Mobilnú aplikáciu Ideme vlakom môžu cestujúci využívať už od 6. novembra. Inovovaný e-shop bude k dispozícii od 13. novembra. ZSSK vybuduje nový portál pre zákazníkov. 

V rámci prísľubu modernizácie a skvalitňovania svojich služieb spustí Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pre svojich zákazníkov ostrú prevádzku inovovaného predajného systému a prvú fázu mobilnej aplikácie na nákup cestovných dokladov. Duálna prevádzka internetového obchodu bude cestujúcim k dispozícii od 13. novembra, mobilná aplikácia bude dostupná na stiahnutie od 6. novembra 2018.

„Mobilná aplikácia s novým responzívnym predajným systémom sú len ďalšou zo skladačiek v modernizácii ZSSK, ktoré máme pre našich zákazníkov pripravené do budúcnosti. Pevne verím, že aplikácia, ktorú sme nazvali Ideme vlakom, spolu s novým internetovým predajom cestovných dokladov výrazným spôsobom zjednodušia online nákupný proces,“ uviedol Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Za prvých deväť mesiacov roka 2018 bolo prostredníctvom internetu predaných takmer 4,5 milióna cestovných dokladov, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje nárast o takmer 50 %. „Zjednodušenie predaja cestovných dokladov je jednou z priorít ZSSK a prezradil nám to aj prieskum zákazníckej spokojnosti. Nielen v oblasti digitalizácie chceme viac vychádzať našim zákazníkom v ústrety a prinášať im väčší komfort od nákupu lístka až po spätnú väzbu pre nás. Čoskoro sa cestujúci môžu tešiť aj na ďalšie, verím, že príjemné, prekvapenia z dielne informatikov ZSSK, medzi ktoré bude patriť aj nový web portál,“ prezradil Patrik Horný, podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK.

Duálna prevádzka internetového obchodu

Od 13. novembra 2018 budú môcť všetci záujemcovia o nákup cestovných dokladov cez internet využívať už nový internetový obchod, pričom k dispozícii budú mať aj pôvodnú verziu. „Býva to štandardom pri zavádzaní nových technológií. Sme si vedomí toho, že existuje časť zákazníkov, ktorí zmenu prijímajú ťažšie ako ostatní, a týmto im chceme umožniť postupné zorientovanie sa v novom systéme a porovnať ho prakticky online. Budeme radi, ak nám následne dajú spätnú väzbu prostredníctvom online formulára na www.zssk.sk. Ich podnety nám pomôžu pri vylepšovaní predajného systému. Na oficiálnej webovej stránke si budú môcť zákazníci prostredníctvom bannerov vybrať, ktorú verziu budú chcieť použiť,“ uviedol Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK.

Mobilná aplikácia – Ideme vlakom

„V tomto momente máme za sebou úspešný pilot prevádzky mobilnej aplikácie Ideme vlakom a pozitívne hodnotenia od našich zákazníkov, pričom viac ako trištvrte z nich ohodnotilo aplikáciu štyrmi a piatimi hviezdičkami z piatich možných. Najviac sa im na aplikácii páčili dizajn a ovládanie, no chýbali im niektoré funkcionality, ktoré sú súčasťou jej ďalšieho rozvoja (napr. informácie o meškaní vlakov či platba cez kreditné konto).

Denne využije služby mobilnej aplikácie približne 100 z 500 zákazníkov. Od 6. novembra si na platforme Android môže ktokoľvek aplikáciu Ideme vlakom od ZSSK stiahnuť a začať ju hneď využívať,“ doplnil Milan Hric.

Súčasný web nespĺňa technologické štandardy webových rozhraní vrátane zastaranej verzie redakčného systému. „Prechodom na nový moderný redakčný systém dosiahneme v prvom rade vyššiu úroveň bezpečnosti portálu a v rámci modernizácie prinesieme našim zákazníkom možnosť plnohodnotne využívať web na všetkých zariadeniach. Najdôležitejšou časťou bude jeho technicky náročná integrácia s existujúcimi systémami ZSSK vzhľadom na to, že v súčasnosti všetky zmeny musíme zapracovávať manuálne.

Napríklad otváracie hodiny, výluky vlakov, zverejňovanie zmlúv a faktúr, mapy atď. Informácie pre zákazníkov sa týmto zrýchlia, znížime chybovosť a nový portál bude v budúcnosti ponúkať zákazníkom napríklad aj aktuálne informácie omeškaní vlakov, intuitívne ovládanie stránky, možnosti vlastného nastavenia preferencií, lokalizačné služby a podobne, čo súčasný web neumožňuje. V rámci európskeho priestoru sa tým nepochybne zaradíme medzi vyspelé krajiny,“ doplnil Milan Hric.

V rámci nového portálu chce ZSSK poskytnúť svojim zákazníkom aj všetky možnosti samoobslužného vybavenia požiadaviek vrátane potvrdenia o meškaní vlaku, objednávky mimoriadnej prepravy, priobjednania parkovacieho miesta, spätnej väzby zákazníka, dodatočného dokúpenia doplnkových služieb a podobne.

Samotný portál ZSSK bude stáť 42 500 eur aj s migráciou historických dát. Implementácia portálu vprevádzkovom prostredí ZSSK bude ďalej obsahovať integráciu na externé systémy (SAP, dispečerský systém atď.), čistenie obsahu v dvojjazyčných mutáciách, údržba, školenia a aktualizácie technológií po dobu štyroch rokov, čím sa celkové náklady dostanú na sumu 121 200 eur.

Detailné rozdelenie cien za portál do troch častí:

Vytvorenie portálu a migrácia dát (42,5-tisíc eur):

  • grafika (dizajn): 9-tisíc eur;
  • príprava technickej funkcionality a formátov (CMS integrácia, správa obsahu, moduly): 20-tisíc eur;
  • migrácia dát: 3-tisíc eur;
  • integrácia sociálnych sietí: 1-tisíc eur;
  • vyhľadávače vlakových spojení;
  • rýchly vyhľadávač: 3-tisíc eur;
  • vyhľadávač s rozšírenými funkciami a integrovanou dopravou: 6,5-tisíc eur.

Integrácia s existujúcimi a pripravovanými systémami (56-tisíc eur):

  • prepojenie so systémom SAP: 10-tisíc eur;
  • prepojenie so systémom riadenia pobočiek: 10-tisíc eur;
  • prepojenie so systémami korporátnej integračnej platformy: 12-tisíc eur;
  • prepojenie so systémami dispečingu: 10-tisíc eur;
  • tvorba nových dodatočných služieb a formulárov: 14-tisíc eur. Hosting a servis na 4 roky (22,7-tisíc eur):
  • hosting: 200 eur;
  • virtuálny stroj: 3-tisíc eur;
  • serverová infraštruktúra: 7,5-tisíc eur;
  • podpora, údržba, licencie: 12-tisíc eur.

Pošli nám TIP na článok



Zo Slovenska