Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
Lotus zrušil plány na úplný prechod na elektromobily do roku 2028. Namiesto toho sa značka zameria na hybridné pohony a vozidlá s predĺženým dojazdom, informuje portál Motor1.
Britská automobilka, ktorá je v súčasnosti vo vlastníctve Číny, ešte v roku 2021 oznámila, že jej športové auto Emira bude posledným modelom so spaľovacím motorom, pričom značka plánovala prechod na plne elektrický pohon do roku 2028. V zaujímavom zvrate sa však spoločnosť rozhodla tento plán zrušiť a namiesto toho sa bude sústrediť na hybridné pohony pre svoje budúce modely.

Tento krok prichádza v čase, keď luxusní zákazníci na viacerých trhoch, vrátane Číny, stále váhajú pri kúpe elektromobilov. CEO spoločnosti Feng Qingfeng na tlačovej konferencii počas autosalónu v Guangzhou oznámil, že Lotus plánuje vyvinúť novú „super hybridnú“ technológiu, ktorá kombinuje rýchle nabíjanie a preplňovaný spaľovací motor. Tento pohonný systém by mal umožniť dosiahnuť celkový dojazd až 680 míľ (približne 1 090 km).
„V spoločnosti Lotus sme vždy vyberali najlepšiu dostupnú technológiu pohonu, či už ide o klasický benzín, elektrinu, hybrid alebo vozidlá s predĺženým dojazdom,“ povedal Feng pre Wall Street Journal.
Tento krok je výrazným odklonom od pôvodnej stratégie značky, ktorá v minulosti odmietala používanie plug-in hybridov kvôli ich negatívnemu vplyvu na zážitok z jazdy, najmä keď sa batéria vyčerpá. Feng však uviedol, že tento problém vyrieši nová 900V architektúra, ktorá umožní rýchlejšie nabíjanie batérie – ešte rýchlejšie ako výmena batérií.
Je však nejasné, ktoré konkrétne modely Lotus bude vybavovať touto novou hybridnou technológiou. Obnovené verzie modelov Eletre SUV a Emeya sedan by určite využili túto flexibilitu, čo by im umožnilo osloviť širšiu zákaznícku základňu. Hoci nové technológie zvýšia hmotnosť vozidiel, tie pôvodne nepatrili medzi najľahšie.
Pre tých, ktorí túžili po „tradičnejšom“ type Lotus športových vozidiel s hybridnou technológiou, však nebude tento krok pravdepodobne splnením očakávaní. Všetky náznaky naznačujú, že tento nový pohonný systém bude určený skôr pre luxusné modely značky, ako sú veľké štvordverové sedany, a nie pre športové autá. Našťastie, model Emira bude ešte niekoľko rokov v predaji.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

