Železničná doprava zohráva svoju veľkú rolu aj v dnešných dňoch. Významným uzlom pri preprave tovaru z ďalekej Číny sa opäť po viac ako roku stane Slovensko. Do Bratislavy zavíta prvý nákladný vlak z čínskeho mesta Dalian, ktorého príchod v prekladiskovom terminále očakávajú už o dva týždne. 

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Železničná preprava tovaru z Číny cez Slovensko bola pred viac ako rokom pozastavená, no čoskoro k nám opäť zavíta prvý nákladný vlak, ktorý povezie 41 kontajnerov s tovarom pre zákazníkov celej Európy. Ide o prvý takýto vlak, ktorý prejde cez naše územie, no pred jeho príchodom sa musia kontajnery preložiť.

Príchodu na Slovensko bude predchádzať prekládka kontajnerov

Problémom pri preprave z Číny je totiž rozdielny rozchod tamojších a našich koľajníc, ktoré sú užšie. Náklad bude preložený na termináli v Dobrej pri slovensko-ukrajinských hraniciach portálovými žeriavmi. Po prekládke bude nákladný vlak pokračovať až do terminálu v Bratislave, odkiaľ bude tovar ďalej prepravovaný vlakmi alebo kamiónmi do ďalších cieľových krajín v Európe.

Preprava kontajnerov cez Slovensko znamená významný posun v nákladnej železničnej doprave u nás. Ide hlavne o úsporu času a otvárajú sa nám nové obchodné možnosti. Verím, že je to výborná príležitosť naďalej rozvíjať našu spoluprácu s čínskymi, ukrajinskými a ruskými partnermi.“ – Árpád Érsek, minister dopravy a výstavby SR.

Nenechaj si ujsť
India a Japonsko spojili svoje sily, aby vybudovali jedinečnú vysokorýchlostnú železničnú trať. V krajine zmietanej chudobou sa budú diať veľké veci
Nákladné vlaky z Číny k nám zavítajú častejšie

V budúcom roku však začnú nákladné vlaky z Číny na Slovensko prúdiť vo väčšom množstve a častejších intervaloch. V prvej polovici roka bude Bratislava prijímať takto prevážané kontajnery raz do týždňa. V druhom polroku 2018 sa to bude už 2-krát týždenne. Týmto spôsobom sa tak výrazne urýchli preprava tovaru z Číny, ktorá chce o 3 roky vypraviť do sveta až 5000 takýchto nákladných vlakov.

Úspora času prepravy po železnici, v porovnaní s námornou prepravou, pritom predstavuje približne šestnásť dní.“ – Karolína Ducká, hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby SR. 

Cez naše územie by pritom mohlo prechádzať až 2000 z nich. Z toho dôvodu sa už teraz počíta s novými projektmi na výstavbu logistických a obchodných centier na východe Slovenska. Tým by sa naskytli pre obyvateľov nové pracovné miesta a naša krajina si rozšíri obchodné možnosti.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
74%
Páči sa mi to
26%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
0%
O autorovi
Matúš Mitro
Milovník nových technológií, obzvlášť tých zo sveta smartfónov, ktoré mu učarovali už poriadne dávno. Má rád dobrú hudbu, nepohrdne kvalitným filmom, ale ani debatou o rôznych inováciách. Kontakt: [email protected]
  • Mario Kovačič

    No ale stale zalezi na tovare. Kabel za 1€ vam nikto neposle zlezncov ale stale lodov. Lod je ovela lacnejsia a to rozhoduje. Drahsie tovary sa budu posielat zeleznicov ale lodna doprava bude stale prevladat.

    • WayTooLong

      Keby sa to posielalo lodou, tak by si sa nacakal. Vsetko to ide letecky…. Staci si len vsimat pri druhoch dopravy to tajomne slovo Air….

    • Kucko

      Si ma pekne rozosmial! Drobne veci osobnej spotreby chodia jedine letecky! Niektore zasielky mas tak doma aj tyzden od odoslania, co by si sa lodou alebo vlakom nacakaaal…. 😂😂😂