Len koncom minulého roka automobilový koncern Stellantis prevzal výrazný podiel v čínskej automobilke Leapmotor. Ako uviedol magazín Electrek, Európa sa stane prvým kontinentom, na ktorom Stellantis spustí predaj čínskych elektromobilov. Presnejšie pôjde o veľmi lacné modely – rodinný model C10 a kompaktné mestské bez emisné batériové vozidlo T03. Stellantis bude tak čoskoro môcť  zákazníkom ponúknuť cenovo konkurencieschopné a technicky zamerané elektrické vozidlá, ktoré prekonajú ich očakávania.

Novovzniknutý spoločný podnik má sídlo v Amsterdame, pričom ho vedie bývalý výkonný riaditeľ Stellantis China Tianshu Xin ako generálny riaditeľ. Spustenie spoločnosti Leapmotor International je veľkým krokom, pretože cieľom je priniesť cenovo dostupné elektromobily, ktoré budú konkurovať existujúcim čínskym značkám na kľúčových trhoch po celom svete.

Na začiatok prídu dva lacné elektromobily

Elektromobil C10 

  • Elektromobil je postavený na novej platforme Leapmotor s batériou „cell-to-body“ – šetrí priestorovú hmotnosť a náklady na výrobu.
  • Cena na čínskom trhu začína od 128,800 yuanov (približne 16,409 eur) pre BEV verziu a od 135,800 yuanov (približne 17,300 eur) pre EREV verziu.
  • EREV verzia má 170 kW a 320 Nm permanentný magnet synchronný motor, 70 kW 1.5L H15R motor a 28.4 kWh lítium-železo-fosfátovú batériu, čo poskytuje 420 km dojazd. BEV verzia má 170 kW a 320 Nm permanentný magnet synchronný motor s rôznymi kapacitami batérií a dojazdom.

Elektromobil T03

  • Elektromobil má potenciál stať sa najlacnejším na trhu a konkurovať Dacii Spring.
  • Cena na čínskom trhu je približne 86,500 yuanov (približne 11,000 eur).
  • Elektrický motor s výkonom 80 kW poskytuje dojazd 265 km.

Automobilový koncern Stellantis využije svoje existujúce predajné kanály už v septembri 2024 a spustí  predaj čínskych elektromobilov na trhoch ako sú Belgicko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Taliansko, Holandsko, Portugalsko, Španielsko a Rumunsko. Koncern predpokladá, že do konca roka bude mať na týchto trhoch aspoň 200 predajných miest a do roku 2026 viac ako 500.

Stellantis získal väčšinový podiel

Súčasťou investície je vytvorenie nového spoločného podniku, v ktorom Stellantis vlastní 51 % a ako uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis Carlos Tavares, po Európe by nevylúčil USA ako ďalší možný trh. Generálni riaditelia spoločností Leapmotor a Stellantis zverejnili konkrétnejšie plány, kde bude spoločnosť Leapmotor International predávať elektrické vozidlá vyrobené v Číne v rámci Európy.

Nie je žiadnym tajomstvom, že generálny riaditeľ Carlos Tavares nie je veľkým nadšencom batériových elektromobilov a už dlhšiu dobu kritizuje predovšetkým európskych politikov, ktorí tento pohon vidia ako jedinú voľbu budúcnosti. Stellantis si ponecháva v zálohe zadné dvierka, ktoré mu v prípade potreby umožnia rýchly návrat k produkcii vozidiel vybavených spaľovacím motorom.

Aj preto, elektromobily produkované v koncerne Stellantis využívajú zdieľanú platformu, ktorá okrem čisto elektrickej verzie ponúkne aj tradičné spaľovacie motory. Akým spôsobom budú riešené platformy určené pre spomínané čínske elektromobily zatiaľ nie je známe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú