Čínska technologická spoločnosť Kuickwheel oficiálne predstavila svoj najnovší prelomový produkt. Ide o Skyrider X6, futuristickú trojkolesovú lietajúcu motorku, ktorú navrhol a vyvinul inžiniersky tím Rictor. Tento hybrid medzi vozidlom a dronom sa už dá predobjednať na známej čínskej online platforme JD.com za cenu 498 800 jüanov, čo je približne 69 000 amerických dolárov. Na tému upozornil portál CarNewsChina.

Solídne parametre

Skyrider X6 je vybavený dvojrežimovým systémom, ktorý mu umožňuje pohybovať sa po zemi aj vo vzduchu. Na cestách funguje ako vozidlo s dvoma kolesami vpredu a jedným vzadu a poháňa ho elektrický motor, ktorý zvládne rýchlosť do 70 km/h a dojazd až 200 kilometrov podľa normy CLTC. Vzdušný režim aktivuje šesťrotorový pohonný systém so šesťosou stabilizáciou, ktorý dokáže vozidlo uniesť rýchlosťou až 72 km/h po dobu zhruba 20 minút.

Karoséria je vyrobená z karbónového kompozitu a hliníkovej zliatiny leteckej kvality, čím sa výrazne znížila hmotnosť a zároveň zvýšila pevnosť. Na cestách zabezpečuje stabilitu stredovo umiestnený pohon zadného kolesa. Vzdušný režim je vybavený pokročilými funkciami ako automatický vzlet, pristátie, plánovanie trasy či tempomat pre plynulý let, no pokročilí piloti si môžu aktivovať aj manuálne ovládanie pomocou joysticku.

lietajúca motorka v teréne
Kuickwheel

Nabitá za hodinu

Čo sa týka bezpečnosti, Skyrider X6 nezaostáva. Každý rotor je poháňaný nezávislým elektromotorom, takže pri výpadku jedného z nich môže systém ďalej bezpečne fungovať. Letový kontrolný modul disponuje záložnou logikou na zvládanie náročných podmienok a v prípade vážnej poruchy je vozidlo vybavené balistickým padákovým systémom, ktorý sa automaticky aktivuje.

Batéria má kapacitu 10,5 kWh a podporuje rýchle nabíjanie pomocou bežných DC nabíjacích staníc pre automobily. Úplné nabitie z nuly trvá približne hodinu.

Kontext

Zaujímavý je aj kontext s predchádzajúcim modelom Skyrider X1, ktorý bol predstavený na výstave CES 2025. Tento model disponuje výsuvnými kolesami pre pozemnú jazdu a štyrmi osami s ôsmimi rotormi pre vertikálny štart. Ponúka sa v dvoch verziách – X1 SL s 10,5 kWh polotuhou batériou a 25-minútovým letovým časom, a výkonný X1 SX s 21 kWh batériou, ktorá vydrží až 40 minút alebo 50 kilometrov letu.

Oba modely X1 podporujú 50 kW DC rýchlonabíjanie, ktoré dosiahne 80 % kapacity za 30 minút. Nechýbajú ani pokročilé bezpečnostné prvky ako trojité záložné letové ovládanie, padák s reakciou do 0,3 sekundy a nepretržité monitorovanie batérie v reálnom čase.

Z hodinu a pol na štvrťhodiny

Kuickwheel tvrdí, že letecká doprava dokáže výrazne skrátiť cestovný čas. Napríklad cesta z Pudongu do Puxi v Šanghaji, ktorá autom trvá 90 minút, sa môže skrátiť na 15 minút letom.

Prevádzkové náklady lietajúceho režimu sa odhadujú na približne 3 jüany (asi 36 centov) za kilometer, pričom ročné náklady na údržbu sa pohybujú medzi 20 000 až 30 000 jüanmi (2 400 – 3 600 eur).

lietajúca motorka ovládanie
Kuickwheel

Napriek technickému pokroku však ostáva veľkou výzvou regulácia vzdušného priestoru. V Číne zatiaľ nie je civilné lietanie pod 200 metrov legálne. Okrem toho si pilotovanie Skyridera vyžaduje licenciu pre ľahké športové lietadlá, čo znamená investíciu približne 50 000 jüanov (6 000 eur) do výcviku. Na trhu má Skyrider X6 aj svojho vážneho konkurenta. Lietajúce auto XPeng AeroHT sa však predáva za výrazne vyššiu cenu približne 1,2 milióna jüanov, teda okolo 150 000 eur.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP