Zmestí sa do dodávky a má len jedno sedadlo. Japonci vymysleli šikovný elektromobil s nízkou cenou
V krajine, ktorá svetu dala legendárne technologické vynálezy a dokonalý zmysel pre dizajn, sa elektrická revolúcia v automobiloch zatiaľ rozbieha len veľmi pomaly. Napriek obrovským investíciám do hybridných technológií a vodíkového pohonu, Japonsko zatiaľ v oblasti elektromobility výrazne za svetom zaostáva. No kde tradiční výrobcovia ešte váhajú, prichádzajú startupy s čerstvým vetrom a úplne novým prístupom.
Jedným z nich je spoločnosť KG Motors so sídlom v Hirošime, ktorá vznikla len v roku 2022 a už teraz púta pozornosť svojím jedinečným vozidlom. Ide o elektrický jedno-sedadlový Mibot. Tento drobný zázrak je natoľko kompaktný, že sa pohodlne zmestí do veľkej dodávky Toyota Hiace, čo z neho robí doslova mobilného robota, ktorý môžete vziať kamkoľvek. Na tento skvost upozornil portál Insideevs.
Dojazd tak akurát do mesta
S batériou s kapacitou 7,68 kWh, ktorú nabiješ cez 100-voltovú zásuvku za približne päť hodín, dosahuje Mibot dojazd okolo 100 kilometrov pri ustálenej rýchlosti 30 km/h. Ideálny teda na každodenné krátke presuny, cesty do práce, na nákup či len tak po meste. Rozmery pritom hovoria za všetko– dĺžka 2 490 mm, šírka 1 130 mm a výška len 1 465 mm.
Ako sami tvorcovia priznávajú, pri vývoji Mibotu zohľadňovali „skutočný stav používania áut v Japonsku“. A ten je jednoduchý – väčšina jázd je na krátke vzdialenosti, často len s jednou osobou v aute. „Aj najmenšie dnešné autá sú pre tieto účely zbytočne veľké, čo vedie k neefektívnosti, vyšším nákladom a zbytočnej spotrebe energie,“ vysvetľuje KG Motors.
Práve preto Mibot cieli na segment, ktorý by sa mohol nachádzať niekde medzi e-bicyklami a skútrami. Je malý, lacný a elektrický, čo znamená nulové emisie a nízke prevádzkové náklady. Podľa predbežných informácií by sa jeho cena mala pohybovať okolo 7 500 dolárov. A hoci je to len jedno-sedadlové vozidlo, komfortu sa nevzdáva – nájdeš v ňom 8-palcový dotykový displej aj klimatizáciu.

Ideálny pre Japoncov
V typicky japonskom štýle pôsobí Mibot ako hračkárske auto z budúcnosti, ktoré však ponúka praktické riešenia pre preplnené mestá. „Je nevyhnutné poskytnúť ľuďom vzrušujúci pocit z jazdy. Potrebné je vytvoriť zážitok spojením dizajnu, komfortu a radosti z jazdy. Veríme, že tak sa z Mibotu stane dopravný prostriedok, ktorý si ľudia zamilujú a prirodzene sa rozšíri,“ dodáva KG Motors.
Vzhľadom na rastúcu urbanizáciu a čoraz väčší dopyt po mikromobilite sa vozidlá ako Mibot stávajú čoraz aktuálnejšími. Mnohé automobilky síce hovoria o tom, ako sa menia na „poskytovateľov mobility“, no v praxi stále vyrábajú veľké a drahé vozidlá, len tentoraz s batériovým pohonom. Len pár značiek ako Rivian sa zatiaľ odvážilo myslieť inak. Možno je teda načase, aby veľké značky venovali pozornosť práve týmto malým, ale odvážnym projektom.
Mibot pravdepodobne nebude pre každého, no rozhodne predstavuje praktické a inovatívne riešenie pre mnohých. Prvá várka predobjednávok je už uzavretá a KG Motors plánuje dodať prvých 3 000 kusov v roku 2026.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe

Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli

Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

„Väzenie za horalku končí“: Recidivistov-zlodejov čakajú zmeny, vyhlásil Šutaj Eštok

Nehnuteľnosť vs. fond: AI a expert prezradili, do čoho sa Slovákom oplatí investovať viac
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
				- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
 
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

„Väzenie za horalku končí“: Recidivistov-zlodejov čakajú zmeny, vyhlásil Šutaj Eštok

 
				
			 
				 
				 
                 
				 
				 
				

 
		