Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
Lotus zrušil plány na úplný prechod na elektromobily do roku 2028. Namiesto toho sa značka zameria na hybridné pohony a vozidlá s predĺženým dojazdom, informuje portál Motor1.
Britská automobilka, ktorá je v súčasnosti vo vlastníctve Číny, ešte v roku 2021 oznámila, že jej športové auto Emira bude posledným modelom so spaľovacím motorom, pričom značka plánovala prechod na plne elektrický pohon do roku 2028. V zaujímavom zvrate sa však spoločnosť rozhodla tento plán zrušiť a namiesto toho sa bude sústrediť na hybridné pohony pre svoje budúce modely.

Tento krok prichádza v čase, keď luxusní zákazníci na viacerých trhoch, vrátane Číny, stále váhajú pri kúpe elektromobilov. CEO spoločnosti Feng Qingfeng na tlačovej konferencii počas autosalónu v Guangzhou oznámil, že Lotus plánuje vyvinúť novú „super hybridnú“ technológiu, ktorá kombinuje rýchle nabíjanie a preplňovaný spaľovací motor. Tento pohonný systém by mal umožniť dosiahnuť celkový dojazd až 680 míľ (približne 1 090 km).
„V spoločnosti Lotus sme vždy vyberali najlepšiu dostupnú technológiu pohonu, či už ide o klasický benzín, elektrinu, hybrid alebo vozidlá s predĺženým dojazdom,“ povedal Feng pre Wall Street Journal.
Tento krok je výrazným odklonom od pôvodnej stratégie značky, ktorá v minulosti odmietala používanie plug-in hybridov kvôli ich negatívnemu vplyvu na zážitok z jazdy, najmä keď sa batéria vyčerpá. Feng však uviedol, že tento problém vyrieši nová 900V architektúra, ktorá umožní rýchlejšie nabíjanie batérie – ešte rýchlejšie ako výmena batérií.
Je však nejasné, ktoré konkrétne modely Lotus bude vybavovať touto novou hybridnou technológiou. Obnovené verzie modelov Eletre SUV a Emeya sedan by určite využili túto flexibilitu, čo by im umožnilo osloviť širšiu zákaznícku základňu. Hoci nové technológie zvýšia hmotnosť vozidiel, tie pôvodne nepatrili medzi najľahšie.
Pre tých, ktorí túžili po „tradičnejšom“ type Lotus športových vozidiel s hybridnou technológiou, však nebude tento krok pravdepodobne splnením očakávaní. Všetky náznaky naznačujú, že tento nový pohonný systém bude určený skôr pre luxusné modely značky, ako sú veľké štvordverové sedany, a nie pre športové autá. Našťastie, model Emira bude ešte niekoľko rokov v predaji.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAŽIVO: Líder PS Šimečka predstavuje tieňovú vládu. Toto je „tím zmeny“

Covid-19 mení svoju tvár: Epidemiológ varuje pred prekvapivými príznakmi, mýlime si ho s virózou

Štát trestal tisíce Slovákov, od januára si výrazne polepšia: Veľká reforma dôchodkov zasiahne 3 skupiny ľudí

Šutaj Eštok prehral súd s „čurillovcami“, musí zaplatiť 90-tisíc eur: „Exekútor mu zablokoval účet“ (REAKCIA MINISTRA)

MIMORIADNE: Minister dopravy Jozef Ráž odvolal vedenie ZSSK
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
VEĽKÝ ZLOM: Slovensko sa možno dočká jedného z najväčších energetických projektov v histórii
Blízko Slovenska vyrastie najväčšie centrum AI v Európe. Google bude stáť rekordných 5,5 miliárd eur
Tesla strácha dych a bude horšie. Ich najväčší rival valcuje svet, záplava lacných EV bude enormná
Microsoft stavia „AI mesto budúcnosti“. V európskej krajine investuje 10 miliárd dolárov
Svet sa ocitol na prahu ničivého konfliktu. Jadrové zbrane raketovo pribúdajú, toto hrozí
Až príliš veľa Slovákov sa správa nezodpovedne. Pri kúpe „jazdenky“ opakujeme tú istú chybu
Predseda ÚRSO: Slovensko bude závislé na plyne, len za oveľa vyššiu cenu. Zdražovanie zatiaľ nečaká
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAŽIVO: Líder PS Šimečka predstavuje tieňovú vládu. Toto je „tím zmeny“

Covid-19 mení svoju tvár: Epidemiológ varuje pred prekvapivými príznakmi, mýlime si ho s virózou

Štát trestal tisíce Slovákov, od januára si výrazne polepšia: Veľká reforma dôchodkov zasiahne 3 skupiny ľudí

Šutaj Eštok prehral súd s „čurillovcami“, musí zaplatiť 90-tisíc eur: „Exekútor mu zablokoval účet“ (REAKCIA MINISTRA)

