Niektorí používatelia tiež poukazovali na možnosť neočakávanej poruchy, napríklad zlyhania lambda sondy alebo iného senzora, ktorý by mohol viesť k nespravodlivým sankciám. Predsa len, nie každý Slovák stíha ráno pred odchodom do práce vziať si vlastný prístroj na meranie emisií a vykonať príslušné merania, len aby ho náhodou muži zákona neprekvapili na ceste.

Otázne je, načo sú teda povinne vykonávané emisné kontroly a či práve toto je najväčší problém Slovenska v súčasnosti, resp. slovenských motoristov. Niektorých totiž viac trápi, napríklad, stav našich cestných komunikácií, čo pateticky vystihol používateľ David. „A kedy budete mať prístroj na meranie výtlkov, dier, vyjazdených koľaji a kráterov ktoré priamo ohrozujú život zdravie a majetok občanov?“

policajti kontrolujú emisie vozidiel priamo v premávke
Polícia SR - Žilinský kraj/Facebook (Úprava redakcie)

Okrem toho sa ľudia pýtajú, že ak auto prešlo EK len pred pár dnami a na mieste pri policajnom meraní skúškou neprejde, kto nesie zodpovednosť. Je to vodič, stanica EK alebo jednoducho nepredvídateľná porucha?

Policajné hliadky už podobné kontroly vykonávali v minulosti v rámci špeciálnych akcií, avšak teraz sa zdá, že sa merania stanú bežnou súčasťou dopravných kontrol. Zostáva otázkou, či prístroj dokáže spoľahlivo rozlíšiť bežnú jazdnú situáciu od dočasne zvýšenej emisie, napríklad pri regenerácii DPF filtra.

Mimochodom, reakcie niektorých používateľov zjavne prekročili rámec únosnosti, pretože Polícia SR – Žilinský kraj vypla možnosť komentovania tohto príspevku. Video si v čase uzávierky tohto článku pozrelo 722-tisíc ľudí a nebolo ho možné uverejniť v tomto článku.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP