesá nespadnú počas jazdy,“ hovorí Adamson a dodáva, že Muskova „nevyspytateľná osobnosť“ značke škodí viac než jeho politické ambície.
A čo si majú z toho odniesť iní CEO? Podľa Adamsona je lekcia jasná: politika a biznis sú čoraz nebezpečnejšia kombinácia. „Čím je spoločnosť polarizovanejšia, tým viac platí, že menej je viac. Aj keď máte potrebu vyjadriť sa, niekedy je lepšie zostať ticho,“ uzatvára expert.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe

Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli

Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

„Väzenie za horalku končí“: Recidivistov-zlodejov čakajú zmeny, vyhlásil Šutaj Eštok

Nehnuteľnosť vs. fond: AI a expert prezradili, do čoho sa Slovákom oplatí investovať viac
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
-
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
-
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

„Väzenie za horalku končí“: Recidivistov-zlodejov čakajú zmeny, vyhlásil Šutaj Eštok

