Nemecký gigant má veľký problém. Predaj jeho elektromobilov sa drasticky prepadol
Mercedes-Benz uviedol, že za posledné tri mesiace predal iba 5 769 elektrických vozidiel, zatiaľ čo v rovnakom období pred rokom ich bolo 9 984. Vzhľadom na to, že spoločnosť nezverejňuje údaje o predaji podľa karosérie, nie je jasné, ako si vedú SUV verzie EQE a EQS v porovnaní so sedanmi. Avšak celkový obraz je pre značku EQ sklamaním.
V treťom kvartáli sa situácia odlišuje od predchádzajúceho, keď EQB zaznamenal počas jari zdravý nárast predaja. Napriek tomu všetky tri modely vykazujú medziročný pokles, pričom EQS utrpel najväčší pokles o 50 %. Na tému upozornil portál motor1.
Strategické zmeny
Mercedes-Benz si uvedomuje, že nie všetko ide podľa plánu. Spoločnosť priznala, že jej ambície v oblasti elektrifikácie boli príliš optimistické, čo viedlo k zrušeniu plánov na veľkú platformu pre elektromobily, ktorá mala debutovať v roku 2028. V máji generálny riaditeľ Ola Kallenius potvrdil, že spoločnosť prechádza na stratégiu podobnú tej, ktorú zvolil BMW, a plánuje ponúknuť elektrické aj benzínové verzie nasledujúceho modelu S-Class namiesto nového EQS.
Nielenže sa elektrické vozidlá Mercedesu dostali na tenký ľad, ale aj model E-Class, ktorý bol len dva roky po svojom veľkom osviežení, vykazuje pokles predaja o 51 %. Ikonický model SL, ktorý je známy svojou eleganciou, mal dokonca ešte horšiu situáciu s poklesom predaja o 81 %.

Návrat k SUV a novinky
Napriek stratám v segmente elektrických vozidiel sa celkové predaje Mercedesu zvýšili o 11 % v porovnaní s Q3 2023, čo je väčšinou zásluhou rozsiahlej ponuky SUV modelov. Nový model CLE s dvoma dverami, ktorý je uvedený na trh tento rok, sa stal ďalším úspechom a predal sa v počte viac ako 10,000 kusov v roku 2024. Tento model tak predbehol S-Class, G-Class a dokonca aj cenovo dostupný CLA.
Zatiaľ čo Mercedes-Benz naďalej bojuje so svojimi elektrickými vozidlami, jeho silná ponuka SUV a nové modely naznačujú, že automobilka sa snaží nájsť rovnováhu na trhu, ktorý sa rýchlo mení. Otázkou zostáva, či sa im podarí obnoviť dôveru v ich elektrické modely a získať späť zákazníkov, ktorí hľadajú inovácie v oblasti elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

Budú Vianoce na ľade alebo na blate: Aké počasie môžeme očakávať počas sviatkov, ukazujú najnovšie predpovede
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

