Spaľováky mu nedokážu konkurovať. Do Európy ešte tento rok príde výrobca ultralacných elektromobilov
Len koncom minulého roka automobilový koncern Stellantis prevzal výrazný podiel v čínskej automobilke Leapmotor. Ako uviedol magazín Electrek, Európa sa stane prvým kontinentom, na ktorom Stellantis spustí predaj čínskych elektromobilov. Presnejšie pôjde o veľmi lacné modely – rodinný model C10 a kompaktné mestské bez emisné batériové vozidlo T03. Stellantis bude tak čoskoro môcť zákazníkom ponúknuť cenovo konkurencieschopné a technicky zamerané elektrické vozidlá, ktoré prekonajú ich očakávania.
Novovzniknutý spoločný podnik má sídlo v Amsterdame, pričom ho vedie bývalý výkonný riaditeľ Stellantis China Tianshu Xin ako generálny riaditeľ. Spustenie spoločnosti Leapmotor International je veľkým krokom, pretože cieľom je priniesť cenovo dostupné elektromobily, ktoré budú konkurovať existujúcim čínskym značkám na kľúčových trhoch po celom svete.
Na začiatok prídu dva lacné elektromobily
Elektromobil C10
- Elektromobil je postavený na novej platforme Leapmotor s batériou „cell-to-body“ – šetrí priestorovú hmotnosť a náklady na výrobu.
- Cena na čínskom trhu začína od 128,800 yuanov (približne 16,409 eur) pre BEV verziu a od 135,800 yuanov (približne 17,300 eur) pre EREV verziu.
- EREV verzia má 170 kW a 320 Nm permanentný magnet synchronný motor, 70 kW 1.5L H15R motor a 28.4 kWh lítium-železo-fosfátovú batériu, čo poskytuje 420 km dojazd. BEV verzia má 170 kW a 320 Nm permanentný magnet synchronný motor s rôznymi kapacitami batérií a dojazdom.
Elektromobil T03
- Elektromobil má potenciál stať sa najlacnejším na trhu a konkurovať Dacii Spring.
- Cena na čínskom trhu je približne 86,500 yuanov (približne 11,000 eur).
- Elektrický motor s výkonom 80 kW poskytuje dojazd 265 km.
Automobilový koncern Stellantis využije svoje existujúce predajné kanály už v septembri 2024 a spustí predaj čínskych elektromobilov na trhoch ako sú Belgicko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Taliansko, Holandsko, Portugalsko, Španielsko a Rumunsko. Koncern predpokladá, že do konca roka bude mať na týchto trhoch aspoň 200 predajných miest a do roku 2026 viac ako 500.
Stellantis získal väčšinový podiel
Súčasťou investície je vytvorenie nového spoločného podniku, v ktorom Stellantis vlastní 51 % a ako uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis Carlos Tavares, po Európe by nevylúčil USA ako ďalší možný trh. Generálni riaditelia spoločností Leapmotor a Stellantis zverejnili konkrétnejšie plány, kde bude spoločnosť Leapmotor International predávať elektrické vozidlá vyrobené v Číne v rámci Európy.
Nie je žiadnym tajomstvom, že generálny riaditeľ Carlos Tavares nie je veľkým nadšencom batériových elektromobilov a už dlhšiu dobu kritizuje predovšetkým európskych politikov, ktorí tento pohon vidia ako jedinú voľbu budúcnosti. Stellantis si ponecháva v zálohe zadné dvierka, ktoré mu v prípade potreby umožnia rýchly návrat k produkcii vozidiel vybavených spaľovacím motorom.
Aj preto, elektromobily produkované v koncerne Stellantis využívajú zdieľanú platformu, ktorá okrem čisto elektrickej verzie ponúkne aj tradičné spaľovacie motory. Akým spôsobom budú riešené platformy určené pre spomínané čínske elektromobily zatiaľ nie je známe.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vláda plánuje zrušiť ďalšie štyri sviatky: Tvrdí Progresívne Slovensko
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP