Vydržia ti celý život. Mercedes vyrobil „nekonečné“ brzdy, budú priamo v motore
Mercedes-Benz predstavil revolučnú technológiu brzdového systému, ktorý by mohol zmeniť spôsob, akým pristupujeme k brzdám v elektromobiloch. Novinka, nazývaná in-drive braking system, sa nenachádza na tradičnom mieste pri kolesách, ale priamo v pohonnej jednotke elektromobilu. Táto inovácia prináša množstvo výhod, pričom Mercedes tvrdí, že brzdy nebudú vyžadovať údržbu počas celej životnosti vozidla. Na tému upozornil portál Insideevs.
Brzdy, ktoré chránia životné prostredie
Nový systém má potenciál byť „prakticky bezúdržbový“ a rieši aj environmentálne výzvy. Tradičné brzdy produkujú jemný brzdový prach, ktorý znečisťuje ovzdušie, no v prípade nového systému od Mercedesu sa všetok prach zachytáva v uzavretej komore.
Tento prístup môže byť kľúčový s ohľadom na pripravované európske emisné normy Euro 7, ktoré od roku 2026 nebudú hodnotiť len výfukové emisie, ale aj emisie z pneumatík a bŕzd.
Prečo sú in-drive brzdy správnou cestou?
Tradičné brzdy na elektromobiloch už dnes nie sú tak zaťažené ako na vozidlách so spaľovacími motormi, keďže elektromobily často využívajú regeneratívne brzdenie, ktoré energiu z brzdenia vracia späť do batérie. Napriek tomu sa výrobca rozhodol ísť ešte ďalej a úplne prepracovať koncept brzdenia.
V novom systéme od Mercedesu sa brzdový disk nachádza priamo v pohonnej jednotke. Je chladený vodou a počas jazdy zostáva statický, zatiaľ čo brzdová doštička má kruhový tvar a rotuje spolu s elektromotorom. Brzdenie sa dosahuje tlakom na tento statický disk, čím sa eliminuje potreba tradičných strmeňov.
Výhody, ktoré zaujmú
Mercedes sa netají tým, že systém ponúka viac než len ekologické výhody. Redukcia neodpruženej hmotnosti, ktorú tento systém prináša, zlepšuje ovládateľnosť vozidla, a navyše umožňuje dizajn úplne zakrytých aerodynamických kolies, ktoré môžu znížiť odpor vzduchu a zvýšiť efektivitu jazdy.
Ďalšou výhodou je eliminácia hluku pri brzdení a odstránenie korózie na brzdových diskoch, ktorá je bežná u vozidiel, ktoré dlhšie stoja. Zákazníci sa tiež môžu tešiť na úplne nový dizajn kolies, keďže odstránením strmeňov získajú dizajnéri viac priestoru na kreativitu.
Budúcnosť brzdového systému
Hoci nový systém je zatiaľ vo fáze testovania a Mercedes zatiaľ neoznámil konkrétny termín jeho komerčného nasadenia, jeho potenciál je obrovský. Elektromobily by sa mohli stať ekologickejšími, komfortnejšími a menej náročnými na údržbu.
Budúcnosť elektromobility nie je len o batériách a pohonoch, ale aj o detailoch, ktoré môžu zlepšiť každodenný život vodičov a zároveň minimalizovať dopad na životné prostredie. Ak sa táto technológia osvedčí, môže to byť ďalší významný krok smerom k modernejším a udržateľnejším automobilom.
Mercedes E300 de All-Terrain je naftový plug-in hybrid s famóznou spotrebou
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Unikol interný dokument: Krajiny EÚ chcú utajiť plány na koniec ruského plynu
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Saturn uvidíš s jeho prstencami a mesiacmi. Nenechaj si ujsť veľkolepé nebeské divadlo
Trump chystá zásadný odkaz Rusku. Veľké vyhlásenie má prísť v tento dátum
MIMORIADNE: Polícia vyšetruje požiar bytovky pri nábreží Dunaja. Našli mŕtveho muža
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP