Tvorcovia akčnej bomby Painkiller pred niekoľkými dňami sprístupnili hrateľnú demo verziu svojho pripravovaného počinu Outriders. Vzhľadom na vysokú kvalitu ich predchádzajúcich titulov sme si nemohli novinku od People Can Fly nechať ujsť.

Z každého rožku trošku

Poľskí vývojári majú s vývojom akčných titulov bohaté skúsenosti. Na konto si pripísali sériu Painkiller, PC verziu Gears of War alebo štýlovú akciu Bulletstorm. Všetky spomínané tituly oplývajú rýchlou, brutálnou, miestami až frenetickou hrateľnosťou a ich spoločným menovateľom je, že odohrávajú sa v pomerne malých priestoroch. Novinka s názvom Outriders je však z iného súdka.

Inšpirácia populárnymi titulmi ako Destiny, Division a Gears of War je zrejmá na prvý pohľad. Toto konštatovanie nie je mienené ako výčitka, no po prvých minútach strávených na planéte Enoch sme nadobudli pocit, že niečo podobné sme už niekde videli.

Postavy svojím spracovaním totiž nápadne pripomínajú tie zo série Gears of War. Tentokrát síce dostali len polovičnú dávku steroidov, ale aj vďaka použitému Unreal enginu a totožnému spôsobu krytia sa za prekážky sme sa tomuto prirovnaniu nemohli ubrániť. Rozvoj postáv  a systém jednotlivých menu následne požmurkávajú smerom k Division a Destiny.

NEPREHLIADNI
Oddworld zadarmo, nové hry aj množstvo next-gen noviniek. Konferencia Sony nesklamala, tu je kompletný prehľad

Štyria vládnu svetu

Outriders je akčným titulom z pohľadu tretej osoby s dôrazom kladeným na kooperáciu viacerých hráčov. Postup hrou je samozrejme možný aj bez spoluhráčov, no krivka náročnosti v tomto prípade rastie. Nepriatelia často útočia naraz z viacerých strán a takmer vždy sú v niekoľko násobnej presile. Počiatočný výber charakteru je kľúčový a prakticky definuje štýl hrania.

Hlavný hrdina len o vlások uniká smrti a stáva sa z neho tzv. Altered oplývajúci schopnosťou ovládania hrozivých schopností. Na výber sú štyri rozdielne povolania, každé s iným zameraním. Technomancer je ekvivalentom ostreľovača, jeho doménou je boj na veľkú vzdialenosť. Pyromancer vyniká schopnosťou likvidácie protivníkov na stredne veľkú vzdialenosť, jeho obľúbeným nástrojom skazy je teda útočná puška.

Devastator je klasický tank, ktorého hlavnou úlohou v skupine je absorbovať čo najviac nepriateľských projektilov. Túto praktickú vlastnosť výborne dopĺňa Trickster disponujúci možnosťou okamžitej teleportácie sa za protivníka za účelom jeho následnej eliminácie. Každé z týchto povolaní má jedinečnú sadu schopností a práve tie odlišujú Outriders výrazným spôsobom od konkurencie.

Štandardná akcia s neštandardným uzdravovaním

Uvedené schopnosti priamo súvisia s unikátnym spôsobom liečenia počas jednotlivých súbojov. Ak chceš prežiť, musíš myslieť agresívne. Zabíjanie totiž lieči. Spočiatku nám tento spôsob dopĺňania zdravia prišiel ako veľmi zvláštny, no časom sme mu prišli na chuť. Na bojisku sa nenachádzajú lekárničky, pričom regenerácia zdravia funguje len mimo bojisko. Tu prichádzajú na rad spomenuté schopnosti postáv.

Náš pyromancer disponuje schopnosťou vyvolať plamene a následne ich ničivú silu nasmerovať na protivníkov. V iných hrách by to nepriateľom spôsobilo poškodenie, prípadne ich to spálilo a to by bolo asi tak všetko. Ak však protivníkov zabiješ počas toho ako v plameňoch zdesene pobehujú po bojisku, doplní ti to časť tvojho zdravia. Hra ťa týmto spôsobom priam tlačí do neustálej akcie. Každé povolanie má tieto schopnosti unikátne a značne odlišné od ostatných.

Prečítaj si tiež
Na hernej scéne bude v marci horúco. Toto sú skvelé hry na PC aj next-gen porty slávnych sérií, ktoré si zahráš

Okrem obmedzenia v podobe maximálne dosiahnuteľnej siedmej úrovne je rozvoj postáv limitovaný len možnosťou používania prvých troch schopností. Ich účinok sa automaticky zlepšuje s dosahovanými úrovňami postavy. Tie získavaš nadobudnutím dostatočného počtu skúseností za likvidáciu nepriateľov a plnenie úloh zadávaných rôznymi postavami. Ich náplň bola v prezentovanej časti pomerne jednotvárna, konkrétne bolo potrebné dôjsť na určené miesto a prebojovať sa cez hordu nepriateľov až k záverečnému bossovi.

Misie sú klasicky rozdelené na hlavné a vedľajšie. Prvá kategória posúva dopredu príbeh, druhé zadania sú nepovinné a slúžia len ako scenáristická barlička na lepšie vtiahnutie do herného sveta. Odmenou za splnenie úloh sú nielen spomínané skúsenosti, ale hlavne nové zbrane a vybavenie. To je rozdelené do jednotlivých kategórií od bežných až po epické. V plnej verzii bude možné prebytočné predmety aj rozoberať a vytvárať či upravovať si vlastné vybavenie, v demo verzii sa dajú predmety len predávať.

Celým príbehom môžeš prejsť maximálne v trojčlennej skupine. Aj keď sa to môže zdať ako málo, opak je pravdou. Vzhľadom na to, že titul je možné dohrať aj bez pomoci spoluhráčov, je týmto dosiahnuté isté vyváženie náročnosti. Tá je síce pre vlka samotára trochu vyššia, ale dá sa dodatočne upravovať. To má za následok nižšiu odolnosť nepriateľov spôsobujúcich nižšie zranenie, na druhej strane je tu menšia percentuálna šanca na získanie lepšieho vybavenia.

Na obzore sa črtá veľmi sľubná akčná zábava

Vizuálnym spracovaním nás novinka zaujala. Zdevastovaná planéta je pokrytá veľmi detailnými textúrami, trochu horšie sú na tom charaktery jednotlivých postáv. Demo verzia pre PlayStation 5 ide v 60 fps, žiadne prepady snímkovania sme počas hrania nezaznamenali. Rušivo však pôsobila zlá synchronizácia zvukov a hra nám dvakrát padla do dashboardu. Do vydania finálnej verzie však ostáva ešte pár týždňov, veríme preto, že autori na týchto nedostatkoch popracujú a odstránia ich.

V pomerne rozsiahlej ukážke sme si prešli úvodnou kapitolou plnej verzie. Tá obsahovala malý fragment hlavného príbehu a niekoľko vedľajších úloh. Zoznámili sme sa s úvodnými hernými mechanikami a základmi rozvoja postáv. Ten je limitovaný maximálne dosiahnuteľnou siedmou úrovňou s možnosťou prenesenia charakterov do plnej verzie.

Zatiaľ to vyzerá, že autori svoje bohaté skúsenosti s akčnými titulmi naplno zúročia. Likvidácia protivníkov pomocou zbraní vyvoláva ten správny pocit zadosťučinenia a schopnosti ich vhodne dopĺňajú. Od konkurencie Destiny a Division sa novinka odlišuje novým prístupom k uzdravovaniu.

Okrem tejto novinky však neprináša prakticky nič nové. Je však naozaj nevyhnutné, aby každá nová značka priniesla do herného priemyslu niečo nové? Nebol aj Painkiller kryštalicky čistá akcia bez zbytočných inovácii? Ak sa autori vydajú aj v prípade Ouriders touto cestou, majú šancu na úspech. My im v tom držíme palce.

Vydanie plnej verzie je naplánované na 1. apríla pre PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series S/X. K hraniu demo verzie sa ešte určite vrátime, je to totiž skvelá, aj keď zatiaľ obmedzená, zábava.

 

 

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú