Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tankovanie auta je pomerne rýchla, jednoduchá a nenáročná činnosť, no i tak sa nájdu ľudia, ktorí dokážu buď to niečo pokaziť, alebo sa im jednoducho tankovať nechce. Dánska firma Autofuel vyvíja tankovacieho robota, ktorého je možné umiestniť prakticky na každú čerpaciu stanicu na svete, pričom robot dokáže natankovať úplne sám bez toho, aby vodič čo i len vystúpil z vozidla.

Tankovací robot sa aktuálne testuje na čerpacej stanici vo fínskom meste Neste, píše DigitalOutWorld. Robotické rameno dokáže bez ľudského zásahu otvoriť veko nádrže auta, vybrať správny druh paliva a natankovať požadované množstvo. Robotická ruka disponuje prísavkou a úchopom na tankovaciu pištoľ.

Pomocou kamier sa robot dokáže s pištoľou trafiť do hrdla nádrže a po skončení tankovania pištoľ odloží naspäť do stojanu a veko zavrie. Vodič dokonca nemusí ani platiť na predajni, platba totiž prebieha cez systém spoločnosti Autofuel.

Robot podľa evidenčného čísla vozidla rozpozná auto, pričom dáta k vozidlu, ako platobná metóda či typ paliva, si vyhľadá v databáze. Po skončení tankovania sa vodičovi jednoducho strhne platba z platobnej karty v systéme spoločnosti.

Nielen benzín, ale aj nabíjanie či tankovanie vodíka

Priniesť na trh tankovacieho robota v čase, kedy celý svet prechádza na elektromobily, je asi tá najväčšia hlúposť, aká sa dá urobiť. Robot spoločnosti Autofuel sa ale dá aplikovať aj na nabíjacie stanice, vodíkové čerpačky, ale aj stanice na plnenie LPG a CNG, píše spoločnosť na svojom webe.

Vďaka tomu, že sa jedná o samostatný kus hardvéru, sú možnosti použitia prakticky neobmedzené a súčasné riešenia v podobe nabíjacích a čerpacích staníc si nevyžadujú žiadne modifikácie. Stačí jednoducho nainštalovať robotické rameno.

Podľa spoločnosti dokáže tankovacie robotické rameno urýchliť „prietok“ áut na vyťažených čerpačkách tým, že vodič nemusí vystupovať a následne platiť za tankovanie na predajni.

V budúcnosti by sa takýto robot dal využiť napríklad pri nabíjaní elektromobilov na väčších parkoviskách, kde by po skončení nabíjania jedného auta dokázal nabíjací kábel prehodiť na iné auto zaparkované v blízkosti nabíjacej stanice.

Projekt má rozhodne potenciál, no najotáznejšia bude cena. Tankovanie či zastrčenie nabíjacieho kábla do konektoru auta nie je tak náročné, aby to musel robiť niekoľkotisícový robot.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú