Vždy bol dobrodruhom, ktorý sa nebál ísť so svojimi šialenými nápadmi až na hranu. Riskovať pre neho znamenalo všetko, od boja s mafiou cez mŕtvoly na nakrúcaní až po nervové zrútenia a infarkty hlavných hercov.

Na tvorbe svojho vysnívaného projektu strávil takmer polovicu života, z vlastného vrecka do neho vrazil 120 miliónov dolárov a nedávna premiéra filmu na festivale v Cannes mala byť pre neho vyvrcholením jeho bohatej kariéry.

Informácie o osemminútovom potlesku v stoji po premietaní filmu okamžite zaplnili titulky všetkých novín na svete a zdalo sa, že Coppola odíde do režisérskeho dôchodku na absolútnom vrchole.

Vyhrážky talianskej mafie ho nezastavili

Coppolov talent producenti objavili už v 60. rokoch minulého storočia, keď si ho prvýkrát všimli Warner Brothers. Pod hlavičkou známeho štúdia postupne vznikli pod jeho taktovkou kultové snímky ako Finian’s Rainbow s legendárnym Fredom Astairom či The Rain People.

Komerčne sa však spolupráca s ním vyplatila až pri vojnovej snímke Generál Patton, ku ktorej napísal scenár a neskôr získala až osem Oscarov. No a potom prišla ponuka, ktorá sa neodmieta a tou bol dnes už legendárny Krstný otec.

Román z pera Maria Puzza pretavil Coppola na kasový trhák a vznikol tak jeden z najúspešnejších filmov všetkých čias zároveň začali prvýkrát presakovať na verejnosť informácie o jeho neortodoxných metódach a skutočne bizarných problémoch pri nakrúcaní. V rozhovore pre Deadline v roku 2020 priznal, že ho produkujúce štúdio Paramount chcelo reálne vyhodiť až štyrikrát.

TMDB

„Keby som nezískal Oscara za Pattona bol by som určite vyhodený z Krstného otca.“ Tvrdil, že bol často v rozpore s Paramountom v otázke castingu a štúdio dokonca chcelo počas nakrúcania vyhodiť hlavného protagonistu Al Pacina, ktorého od začiatku vtedy ako neskúseného a neznámeho herca neprestajne odmietalo.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú