Milovaná automobilka Slovákov chce zmenu, ako zapínaš smerovky. Už teraz sú vodiči zhrození
Na internet sa dostali fotografie nového patentu automobilky VW. Ako informuje AutoEvolution, nemecká automobilka sa snaží „skopírovať“ azda najhoršiu funkciu Tesly za posledné roky.
Prečo meniť niečo, čo už roky funguje? Túto otázku sme si položili hneď po tom, ako prišla Tesla s novým, údajne revolučným volantom Yoke, ktorý svojim tvarom pripomína skôr volant F1. Už pri prvých testoch sa však ukázalo, že takýto volant je dobrý možno tak na okruhu, no v klasickej premávke je okrúhly volant zatiaľ nenahraditeľný.
Yoke však priniesol ešte jednu „revolučnú“ funkciu – zapínanie smeroviek. Tým, že vodič by mal tento volant držať stále rovnako a neprechytávať ho, Tesla umiestnila tlačidlá na zapínanie smeroviek na volant a odstránila tak bežne používanú páčku.
Idea to je pekná, no v praxi toto riešenie absolútne nefunguje. Dokonale to ukázal známy youtuber Bjørn Nyland. Pokiaľ držíš volant oboma rukami a s autom ideš rovno, respektíve nemusíš volantom extra vytáčať, zadávanie smeru jazdy stlačením tlačidla je celkom jednoduché a dá sa na to zvyknúť.
Problém ale bol napríklad kruhový objazd, kedy mal Bjørn volant otočený o 180 stupňov. Vtedy sa šípky na udávanie smeru jazdy presunuli na pravú stranu a horná šípka, ktorou sa zapína pravá smerovka, sa presunula dolu a spodná sa zasa nachádzala hore.
Bjørn to nie vždy dokázal spracovať a správne vyhodnotiť, ktorú šípku má v danom momente stlačiť. Neraz sa preto dostal do situácie, kedy pri výjazde z kruhové objazdu nedal znamenie o zmene smeru jazdy, alebo trafil to nesprávne. Tento test iba dokazuje, že klasický volant a páčky sú na vedenie vozidla v bežnej premávke to najlepšie, čo zatiaľ máme.
Dizajn Volkswagenu je ešte horší
Nový patent VW ukazuje, ako vidí budúcnosť volantov nemecká automobilka. My teda pevne veríme, že sa jej nikdy nedočkáme. Ako píše Drive Tesla Canada, podľa predmetného patentu by mala automobilka presunúť viaceré ovládacie prvky na vnútorný veniec volantu v hornej časti.
Ovládacie prvky by sa teda mali nachádzať na mieste, kde na ne vodič dosiahne svojim palcom ak správne drží volant, teda takzvane „za desať dve“. Podľa patentu by sa sem malo presunúť ovládanie smeroviek, ale aj zapínanie svetiel, ovládanie audia či zapínanie stieračov. Tlačidlá by pritom mohli byť dotykové, fyzické, alebo by išlo o kombináciu oboch technológií.
Pri výjazde z kruhového objazdu vodič prakticky vždy prechytáva volant a ovládacie prvky smeroviek sa tak presunú úplne inam. V takomto prípade je nemožné automaticky a bez rozmýšľania správne trafiť znamenie o zmene smeru jazdy.
VW si však myslí, že takéto riešenie je bezpečnejšie než ovládanie smeroviek pomocou páčok. Druhým dôvodom je, že VW vďaka takémuto volantu dokáže skresať výrobné náklady. Nie sme si však istí, či dokáže odstránenie dvojice páčok a zopár ovládačov na svetlá znížiť výrobné náklady natoľko, aby sa to automobilke vôbec vyplatilo.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Teploty budú atakovať 50 °C: V obľúbenej letnej destinácii Slovákov bude v auguste extrémne horúco
Známy dovolenkový raj v ekonomickej kríze: Tržby padli o 40 %, podniky sú na pokraji krachu
Populárny fenomén slovenských tínedžerov zvyšuje riziko rakoviny. Vedci varujú pred tichou závislosťou
Riaditeľka STVR reaguje na zásah polície: „Nerozumiem, prečo voči nám Markíza vedie mediálnu vojnu“
Vedci odhalili skutočný kľúč k zdravému spánku. Pravidelnosť znižuje riziko až 92 chorôb
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP