Železničná doprava zohráva svoju veľkú rolu aj v dnešných dňoch. Významným uzlom pri preprave tovaru z ďalekej Číny sa opäť po viac ako roku stane Slovensko. Do Bratislavy zavíta prvý nákladný vlak z čínskeho mesta Dalian, ktorého príchod v prekladiskovom terminále očakávajú už o dva týždne.
Železničná preprava tovaru z Číny cez Slovensko bola pred viac ako rokom pozastavená, no čoskoro k nám opäť zavíta prvý nákladný vlak, ktorý povezie 41 kontajnerov s tovarom pre zákazníkov celej Európy. Ide o prvý takýto vlak, ktorý prejde cez naše územie, no pred jeho príchodom sa musia kontajnery preložiť.
Príchodu na Slovensko bude predchádzať prekládka kontajnerov
Problémom pri preprave z Číny je totiž rozdielny rozchod tamojších a našich koľajníc, ktoré sú užšie. Náklad bude preložený na termináli v Dobrej pri slovensko-ukrajinských hraniciach portálovými žeriavmi. Po prekládke bude nákladný vlak pokračovať až do terminálu v Bratislave, odkiaľ bude tovar ďalej prepravovaný vlakmi alebo kamiónmi do ďalších cieľových krajín v Európe.
„Preprava kontajnerov cez Slovensko znamená významný posun v nákladnej železničnej doprave u nás. Ide hlavne o úsporu času a otvárajú sa nám nové obchodné možnosti. Verím, že je to výborná príležitosť naďalej rozvíjať našu spoluprácu s čínskymi, ukrajinskými a ruskými partnermi.“ – Árpád Érsek, minister dopravy a výstavby SR.

Zobraziť celú galériu (2) Pixabay


India a Japonsko spojili svoje sily, aby vybudovali jedinečnú vysokorýchlostnú železničnú trať. V krajine zmietanej chudobou sa budú diať veľké veci
Nákladné vlaky z Číny k nám zavítajú častejšie
V budúcom roku však začnú nákladné vlaky z Číny na Slovensko prúdiť vo väčšom množstve a častejších intervaloch. V prvej polovici roka bude Bratislava prijímať takto prevážané kontajnery raz do týždňa. V druhom polroku 2018 sa to bude už 2-krát týždenne. Týmto spôsobom sa tak výrazne urýchli preprava tovaru z Číny, ktorá chce o 3 roky vypraviť do sveta až 5000 takýchto nákladných vlakov.
„Úspora času prepravy po železnici, v porovnaní s námornou prepravou, pritom predstavuje približne šestnásť dní.“ – Karolína Ducká, hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby SR.
Cez naše územie by pritom mohlo prechádzať až 2000 z nich. Z toho dôvodu sa už teraz počíta s novými projektmi na výstavbu logistických a obchodných centier na východe Slovenska. Tým by sa naskytli pre obyvateľov nové pracovné miesta a naša krajina si rozšíri obchodné možnosti.
Novinky

ZAUJÍMAVÉ Nehraj ich po tme. Toto je 10 hier, vďaka ktorým sa budeš báť zhasnúť aj svetlo

NASA už nemá miesto. Demoluje historickú 60-ročnú vzletovú platformu, štartovali z nej na Mesiac aj smrtiaci Challenger

Éra samostatnosti začala. Honor predstavil prvú vlajkovú loď už bez pomoci Huawei

Online objednávkový formulár na očkovanie proti Covid-19 má problém. Prečo nefunguje správne?
