Vydržia ti celý život. Mercedes vyrobil „nekonečné“ brzdy, budú priamo v motore
Mercedes-Benz predstavil revolučnú technológiu brzdového systému, ktorý by mohol zmeniť spôsob, akým pristupujeme k brzdám v elektromobiloch. Novinka, nazývaná in-drive braking system, sa nenachádza na tradičnom mieste pri kolesách, ale priamo v pohonnej jednotke elektromobilu. Táto inovácia prináša množstvo výhod, pričom Mercedes tvrdí, že brzdy nebudú vyžadovať údržbu počas celej životnosti vozidla. Na tému upozornil portál Insideevs.
Brzdy, ktoré chránia životné prostredie
Nový systém má potenciál byť „prakticky bezúdržbový“ a rieši aj environmentálne výzvy. Tradičné brzdy produkujú jemný brzdový prach, ktorý znečisťuje ovzdušie, no v prípade nového systému od Mercedesu sa všetok prach zachytáva v uzavretej komore.
Tento prístup môže byť kľúčový s ohľadom na pripravované európske emisné normy Euro 7, ktoré od roku 2026 nebudú hodnotiť len výfukové emisie, ale aj emisie z pneumatík a bŕzd.
Prečo sú in-drive brzdy správnou cestou?
Tradičné brzdy na elektromobiloch už dnes nie sú tak zaťažené ako na vozidlách so spaľovacími motormi, keďže elektromobily často využívajú regeneratívne brzdenie, ktoré energiu z brzdenia vracia späť do batérie. Napriek tomu sa výrobca rozhodol ísť ešte ďalej a úplne prepracovať koncept brzdenia.
V novom systéme od Mercedesu sa brzdový disk nachádza priamo v pohonnej jednotke. Je chladený vodou a počas jazdy zostáva statický, zatiaľ čo brzdová doštička má kruhový tvar a rotuje spolu s elektromotorom. Brzdenie sa dosahuje tlakom na tento statický disk, čím sa eliminuje potreba tradičných strmeňov.
Výhody, ktoré zaujmú
Mercedes sa netají tým, že systém ponúka viac než len ekologické výhody. Redukcia neodpruženej hmotnosti, ktorú tento systém prináša, zlepšuje ovládateľnosť vozidla, a navyše umožňuje dizajn úplne zakrytých aerodynamických kolies, ktoré môžu znížiť odpor vzduchu a zvýšiť efektivitu jazdy.
Ďalšou výhodou je eliminácia hluku pri brzdení a odstránenie korózie na brzdových diskoch, ktorá je bežná u vozidiel, ktoré dlhšie stoja. Zákazníci sa tiež môžu tešiť na úplne nový dizajn kolies, keďže odstránením strmeňov získajú dizajnéri viac priestoru na kreativitu.
Budúcnosť brzdového systému
Hoci nový systém je zatiaľ vo fáze testovania a Mercedes zatiaľ neoznámil konkrétny termín jeho komerčného nasadenia, jeho potenciál je obrovský. Elektromobily by sa mohli stať ekologickejšími, komfortnejšími a menej náročnými na údržbu.
Budúcnosť elektromobility nie je len o batériách a pohonoch, ale aj o detailoch, ktoré môžu zlepšiť každodenný život vodičov a zároveň minimalizovať dopad na životné prostredie. Ak sa táto technológia osvedčí, môže to byť ďalší významný krok smerom k modernejším a udržateľnejším automobilom.
Mercedes E300 de All-Terrain je naftový plug-in hybrid s famóznou spotrebou
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Majitelia fotovoltiky si priplatia: Menia sa pravidlá hry, príjem za elektrinu už nebude bez odvodov
Revolúcia v dátach: Čína ponorí servery, chce ich ochladiť oceánom
Lekári varujú: Bežné návyky Slovákov môžu spustiť mozgovú príhodu skôr, ako čakáš
Slovensko láme rekordy: Hotely praskali vo švíkoch, tieto kraje zlákali najviac turistov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP