Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Namiesto toho, aby sociálne siete spájali ľudí, často ich rozdeľujú. Za príkladmi nemusím chodiť vôbec ďaleko. Zoberme si len čo všetko sa udialo na Slovensku v posledných týždňoch.

Je jasné, že koreň problému je v ľuďoch samotných, no na plnej čiare tu zlyhávajú aj sociálne siete. Tie sú totiž plné nenávisti, neznášanlivosti, extrémizmu a antisemitizmu a na oko sa zdá, že s tým nikto nič nerobí. Snaha o odstránenie týchto neduhov tu ale rozhodne je.

Sociálne siete sú zaplavené nenávisťou a antisemitizmom, Slovensko nie je výnimka

Hoci posledné uvedené znie skutočne veľmi pôvabne a pozitívne, realita je omnoho drsnejšia. Príkladom môže byť správa z roku 2021, ktorú vypracovalo britsko-americké Centrum pre boj proti digitálnej nenávisti (CCDH).

Pixabay / FOTO TASR - Ladislav Vallach

V nej jasne stojí, že 5 najväčších hráčov na poli sociálnych sietí, teda Facebook, Twitter, Instagram, YouTube a TikTok, nedokázali reagovať až na 84 % oficiálnou cestou nahlásených príspevkov, ktoré šírili protižidovskú nenávisť a propagandu.

Samotní odborníci v rámci svojho výskumu v priebehu 6 týždňov označili stovky antisemitských príspevkov, vrátane nacistického a neonacistického obsahu, ktoré mali spoločne až 7,3 milióna zobrazení. Ani to však nepomohlo.

Aj keď každý zo 714 príspevkov na plnej čiare porušoval zásady a pravidlá používania zmieňovaných platforiem, ani nie jeden zo šiestich bol odstránený. Ukázalo sa, že najväčšou slabinou sociálnych sietí sú rôzne antisemitské konšpiračné teórie vrátane tých, ktoré spájali Židov s pandémiou Covid-19. V 80 % prípadov zostalo dokonca nepovšimnuté popieranie holokaustu.

Katastrofálne bol na tom Facebook, ktorý odstránil len 10,9 % nahlásených príspevkov a to i napriek tomu, že len rok predtým zaviedol nové prísnejšie pravidlá pre antisemitský obsah. Rovnako zle si viedol aj Twitter, ktorý odstránil len 11 % príspevkov a účtov. Hashtagy ako „#holohoax“, či „#JewWorldOrder“, ktoré snáď nepotrebujú bližší komentár, zostali úplne nepovšimnuté.

O niečo lepšie na tom bol YouTube, ktorý reagoval na 21 % nahlásených príspevkov a Instagram a TikTok zhodne v 18 % prípadov.

Na vine nie sú algoritmy, ale chamtivosť
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú