Netflix plánuje v rekordne krátkom čase predstaviť lacnejšiu verziu predplatného s reklamami. S novým balíčkom streamovacia služba číslo jeden najskôr vyrukuje na menšom počte vybraných krajín, neskôr budú nasledovať aj ďalšia expanzia do ďalších medzinárodných regiónov.

Streamovací gigant cenu predplatného zatiaľ starostlivo utajuje, Bloomberg však informuje, že Netflix si za balíček s reklamami plánuje od používateľov vypýtať 7 až 9 dolárov mesačne.

Najlacnejší balíček Netflixu na trhu Spojených štátov aktuálne stojí 9,99 dolárov, kvalita videa je však obmedzená na 480p a účet nie je možné zdieľať so žiadnym ďalším používateľom.

Lacnejšie, no s obmedzeniami

Poznáme už aj základné detaily a to, akým spôsobom bude predplatné s reklamami fungovať. Reklamy budú na používateľov vyskakovať pred spustením titulu aj počas sledovania. Nebude možné ich prepnúť a počas ich prehrávania budú zablokované ovládacie prvky aplikácie.

Freepik

S dĺžkou reklamných spotov to Netflix na začiatok nebude preháňať. Služba má mieriť na 4 minúty reklám za hodinu, bežným štandardom už dnes býva 10 až 20 minút reklám za hodinu.

Reklama bude personalizovaná a šitá na mieru konkrétnemu používateľovi. Ambíciou služby je, aby sa reklamy príliš neopakovali.

Lacnejšie predplatné Netflixu príde aj s ďalšími obmedzeniami. Používatelia napríklad nebudú môcť sťahovať obsah pre sledovanie offline, knižnica služby sa oproti klasickému predplatnému bude mierne líšiť a má ponúkať menej titulov. Prinajmenšom do doby, kým Netflix nevyjedná nové podmienky so svojimi partnermi a tretími stranami, ktorých obsah ponúka.

Deadline implementácie je koniec roka, no môže sa to natiahnuť

Netflix chce reklamu do obsahu zaviesť ešte do konca roka, odborníci reálnejšie vidia predstavenie v prvom štvťroku 2023. Nové predplatné chce služba v prvom kroku predstaviť najmenej na šiestich trhoch, neskôr budú nasledovať ďalšie.

Spoločnosť chce lacnejším predplatným osloviť predovšetkým cenovo citlivých používateľov, ktorým pri sledovaní nevadí občasné prerušenie obsahu reklamou.

Analytici krok služby chvália a hovoria o obrovskom potenciáli – Netflix podľa nich vďaka zníženiu ceny predplatného môže získať až 100 milónov nových predplatiteľov.

Okrem predstavenia reklamy streamovacia spoločnosť plánuje zakročiť aj proti zdieľaniu účtov mimo jednej domácnosti. Za týmto účelom už Netfix podnikol aj prvé kroky, výsledky sú však zatiaľ nepresvedčivé.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP